Impopulaire meningen #2

Voor mij klinkt het gewoon heel onlogisch, ik ben oprecht benieuwd naar haar gedachtegang er achter.
Ik hoef mezelf hierin niet te verdedigen want ze doet er mij geen kwaad mee.

Als iemand zou zeggen " ik wil geen vriendschap met mensen die het alleen maar over de kinderen etc hebben " dan snap ik dat, alleen al op voorhand iemand afwijzen omdat diegene kinderen heeft vind ik echt kortzichtig en dan ook direct iedereen uitsluiten met een kinderwens vind ik al helemaal bizar.

6 likes

Ik vind het vooral heel stom dat mensen hier al rekening mee houden. In mijn omgeving zitten een aantal mensen met een hoge schuld, die ze nooit binnen het termijn verwachten af te betalen. Dus lenen ze er maximaal bij, want ja, ze gaan het toch niet terugbetalen.

2 likes

Ik eigenlijk ook. Kan me zo moeilijk indenken dat je vriendinnen als een baksteen laat vallen als ze toch kindjes willen of zwanger zijn

Maar ze zegt toch dat ze probeert bevriend te blijven met haar vriendinnen die kinderen willen/krijgen?
Ik snap het probleem oprecht niet, je mag toch bevriend zijn met wie je wilt? Het is niet alsof ze zegt dat ze mensen met kinderen wil vermoorden ofzo, ze kiest als ze de bewuste kans krijgt voor mensen om zich heen die net als zij geen kinderen hebben. Ik denk niet dat het ook maar voor één iemand in dit verhaal erg is, als zij en (toekomstige) moeders een vriendschap mislopen.

10 likes

raar? of
 een impopulaire gebeurtenis die precies geschikt is voor dit topic en daarom ook hier besproken wordt?

51 likes

Dit, je eigen vriendenkring kiezen/ samenstellen is nu juist het enige waarbij ik vind dat je echt volledige vrijheid hebt. Al is het irrationeel, mss zelfs discriminatie in bepaalde gevallen, dat zorgt hoogstens dat ik geen vrienden wil zijn met diegene. En ja, mss mist ze daardoor waardevolle vriendschappen, maar dat is in dit geval echt volledig haar probleem toch?

17 likes

Euh, ik heb daar verders geen problemen mee, ik verbaasde mij alleen maar

dat is inderdaad hoe een forum werkt. maar ik vind het raar om in juist dit topic een zin te beginnen met ‘maar het is toch raar om
’

5 likes

Het is fijn een stoĂŻcijn te zijn :ok_hand:t3:

9 likes

Ik vind het bericht van @Monster wel interessant omdat mensen dit in zekere mate best vaak doen denk ik. Bijv. dat je geen vrienden kan zijn met iemand die FvD stemt terwijl jij zelf links bent, of bijv. @Luzarl (toch?) die mensen ontvolgde op instagram die een foto plaatsten dat ze in een vliegtuig gingen reizen. Dat zijn allemaal overtuigingen van iemand en ik denk in zekere mate dat iedereen z’n vrienden wel daarop uitkiest. Want als jij iets vindt dat onverenigbaar is met de denkwijze van een vriend/vriendin
 kun je dan nog makkelijk goede vrienden zijn?

En in Monster haar eerste bericht zegt ze:

Dat ik vermoed dat het ook vooral een overtuiging is dat zij vindt dat er bijv. al teveel mensen op de wereld zijn/slecht voor milieu/egoïstische keuze (ik vul even in hoor). Dus als jij daar zo van overtuigd bent en je vindt dat écht heel belangrijk, dan snap ik wel dat het moeilijk vrienden zijn is met iemand die dat helemaal niet vindt :woman_shrugging:

1 like

Zo hooooi
Ik was even werken en nu is er een hele discussie ontstaan. Was ook weer niet mijn bedoeling. Ik dacht impopulaire meningen topic daar kan dit wel.
Denk dat de beschrijving van @CrazyCatLady aardig in de buurt komt

Nogmaals, ik zal nooit een vriendin dumpen direct nadat ze me verteld dat ze zwanger is maar ik heb het vaak meegemaakt dat vriendschappen dan ophouden omdat onze levens totaal geen raakvlakken meer met elkaar hebben. Onder andere daarom ga ik nu geen vriendschappen meer aan met vrouwen met kinderwens/kids.
Een zwangere vrouw of een vrouw met kinderen zal ook echt niks missen hoor als ik geen vrienden met ze wil zijn

13 likes

Zou dat zo graag eens willen zien

“Ik ben zwanger”
“Daar is de deur”

55 likes

Er zijn ook mensen zonder kinderen/kinderwens hĂš, ongelofelijk maar waar!

14 likes

Noem je me nou crazyCATlady :scream:

giphy (9)

33 likes

Oeps

1 like

Ik heb eigenlijk meer medelijden met mensen die verwachten nog tot hun +/- 65e op een zo karig salaris te zitten dat ze niet kunnen terugbetalen. Die maandelijkse afschrijving van DUO is echt niet mijn favoriete moment, maar ik ben dan wel weer blij dat ik het heb mogen krijgen en ook blij dat ik het nu kan missen.

16 likes

Nou ja, er is blijkbaar geen geld meer voor een studie financiering voor iedereen. Daarom zijn we nu overgegaan op verplicht lenen. Ik ben bang dat als meer mensen er zo over denken, de studio nooit meer terug gaat komen.

was 't maar zo :stuck_out_tongue: meer een kwestie van misplaatste prioriteiten denk ik

9 likes

Daar ben ik het mee eens. Ik vind niet dat dit de mogelijkheid om te studeren in de weg moet staan. De mensen in mijn omgeving hebben dit niet, maar zien het gewoon als gratis makkelijk geld. En hoe meer je leent, hoe kleiner percentage je moet terug betalen.

1 like

Ik vind “Laatst gezien” op Whatsapp enzo heel handig, gewoon om af en toe te checken of iemand nog leeft, zijn telefoon checkt etc. Ik heb geen blauwe vinkjes aanstaan en zie daar de meerwaarde ook niet van in (maar ik vind het over het algemeen ook niet zo erg om late antwoorden te krijgen), maar ik vind het echt jammer wanneer ik niet kan zien of iemand dezelfde dag online is geweest ofzo, gewoon, ook een beetje om te peilen of diegene okĂ© is, de kans heeft om eventuele berichtjes te zien als die dat wil, etc!

6 likes