IKEA topic

@Marquez let wel goed op dat dit soort folie aan de binnenkant van HR++ glas (nieuwe generatie dubbel glas) ervoor kan zorgen dat het glas barst. Je hebt speciale folie voor HR++ glas of je kan het aan de buitenkant plakken

4 likes

Wij hebben Hilja en Tibast gordijnen. Tibast is nagenoeg helemaal verduisterend. We zitten niet super vaak in de kamer met de Hilja gordijnen maar als je wil kan ik foto’s maken met de gordijnen dicht qua lichtinval als je wil?

Oh als je dat zou willen doen, graag! Die Tibast valt dan af want ik hoef geen verduisterende gordijnen. Zit ik alsnog opgesloten. Ik vind gordijnen verder wel heel gezellig staan, maar als je woonkamer zo krap wordt, nee bedankt.

@anon3765766 dat is handig om te weten! Zal eens uitzoeken wat voor glas ik heb. En @LaPetiteRobeNoire wat dom, had ik zelf ook even kunnen googlen. Bedankt voor het delen! Ziet er idd niet verkeerd uit. Ik ga het eens uitzoeken.

1 like

Lopen de cadeaukaarten die bij de adventskalender zaten eigenlijk nog steeds in juni af of is dat verlengd? Weet iemand dat? Ik zag op de website alleen nog de oorspronkelijke voorwaarden maar las al wel dat het vorig jaar wel 2 maanden verlengd werd.

Heb dit toevallig laatst opgezocht. Op deze pagina onder veelgestelde vragen staat dat ze geldig zijn tot 24 augustus 2021! Adventskalender 2020 - IKEA

1 like

Is dit op de begane grond/kun je aan de buitenkant bij het raam? Je zou van dat screendoek met tourniquets aan de buitenkant van het raam kunnen ophangen. Dan hoef je alleen een soort oogjes aan je buitenkozijnen vast te maken en kun je die screens er zo op hangen. Dat is een beetje de budget versie van elektrische zonnewering. Die kun je dan ophangen en weghalen wanneer je wilt.
Ik heb altijd begrepen dat het beter is om de zon/warmte vanaf buiten al te weren, omdat hij anders toch al binnen is op het moment dat het bij je gordijn komt.

Zo ziet dat systeem eruit:

3 likes

Oh fijn, dankje!!

1 like

Ongevraagd advies;

Even nagaan war voor ramen je hebt. Die folie ‘mag’ niet op van dat moderne goed isolerende dubbele glas. Wat precies en waarom weet ik niet maar ik weet wel dat de verhuurder van het (mega duurzame huis) van een vriend van mij het verbiedt.

1 like

@Marquez let wel op wat je koopt, want ik heb dit op mijn slaapkamerraam op zolder geplakt. Werkte goed tegen de hitte, maar heb het er met een glaskrabber af moeten halen zo muurvast zat het na 1,5 jaar.

1 like

Ik ga over 2 uurtjes naar de IKEA en wil graag een kledingkast kopen. Ik weet dat de PAX de meest verkochte is, die lijkt me ook wel chill maar ik vroeg me af of er forumleden zijn met ervaringen met andere kledingkasten van de IKEA? Ik zoek niet een grote kast, tweedeurs met zowel hang als plank gedeelte.

1 like

Dat las ik al wat meer op internet idd. Dan denk ik dat ik dat maar skip, want het is een huurwoning.

@George dat ziet er ook wel uit als een goede oplossing! Alleen woon ik een hoog (net niet op de begane grond). Ik zou theoretisch gezien wel aan de buitenkant erbij kunnen, maar sta dan in de tuin van de buren. Weet niet of dat echt handig is.

Thanks voor alle tips!

2 likes

Wij hebben de Brimnes en dan een tweedeurs en driedeurs naast elkaar staan. De tweedeurs heeft een hang gedeelte en iets van een lig deel (we hebben er extra planken in gemaakt en nu is er wel meer ligdeel). Het nadeel van de meeste kasten is dat ze vaak niet de hele hoogte in de kamer benutten, dat doet de Brimnes ook niet (is uit m’n hoofd 196cm hoog). Verder is het wel een fijne kast voor die prijs!

@Puntzak ik heb ook een witte Brimnes, driedeurs met een gedeelte planken en ernaast een hanggedeelte met een plank erboven. Vind het echt een topkast en goed te betalen.

Dank allemaal! Ik ga straks orienteren maar dit helpt al enorm.

Die heb ik ook! In mijn eentje perfect voor alles wat ik heb en de rechter onderlade is mijn wasmand. Werkt voor mij perfect!

1 like

Haha fuck, net eindelijk knoop doorgehakt over de pax kasten en deze ontworpen via de website. Zijn de kast zelf en de deuren niet te bezorgen en kun je ze alleen maar ophalen bij het filiaal :joy: Hoe gaan we dit doen

1 like

Deze heb ik ook! Past inderdaad heel veel in; naast m’n gewone kleding liggen m’n dekbedovertrekken er ook in, winterdekbed, etc

1 like

Iemand goede ervaringen met Ikea bureaustoelem? Of juist afraders?

2 likes

Ik heb de Markus gehad met lange rug en hoofdsteun laat maar zeggen maar het was niet de juiste stoel voor mij. zitting was na een jaar ook wel door. vond ik niet de 149 euro waard des tijds.
Maar misschien dat het nu verbeterd is, dat kan!

Ik wilde net wat dingen bestellen online, gewoon wat nep plantjes, opbergbakken, lepeltjes en krukje. Iedere keer vracht levering er op. is dit weer een bug ofzo?

Misschien ligt het aan de maten van de producten. Ik kreeg steeds vrachtwagenlevering bij de regenboogmat.

Weet iemand of er een systeem zit in het aanvullen van producten in de webshop of is het random? Ik wil 2 producten, maar die zijn sinds gister ineens uitverkocht. En de IKEA-winkels in de buurt hebben 1 product wel, maar de andere ook niet.

2 likes