Illusie armer topic

Welke illusies had jij vroeger die niet waar blijken te zijn. Ik heb er een heleboel maar hier kom ik op:

  • Ik dacht vroeger toen ik op in de brugklas zat dat niemand op school seks zou hebben gehad omdat ik dacht dat mensen daar pas mee starten als ze 18plus waren, boy was I wrong.

  • Ik dacht dat als ik zou gaan studeren ik in een hele relaxte fase in mijn leven zou komen waarbij ik heerlijk op een rustig tempo mijzelf kon ontwikkelen en jaren over mijn studie zou doen. Maar ik heb nog nooit zoveel tijdsdruk gevoeld als in mijn studietijd.

  • Ik dacht dat ik als ik volwassen was sowieso de krant ging lezen en was jaren aan het nadenken over voor welke ik dan zou gaan. Ik dacht ook dat alle volwassenen dat deden maar ik koop nooit een krant.

Ben benieuwd naar jullie illusies van vroeger.

15 likes

Ik dacht vroeger dat puistjes bij de puberteit hoorden en dat het daarna wel over zou zijn :sob:

42 likes

Ik dacht dat politici allemaal heel slimme en verstandige mensen waren :slightly_smiling_face:

49 likes

Ik dacht dat alle volwassenen slim en verstandig waren en hun shit op orde hadden.

42 likes

Ik dacht dat het leuk zou zijn om elke dag zelf te bepalen wat je mocht eten. Pfff geef me gewoon een weekmenu

66 likes

Ik dacht dat mn ouders alles wisten.

Ik dacht ook dat volwassen zijn betekent dat je dingen ā€œop ordeā€ zou hebben. Niet per se de grote levensgebeurtenissen maar juist ook routine in je dag en verjaardagen onthouden enzo, maar dat is veel meer iets wat je wel of niet hebt, niet iets wat je met volwassen worden krijgt.

En in zn algemeen dacht ik ook dat mensen echt wisten wat ze deden en daar ook invloed op hebben maar dat ervaar ik totaal niet zo en is misschien ook geen illusie maar ik vind dat juist wel fijn.

22 likes

Dat als je eindelijk klaar was na je studie met al die projecten in samenwerkingsverband je nooit meer te maken zou krijgen met die irritante mensen waar je mee moet samenwerken, want als je eenmaal een grote mensen baan hebt is iedereen wel goed en serieus en fijn!
:skull_and_crossbones: naĆÆeve ik stond er niet bij stil dat ook die mensen later in het werkveld terecht komen

25 likes

Ik dacht dat je na 6 jaar Frans/Duits echt die taal zou spreken.

38 likes

Ik dacht op de middelbare school dat een zo ā€œhoogā€ mogelijke opleiding betekent hoog salaris/goede baan. :sweat_smile:. Viel tegen toen ik in de recessie werk moest zoeken.

7 likes

Hahah dit !

3 likes

Dat als je 30 zou zijn je vanzelf wel kinderen zou willen en een gezin :grimacing:

18 likes

Ik dacht dat als iemand random aanbelde thuis ik altijd de deur open zou doen met normale dagkleding. Helaas doe ik nog steeds wel eens niet open omdat ik eruit zie als een grotbewoner. En ik heb weleens als leugen bij voor de thuisbezorger een notitie geplaatst om mijn bezorging voor de deur te plaatsen en weg te gaan omdat ik corona had. Was niet zo maar met hoe ik er toen uitzag kon echt niemand mij zien

12 likes

Dat honderd euro veel geld is en je voor duizend euro wel een huis kan kopen.

26 likes

Dat het ouderschap makkelijk zou zijn en dat ouders altijd precies weten wat ze doen.
Spoiler alert: het is niet altijd makkelijk en de meeste ouders doen maar wat, inclusief ondergetekende.

11 likes

Ik dacht vroeger sowieso dat volwassen zijn super leuk was. Nooit meer naar school, lekker leven in je huis, met je partner en kinderen en dan naar je werk (en dit alles kwam natuurlijk gewoon ineens aanwaaien).

Maar waar ik met name nog vaker aan terugdenk is dat ik het als kind altijd super oneerlijk vond dat mijn ouders samen mochten slapen en ik alleen. Ik wilde ook met iemand samen slapen, want dan kon ik lekker onbeperkt enge films kijken en toch niet bang zijn, want er lag iemand naast me. Nu vraag ik me soms echt af wie samen slapen heeft bedacht, want alleen slaap ik toch vaak beter. Ook na de enge film.

12 likes

Ik vind ā‚¬100 nog steeds veel geld hoor.

6 likes

Ik dacht dat ik dan een volwassen interieur zou nemen dat bij elkaar past en er fatsoenlijk uitziet.
Nu begrijp ik helemaal waarom het mā€™n ouders niet boeide laat staan dat ze er geld aan uitgaven :smiling_face_with_tear:

4 likes

Dat ik later als ik groot zou zijn elk jaar op wintersport zou gaan. Had toen echt geen benul dat dat zo duur is.

5 likes

Scheelt eraan voor wat natuurlijk. Maar als ik minder dan 100 euro uitgeef aan boodschappen per week dan ben ik trots. Ik dacht eerder dat je dat per jaar uitgaf :ā€™)

Dat je eigenlijk niet ā€˜volwassenā€™ word. Ik ben nog steeds dezelfde persoon en ik vraag me soms ook echt af hoe ik een normale baan met verantwoordelijkheden, kind en auto kan hebben want ik ben pas 17??

66 likes