Impopulaire meningen #2

Ik kijk dat soort programma’s sowieso niet en dan denk ik dat het bij themafeestjes ook nog wel een verschil is als je volkomen in het panterprint komt met grote oorringen of als Roma verkleed zou gaan. Dat tweede zou ik wel problematisch vinden dat andere niet (misschien ook wel omdat ik gewoon zelf fervent dierenprintdrager ben).

Ik zie echt heel vaak mensen met kinderen/die zwanger zijn en dan is het enige wat ik kan denken: o jezus, je zal er maar seks mee moeten hebben. Ga d’r maar aan staan. Maar blijkbaar heeft iemand het dan wel gedaan, dus geen probleem. Maar als de wereldbevolking uit alleen maar mensen met mijn instelling zou bestaan, hadden we absoluut geen overbevolking gehad. Sluit zelfs niet uit dat we dan uitgestorven waren. Ik denk overigens ook niet dat we dan zulke slimme dingen als internet hadden gehad dus het is sowieso geen wenselijk scenario.

40 likes

Dit had ik altijd bij leraren die kinderen hadden :sweat_smile: Ach, er is dus nog hoop voor me

Het hele gedoe om de naamsveranderingen van bijvoorbeeld (neger)zoenen en moorkoppen kan me echt geen moer interesseren. Wat maakt het uit dat een product een andere naam krijgt? Als daar mensen zich daar beter bij voelen. Kom aan, even met de tijd mee gaan mensen. Het is ook maar net waar je je druk om wil maken natuurlijk. Over een paar jaar weet je niet meer beter.
Het is in mijn omgeving ook bijna een zonde als je er niets over vind, want moorkoppen moeten natuurlijk moorkoppen blijven heten… :roll_eyes: :roll_eyes:

27 likes

In mijn omgeving inderdaad veelal de oudere mensen (boven de 50). Maar ook mensen van 30+. Vooral van die laatste had ik wel anders verwacht. Ligt misschien ook aan de opvoeding of normen en waarden? Geen idee. Maar hoop inderdaad dat het voor onze generatie (ben zelf midden 20) het geen impopulaire mening is inderdaad!

En dan altijd die mensen die roepen dat ze dan de naam van blanke vla ook moeten veranderen :face_vomiting:

8 likes

Ik woon in de provincie Utrecht (aan de rand), dus lijkt mij wel redelijk ‘tolerant’ over het algemeen haha. Maar woon wel dicht bij de Veluwe, dus denk dat dat wel een verschil maakt. (Nu bedoel ik hiermee niet dat mensen van de Veluwe niet tolerant of dergelijke zijn) Maar je merkt inderdaad wel verschil van kijk erop denk ik.

Ik denk eigk dat je daarmee ook redelijk in je eigen bubbel kijkt.
Ik werk in de randstad, in meerdere ‘volkse’ buurten en daar heerst ook dat beeld dat het gezeur is.
En ergens snap ik dat gevoel wel omdat zij (de mensen met wie ik werk) met zoveel heftigere shit te maken hebben dat dit echt als gezever voelt.
(wat niet wegneemt dat ik altijd uitleg waarom ik voor aanpassing ben)

2 likes

Ugh dit. Mijn collega zegt dit altijd als het over dit soort dingen gaat en ik moet altijd uitkijken dat ik dan niet volledig uit mijn naad ga tegen haar. Sowieso heb ik een aantal collega’s die er zo over denken en ik voel me daardoor altijd zó ‘woke’ op mijn werk. En het zijn allemaal twintigers in Amsterdam.

2 likes

Haha sorry maar ik moet echt kotsen van het laatste zinnetje in je post.

Kan het woordje “woke” sowieso heel erg slecht verdragen. Alsof je dan beter bent dan alles en iedereen als je “woke” bent en helemaal in amsterrrrdam.

Tot zover mijn impopulaire mening.

18 likes

Huh maar ze zegt toch juist eigenlijk dat waar je woont/hoe oud je bent weinig zegt over hoe progressief je bent? Of begrijp ik het nou verkeerd?

4 likes

Haha ja ik heb ook een hekel aan het woordje woke, vandaar ook de aanhalingstekens, want ik vind het ook irritant van mezelf. Voel me ook zeker niet beter dan mijn collega’s, maar ik bedoel het inderdaad zoals @Chuckie zegt. Ik kwam uit een vrij linkse bubbel tijdens mijn studie, dus ik verbaasde me erover dat sommige van mijn leeftijdsgenoten er meer conservatieve denkbeelden op nahielden. Juist in de Randstad had ik dat (als Noorderling, vooroordeel van mij uit) niet zo verwacht.

3 likes

Was ook niet aanvallend bedoeld maar meer in het algemeen! kwam misschien een beetje zo over, excuus daarvoor.
Had wel door dat je het zo bedoelde en de aanhalingstekens gezien :wink: Dat woord wordt hier vaker gebruikt op het forum en dan in serieuze zin en vind het echt afschuwelijk.

1 like

Om dit even door te trekken. Mensen die vinden dat ik respect moet hebben voor hun extreem rechtse meningen. Nee, ik ga geen respect ervoor hebben dat je vindt dat mensen als ik (allochtonen) geen bestaansrecht hebben hier.

Ik vind niet dat je overal en iedereen maar moet respecteren. Ik hoef ook niet actief iemand te pesten of te treiteren maar ik vind dat ik echt geen respect hoef te hebben voor alle meningen

20 likes

Helemaal mee eens!

1 like

Andersom verwacht je dan ook geen respect voor linkse meningen? Of hoe werkt dat?

Of verwacht je geen standaard respectvolle houding van eenieder die je spreekt?

Ik respecteer ieders mening, maar ben het er vaak mee oneens.

1 like

Ik heb eigenlijk mezelf geleerd om mijn mening vaak voor me te houden. Dat vind ik wel moeilijk, maar ik merk gewoon dat ik met sommige meningen heel erg veel moeite heb. En om conflict te vermijden hou ik me afzijdig van veel gesprekken waarbij serieuze meningen worden besproken (bv over politiek, of dierenleed).

(Overigens kan ik ook slecht tegen extreem links. Gewoon alle extremen, maar toevallig treft extreem rechts mijzelf vaak meer)

Ik verwacht dat het gros hier anders over denkt, maar ik vind het zooo irritant als een pakketje in het weekend aankomt. Doordeweeks ben ik toch al vroeg op (of mijn huisgenoot) en nu het idee dat ik morgenochtend vroeg waarschijnlijk gewekt ga worden door een postbezorger op mijn enige dag zonder wekker in weken tijd vind ik heel ergerlijk. Jammer dat ik niet zelf het bezorgmoment kan kiezen.

2 likes

Ik vind dat ook irritant, maar ik plan dat een beetje qua bestellen of laat het dan op een postpunt bezorgen!

2 likes

Ik denk dat respect ook vaak verwart wordt met acceptatie. Ik accepteer dat iedereen een andere mening heeft, maar ik heb er zeker niet per se respect voor. Respect moet je verdienen, en heb ik voor mensen die buitengewone prestaties leveren. Mensen die gewoon hun mening uiten accepteer ik natuurlijk wel gewoon.

6 likes