Impopulaire meningen #2

Italiaanse bollen zijn echt kut.

23 likes

Tsja, het is wat het is.

Overigens moet je ook wel opletten dat je niet alles op dat wel/niet kinderen hebben betrekt. Ben een keer super verdrietig geweest omdat een groot deel van de vriendengroep ineens een wekelijkse lunchdate had op zaterdag en ik wist van niets, dacht dat wij er weer niet bij hoorden als kinderlozen.

Bleek dat m’n vriend er wel van wist en had gezegd: nou jullie doen maar, maar wij zitten echt niet te wachten op een verplichting in het weekend, wij willen dan juist uitslapen/sporten/chillen wanneer en hoe het ons uitkomt.

:joy: Hij had helemaal gelijk overigens.

9 likes

Ik vind in mn eentje drinken echt het saaiste wat er is.

9 likes

Op Reddit heb je een sub waar mensen foto’s van vroeger posten die CriNgEWorThY zouden zijn. Maar tegenwoordig worden heel veel dingen gepost puur zodat mensen hun vroeger ik kunnen afzeiken en extra upvotes krijgen uit medelijden. En ik vind dat vind ik irritant, maar andere mensen ergeren zich er nauwelijks aan. Ik wil echte cringworthy dingen zien. Niet iemand die de perfecte hanenkam had als zestienjarige en nu gaat zeiken dat hij zo’n slechte jeugd heeft gehad omdat hij veel vrijheid kreeg m.b.t. zelfexpressie.

5 likes

Ik heb precies hetzelfde met mijn vriendinnen
 Al heb ik dan ook nog besloten dat ik helemaal geen kinderen wil dus ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Het is nu wel één van de redenen waarom ik heb besloten om korter in NL te blijven weer. Tijd met hen doorbrengen is nu gewoon veel minder leuk als de kinderen altijd het meest uitgebreid besproken moeten worden en inderdaad al die informatie waar ik na 100 keer geen nieuwe leuke reactie meer op weet te verzinnen.

1 like

Je bent zelf altijd verantwoordelijk voor dingen uit te spreken. Ik kom er ook gewoon achter dat je in het leven allemaal een ander pad kiest, vriendschappen van vroeger zijn ook soms gestrand het is niet erg om kritisch en selectief te zijn. Ik vind het zo belangrijk dat iedereen gewoon zichzelf kan zijn en zich niet eeuwig hoeft aan te passen aan verwachtingen

4 likes

Jij hebt wel een type hé hahah Jort, Sander

3 likes

Droge tussenkomst. Alle soorten even kut?

1 like

Ja dit is ook een ding! Ik mis sommige mannelijke vrienden sinds ze bezet zijn.

Was altijd leuk praten met ze #rip

Nu alleen nog als we elkaar per ongeluk tegenkomen in de stad

Ja heel veel mensen vinden dat super lekkere broodjes maar ik vind ze echt vies.* Die kruiden en de bol zelf is zo taai. Vooral als je een burger bestelt en je krijgt het op zo’n bol, dan ben ik echt teleurgesteld. Triangelbroodjes zijn mijn favoriet en burgers wil ik op zachte broodjes.

*Zoals mijn moeder zou zeggen: ‘Poep is vies, eten is hooguit niet zo lekker.’ Ik eet het wel gewoon op hoor.

6 likes

Hahahah mijn ouders ook! Ik mocht niet zeggen dat dingen vies of goor zijn, eten is gewoon eten en je vindt het wel of niet lekker. En eigenlijk hoefde ik ook niet te melden of ik iets wel of niet lekker vond want ‘aangebrand of niet gaar, houd je mond en eten maar’

5 likes

Maar dit zijn dan toch geen leuke vriendschappen zo? Als jij geen interesse in hen (want die kinderen horen er nou eenmaal bij) en zij niet in jou willen tonen. Ik heb ook een grafhekel aan kinderen en wil ze niet in mijn buurt maar voor mijn vriendinnen maak ik graag een uitzondering. Want ik zie dat die kinderen hen gelukkig maken. En andersom doseren zij ook met hun kinderspam omdat ik daar niet 24/7 op zit te wachten.

27 likes

Same!
Ik zou ook geen vriendinnen kunnen zijn met iemand die kinderen krijgt. Vaak gaat het dan helemaal nergens anders meer over en vind het in deze tijd sowieso een beetje een rare beslissing om aan kinderen te beginnen.

Heb jij je vrienden dan uitgekozen met het filter wel/geen kinderwens? En wie zegt dat het niet ooit nog veranderd, die keuze?

En waarom rare beslissing? Bedoel je echt corona? Of het klimaat oid? Oorlogen en hongersnood in het verleden en nog steeds overal ter wereld laten wel zien dat mensen niet stoppen met het krijgen van kinderen ook al zijn de omstandigheden niet ideaal.

20 likes

Ja daar kies ik ze wel op uit inderdaad en als het wel gebeurd dan lukt het mij niet om daar interesse voor te wekken dus ja dan verwaterd het.
Ik vond het al voordat Corona er was maar voor mij is dit wel een teken dat er niet meer mensen op deze wereld moeten komen
Jarenlang hebben we de aarde vervuilt, leeggezogen en alles toegeëigend wat er was en nu komen er opeens klimaatplannen omdat iedereen ook wel inziet dat het op een keer allemaal op is maar er wordt nooit gesproken over geboortebeperking. Terwijl dat in mijn ogen het grootste probleem is. Te veel mensen op een te klein oppervlak.

3 likes

Klopt en ik bedoelde misschien ook niet ‘beperking’
Het zal altijd een vrije keus van mensen moeten zij of en hoeveel kinderen ze willen maar er zijn vast wel andere manieren om mensen bewust te maken dat elk leven wat je op de wereld zet vervuilend zal zijn en dat in ieder geval te ontmoedigen

haha toevallig tragedy of the commons moeten lezen?

2 likes

Ik vind 1x per dag reageren al veel. Is het in een groepsapp of naar jou persoonlijk?

Ik wil hier trouwens ook even op reageren - nee, dit is niet het probleem. Het probleem is puur dat de economie/industriĂ«le/nationale belangen zo voorop alles gaan, en milieu/klimaat ergens onderaan een belangenlijstje bungelt. Want landen waarin geboortecijfers het hoogst zijn - vaak ontwikkelingslanden - kun je het vaak totaal niet kwalijk nemen dat 1) er meer kinderen geboren worden (geen voorlichting, geen voorbehoedsmiddelen, kinderen nodig voor simpel levensonderhoud) en 2) hebben vaak ook (bijna) geen schuld in de klimaatproblematiek - want vaak worden ze puur als marionetten gebruikt door wel ‘industriele/kapitalistische’ landen.

Zeggen dat de schuld bij de hele mensheid ligt omdat we met z’n allen voor teveel nakomelingen zorgen is een scheve aanname, omdat de ‘schuld’ maar bij een relatief kleine groep ligt.

26 likes

Gewoon eerlijk zijn. " Hey ik vind je kind echt een snoepie maar ik vind de fotos een beetje veel worden."

36 likes