Impopulaire meningen #2

Ik heb eigenlijk meer medelijden met mensen die verwachten nog tot hun +/- 65e op een zo karig salaris te zitten dat ze niet kunnen terugbetalen. Die maandelijkse afschrijving van DUO is echt niet mijn favoriete moment, maar ik ben dan wel weer blij dat ik het heb mogen krijgen en ook blij dat ik het nu kan missen.

16 likes

Nou ja, er is blijkbaar geen geld meer voor een studie financiering voor iedereen. Daarom zijn we nu overgegaan op verplicht lenen. Ik ben bang dat als meer mensen er zo over denken, de studio nooit meer terug gaat komen.

was 't maar zo :stuck_out_tongue: meer een kwestie van misplaatste prioriteiten denk ik

9 likes

Daar ben ik het mee eens. Ik vind niet dat dit de mogelijkheid om te studeren in de weg moet staan. De mensen in mijn omgeving hebben dit niet, maar zien het gewoon als gratis makkelijk geld. En hoe meer je leent, hoe kleiner percentage je moet terug betalen.

1 like

Ik vind “Laatst gezien” op Whatsapp enzo heel handig, gewoon om af en toe te checken of iemand nog leeft, zijn telefoon checkt etc. Ik heb geen blauwe vinkjes aanstaan en zie daar de meerwaarde ook niet van in (maar ik vind het over het algemeen ook niet zo erg om late antwoorden te krijgen), maar ik vind het echt jammer wanneer ik niet kan zien of iemand dezelfde dag online is geweest ofzo, gewoon, ook een beetje om te peilen of diegene oké is, de kans heeft om eventuele berichtjes te zien als die dat wil, etc!

6 likes

Oh dat vond ik juist zo irritant haha “zoo jij was nog laat wakker!!” Of van die dagen dat je constant online bent en iemand dus hele tijd ziet “laatst gezien 22:57” En dan keer erna weer “23:01”. Liever blijft dat verborgen voor bepaalde mensen :’) Ik gebruik die blauwe vinkjes juist om te checken of iemand nog leeft. Want als ze worden gelezen neem ik aan dat diegene nog leeft.

11 likes

Hahaha ja ik zou noooit een berichtje sturen met “Wauwie wat ben jij nog laat wakker!” ofzo, en krijg ze gelukkig ook zelden (alleen van mijn moeder, maar die mag dat van mij wel). Ik open berichten vaak niet als ik er geen tijd voor heb en ga ervan uit dat anderen dat ook doen, dus blauwe vinkjes vind ik daarin een stuk minder betrouwbaar! Maar goed, ik ben ervan bewust dat het een impopulaire mening is. :relieved:

Ik vind het om die reden ook handig! Mijn vriend heeft het uit staan en dat boeit me niet, maar vind het wel fijn om iedere ochtend even te checken of mijn ouders online zijn geweest en ze dus nog leven. Mijn moeder was laatst een keer “laatst gezien gisteren om 20:30” en het was ondertussen 11:00 ofzo, heb toen wel ff gebeld van joeeeee leef je nog. Daarna dus ook gezegd dat ik me snel zorgen maak om dr (ze is hartpatiënt) en afgesproken dat ze zodra ze wakker is ff online komt. Voor de rest kijk ik er bij niemand naar eigenlijk.

2 likes

Ja, zo dus! Ik gebruik het voornamelijk bij mijn broertje, die een heel gesloten karakter heeft. Dan heb ik geen zin om bemoeiallerige berichtjes te sturen ofzo, maar wil ik wel altijd even weten of hij nog leeft en in contact is met de mensen om zich heen, haha!

Als ik mn oogkleur zou kunnen veranderen zou ik dat niet doen. Ik vind bruine ogen echt het mooiste.

12 likes

Ik houd ook bijzonder veel van donkere ogen en snap heel goed dat je je oogkleur nooit zou willen veranderen (hallo, je blik is waanzinnig!), maar wat ik vooral waardeer van mensen met donkere ogen is dat ze zelden dingen zeggen als: “Mijn ogen zijn bruin, maar groen als ik gehuild heb, geel in zonsondergangslicht en lichtbruin wanneer de maan schijnt”.
Mensen met lichte ogen doen dat zooo vaak, dan vraag je wat voor oogkleur ze hebben en dan krijg je nooit “blauw” of “groen” als antwoord, maar altijd “Ja dat weet ik eigenlijk zelf ook niet, het is een gekke mix tussen grijs, groen en blauw, maar als baby waren mijn ogen paars!”. :woozy_face:

48 likes

Dat weet ik, ik heb er zelf ook

Dit was maar gedeeltelijk herkenbaar, maar ik had vaak mensen die naar mijn ogen wezen en zeiden: WAAROM ZIJN ZE NU GROEN!?! Bleek dat mijn bruine ogen in volle zonlicht of na een periode in de zon groen werden, dat zit ook wel een beetje in de familie en valt ons al niet meer op.

Ik zeg doorgaans wel dat ik gewoon bruine ogen heb.

1 like

Ik heb nog nooit in mijn leven bewust nagedacht over blauwe vinkjes/laatst gezien. Ik heb ze dan ook gewoon aan staan. Misschien heb ik het geluk dat nog nooit iemand iets heeft gezegd erover.

5 likes

Ik mis de winter best wel. Voor m’n planten is dit perfect weer en ben blij dat ze het zo goed doen. Maar vond het stiekem wel lekker om soms na het eten in bed te kruipen en dan te zien dat het al donker was

12 likes

Ja dit en ik verheug mij ook weer op de herfst.

7 likes

Vind ik ook! Ik ben een van de weinige mensen die blauwe ogen echt niet zo supermooi vindt. Veel mensen vinden het bijzonder en mooi, maar ik vind het echt een beetje jammer als een jongen die ik leuk vind lichte ogen heeft. Zou m er niet op afwijzen, maar liever donkere ogen.

Het valt me ook op dat mensen met lichte ogen vaak hun ogen heel bijzonder en mooi vinden en dat moeten laten merken. Soms gaan ze dan ook terwijl ze erover praten hun ogen zo open sperren in de hoop dat je bevestigt dat ze inderdaad heeeel mooie ogen hebben. Dat vind ik leuk voor ze dat de dat zelf vinden maar ik vind dat gewoon echt niet en ik ga dus niet mee in die onzin.

15 likes

Ja dat weet ik, maar tussen bijzonder zijn op de wereldbevolking en het vooral zelf (in Nederland) heel erg bijzonder vinden, vind ik een verschil zitten.

7 likes

Ik heb groene ogen en vroeger dacht ik dat dat super special was maar helaas ben ik er achter gekomen dat best veel mensen dat hebben en moet ik nu mijn identiteit aan andere dingen ontlenen zoals mijn niet zo unieke studie of het feit dat ik van drankjes drinken op het terras houd.

76 likes

Hahaha

Ik heb overigens ook lichte ogen, net als veel van de mensen waarvan ik houd, haha! Even een disclaimer voordat iemand denkt dat ik iets per se tegen mensen met lichte ogen heb. :rofl:

16 likes