Impopulaire meningen #2

Deel 2 alweer mensen, kom maar doorrr!

giphy%20(1)

13 likes

Eens. Ik vind het ook heel merkwaardig dat er nog geen 24 uur later al 700 miljoen is geschonken. Mooi om te zien dat mensen iets willen geven hoor, maar zulke bedragen heb ik nooit eerder gezien bij andere rampen.

15 likes
2 likes

Godnondedju ik snap dat zo’n gebouw historische waarde heeft maar als ik chef was zou ik zeggen “nou jongens laat die kerk, we stoppen die 700 miljoen in drinkwater voor kinderen in derdewereldlanden”.

46 likes

Zou de notre dame eerder klaar zijn dan de sagrada familia?

33 likes

Ik denk dat we eerder een bewoonbare kolonie op de maan hebben dan dat de Sagrada Familia af komt.

48 likes

Dit is letterlijk wat ik al de hele dag denk!

Tuurlijk, het is echt zonde dat het gebouw zo beschadigd is, maar kom op, er kunnen zoveel mensen gered worden van het geld dat binnen 1 dag is gestort. Het is zo krom.

7 likes

Jeetje ik heb er echt geen woorden voor.

Typisch geval ‘waar een wil is is een weg’. Stel je voor hoeveel mensen geholpen zouden zijn als men zich even hard voor de medemens zou inzetten/doneren als nu voor de ND.

9 likes

Die 700 miljoen is gedoneerd door 5 mensen, die ook honderden miljoenen aan andere dingen doneren, mogen die mensen even zelf weten wat ze met hun geld doen? Blijkbaar gaat dit ze aan het hart, anders hadden ze het wel in hun zak gehouden.

17 likes

Jeetje sorry hoor.

3 likes

Mag ik vragen hoe je hieraan komt? Ik heb even heel snel gezocht naar Bernard Arnault, een van de grote donateurs, en ik krijg alleen maar hits over de Notre Dame op dit moment.

En dit op wiki: In 2012 veroorzaakte Arnault veel ophef in verband met een naturalisatieaanvraag met oog op het verkrijgen van de Belgische nationaliteit om te kunnen ontsnappen aan de Franse vermogensbelasting.

Edit: het blijft natuurlijk hun eigen geld, maar ik heb er eerlijk gezegd wel een gek gevoel bij.

2 likes

Ze hebben allemaal stichtingen die donaties uitdelen, de meesten wel in de richting van kunst en cultuur, Arnault’s stichting heeft een museum dat uiteindelijk aan Frankrijk gedoneerd wordt waar ze kunst toegankelijk maken/houden.

1 like

Ik vind het altijd zo’n dooddoener, iemand die veel geld heeft besluit iets goeds te doen voor iets waar hij/zij om geeft en dan gaan mensen vanaf de bank zitten klagen dat ze het ook aan waterputten hadden kunnen geven. Je zou nog eens ergens iets aan geven, je doet het nooit goed genoeg voor de beste stuurlui thuis.

34 likes

@Zemraluani @Protagonist
Maar waar wil je dan heen, communisme? In een kapitalistisch systeem dat mensen beloont die winst weten te maken (geld maakt meer geld) zul je altijd rijkeren en armeren houden. Ik vind het ook wel scheef dat 1% van de bevolking de helft van al het geld in de wereld in handen heeft, maar ik denk niet dat meer belasting en verplicht afstaan van vermogen de oplossing zijn. Er zullen altijd mensen zijn die meer profiteren van het systeem dan anderen, maar die mensen heb je ook nodig, want die creëeren ook werkgelegenheid bijvoorbeeld.

3 likes

Ik vind het alleen warm lekker, misschien helpt 1.5 minuut in de magnetron nog iets?

Ik trek havermout ook niet. Veel te slijmerig en plakkerig. Vies mondgevoel!

2 likes

Gewone overnight oats met melk vind ik ook niet te eten, maar met yoghurt + vruchtensap vind ik het wel heel lekker! En dan op de dag dat je het er nog wat fruit erop. Mocht je het toch nog een kans willen geven zou je dat misschien kunnen proberen :slight_smile:

2 likes

Ik word zo gelukkig van in hokjes em systemen denken.

5 likes

De lol ervan of het spel?