Impopulaire meningen #2

Misschien een idee om het in een topic te houden

3 likes

Ja en ook altijd even vriendelijk en educatief

1 like

De dood van Floyd is verschrikkelijk en er is nooit een - goed moment - voor een onschuldige die op zo’n vreselijke manier overlijd. Ik denk dat we het allemaal met elkaar eens zijn dat er een diepgeworteld racismeprobleem in Amerika is. Die vieze racisten (in Amerika en overal op de wereld) praat ik niet goed. Maar we leven op dit moment in een pandemie en ik vind dat we dan niet kunnen protesteren zoals het hier voor altijd kon, al helemaal niet met 5000 mensen. Zover ik weet, en informeer me als ik daar naast zit, zijn er niet eens regels opgesteld. Anderhalf meter was na een tijdje niet na te volgen vanwege de drukte en Femke Halsema, die een voorbeeld functie heeft, liep zelfs rond zonder mondkapje!? Dat is toch niet oke!

Ja ik denk dat wij er dan dus anders over denken
 wat gelukkig mag. Ik vind namelijk “‘kut’ dat het tijdens de pandemie gebeurd” best wel bagatelliseren. Er zijn op dit moment mensen die al 2 maanden geen inkomen hebben vanwege covid. Of mensen die hun ouders niet kunnen opzoeken in het bejaardenhuis of een broertje die gehandicapt is. Daar zijn allemaal regels voor maar op de dam bij een demonstratie van 5000 mensen zijn geen regels voor opgesteld?

Dat zijn toch geen 5000 mensen op de zelfde plek? En op de terrassen houden ze alles goed in de gaten. Ook werden voorheen sommige parken gesloten als ze te druk werden. Daarbij heb ik nooit gezegd dat ik dat oke vind
 ik heb me ook geërgerd aan de samenscholing van groepen in parken/recreatiegebieden/stranden.
Maar om antwoord te geven op je vraag: ik was sowieso al benieuwd hoe het virus zich manifesteert binnen deze 2 weken. Dat zou ik ook zijn zonder deze demonstratie

4 likes

Dit heeft toch werkelijk helemaal niks noppes nada geen ene fucking fuck met elkaar te maken.

Tering fucking jantje ik ga offline ik ben het zat

19 likes

Bekijk even wat filmpjes van mensen die er waren. Er waren anderhalve meter vlakken en de mensen die bij elkaar stonden waren of familie of geliefde. Bovendien droeg iedereen een mondkapje en was het in de buitenlucht.
Dit protest wat misschien 1 uur heeft geduurt. Heeft niet zoooo veel invloed op de corona situatie als de mensen die elkaar gewoon nog blijven zien , in de supermarkt/stad geen afstand houden . Straks gaan mensen weer naar school en werk met de trein en hun enige bescherming is een mondkapje. Ga je daar ook zon ophef over maken of vind je dat minder erg omdat het niet anders kan.

4 likes

Edit: Wetenschappelijk onderbouwd waarom het dus wel mee zal vallen met die besmetting gisteren.

15 likes

Stuur je dit nu naar mij, als een steek onder water?? Alsof ik hier een of andere racist ben die verder niet kritisch kijkt naar de rest van de bevolking?! Zo voelt het wel namelijk en dat is TOTAAL NIET wat ik zeg als je mijn bericht zou lezen.

Vind sowieso sommige reacties ver gaan, ik ben totaal niet tegen het protest en sta juist achter de boodschap die gegeven werd tijdens het demonstreren. STERKER NOG als deze pandemie niet bezig was geweest had ik mee geprotesteerd, want ik twijfelde daar nog over.
Ik ben tegen de hoeveelheid mensen bij elkaar zonder daarvoor opgestelde regels. Dat is mijn menig. Maargoed, ik ben wel genoeg beledigd hier en ff klaar in dit topic.

7 likes

Volgens mij mis je het hele punt van deze discussie als je nu jezelf in een slachtofferrol plaatst en gaat zeggen dat jij beledigd wordt.

7 likes

Als jij je door deze reacties beledigd voelt en je eerste gedachte is " ja maar corona" dan ben je gewoon part of the problem. Sorry not sorry. En ja dat is idd kut maar daar kun je aan werken.

5 likes

Ik vind jullie reacties echt ongelofelijk.

Vervelend voor je.

9 likes

Ja.

Maar heb jij dan het topic bijgelezen. Je opmerking is al meerdere keren door anderen hier gepost en we hebben uitgelegd waarom dit niet kan. En toch dacht je van ja ik ga het hier nog eens herhalen.

12 likes

Nee, ik had het niet alles gelezen. Ik had de laatste paar berichten gelezen en wilde daar graag op inhaken met mijn mening. En mijn menig is dat ik vind dat er te weinig geregeld was om de veiligheid te waarborgen voor de demonstranten en verdere kwetsbare in deze pandemie.

Ik snap dat het voor jullie frustrerend is als jullie dit onderwerp al eerder besproken hebben en daardoor het gevoel krijgen dat jullie in een cirkel praten en niet verder komen. Maar ik wilde gewoon mijn mening geven. En aangezien ik wist dat het een impopulaire mening zou zijn in dit vrij linkse forum, waar ik me normaal gesproken goed thuis voel, heb ik het hier geplaatst.

En dat ik door deze mening van racisme beschuldigd wordt vind ik zo kwalijk dat ik niet meer op dit forum wil zijn.

2 likes

Ik vind het erg jammer dat je niet open staat voor kritiek en blijft door drammen over de corona maatregelen. En als mensen dan hard zijn kom je met the good old manipulatif " ik ga weg de sfeer is hier kut"

18 likes

Ik snap je bericht en ik sta heus wel open voor kritiek. En dit is een forum dus als 10 mensen allemaal een zelfde soort bericht willen sturen naar mij over hoe fout mijn mening wel niet is
 dan mag dat. Of verkondigen dat ik racistisch ben. Maar ik hoef op mijn beurt dat niet te accepteren en heb het recht om gewoon weg te gaan van dit forum. En nee dit is geen “doei! ik ga! Geef me nog even aandacht” bericht maar ik wil wel even aangeven dat ik de manier van discussiĂ«ren niet oke vind en daarom ff klaar ben hier.

Hoe kan ik het niet persoonlijk opnemen? Mij beschuldigen van racisme vind ik een van de ergste dingen die mensen tegen me kunnen zeggen, ook al is het maar via een forum en ken ik jullie niet. Ik ga me toch niet meer welkom voelen in een forum wat me racistisch noemt (en die berichten worden ook nog door veel mensen geliked).

Ik heb trouwens al 20 min geleden een bericht gestuurd naar de moderatoren om mijn account te verwijderen, maar ze reageren niet (begrijpelijk, ze hebben het vast druk en hebben ook een leven). Maar vandaar dat ik steeds blijf reageren. Ik ga nu en hopelijk is dadelijk mijn account verwijderd en vergeet ik dit snel.

Beschuldigd worden van racisme als je het niet zo hebt bedoeld is zeker geen pretje, dat weet ik, maar in plaats van zeggen dat dat absoluut niet zo is en dat je het heel erg vindt dat iemand dat zegt is het beter om bij jezelf na te gaan waarom iemand het zegt. Alleen zo kun je er van leren. Je bent echt niet de enige persoon die zich hier per ongeluk schuldig aan maakt. *Voor de duidelijkheid ik bedoel dus ook mezelf. Het is echt geen reden om hier weg te gaan of je weggestuurd te voelen, want je kunt jezelf op ieder moment verbeteren.
Als er iets is dat ik de afgelopen tijd hier geleerd heb op het forum is dat er echt niets ergs gebeurt als anderen je aanspreken op iets dat je verkeerd doet.

afbeelding

21 likes

ONGELOFELIJK Ik ben een racist omdat ik zeg dat ik vind dat er meer regels opgesteld hadden moeten worden voor een demonstratie?? Het gaat echt te ver.

2 likes

Je hebt bewuste racisme en onbewuste. De dingen die jij hebt gezegd vallen onder onbewuste racisme. Daarmee zeggen wij niet dat jij een slecht mens bent en dat je niet mee mag posten of wat dan ook. Maar dat je nog veel kan leren. En ja dat is zeker rot om te horen maar je zou ipv van jezelf keer op keer kunnen verdedigen er iets mee kunnen doen.

Eigenlijk vind ik je boze houding ook wel iets zeggen.

11 likes