Impopulaire meningen #2

Sowieso dat gejenk over iets dat een ander wel ‘mag’ en jij niet. Mijn god, ga je eerst net zo druk maken over alles wat jij wel mag en kan en een donker persoon niet.

16 likes

en @Panda Ik wil je graag uitnodigen om een stukje mee te lezen in het racisme/white privilige topic. Daar is dit onderwerp ook besproken en misschien begrijp je dan beter waarom al die mensen daar stonden.

Vanaf deze post (ze gaan niet allemaal over de demonstratie maar misschien kan je er een beetje dorheen scrollen):

1 like

nvm. Laat maar

Als iedereen die dit ‘al lang had zien aankomen’ nu even zo aardig was geweest om de Gemeente Amsterdam te bellen dan was het protest misschien anders geregeld geweest. Iedereen blij. Achteraf gaan zeuren vind ik gewoon zo treurig.

11 likes

Ik begrijp dat mensen daar stonden.Hoe het nu gaat kan het ook niet verder. Ik vind alleen de timing misschien niet zo handig. Maar ik mag dat blijkbaar niet zeggen in het impopulaire meningen topic, want te impopulair, en is het gejank.

Hierover sprak Angela Merkel mooie woorden: “For all those who claim they can no longer express their opinion, I say to them: If you express a pronounced opinion you must be able to live with the fact that you will be contradicted.”

27 likes

Je mag best een impopulaire mening verkondigen, maar dan moet je niet raar opkijken als mensen daar iets over te zeggen hebben.

8 likes

Maar liever niet

8 likes

maar dan wordt t weg gezet als gejank. Dat nodigt lekker uit hier vaker wat neer te zetten #not

Ik krijg hier echt te veel de vibes: We MoGeN hIeR oOk NiKs MeEr ZeGgen

31 likes

Ga jij jezelf nu in een slachtofferrol plaatsen in deze discussie? Meid…

7 likes

Even afgezien van de inhoud van wat je zegt: je weet dat je je mening geeft over een “beladen” onderwerp. Dan kan je daar ook een sterke mening over terug verwachten. Het is niet meer de tijd om voorzichtig hiermee om te gaan en rustig uit te leggen waarom mensen het niet eens zijn met jouw mening. Volgens mij staan in dit topic genoeg handvatten om je in te lezen. Als je er voor kiest om dat niet te doen of om ondanks die handvatten je mening te behouden, dat kan, maar dan had je ook wel kunnen inzien dat daar niet heel lichtvoetig mee om wordt gegaan.

8 likes

Dit gebeurt al sinds het begin van het forum haha. Hoe vaak ik de discussie over wit-blank-gekleurd-zwart-beige al niet voorbij heb zien komen… :roll_eyes:

4 likes

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had niet over mijn persoonlijke frustraties moeten beginnen. Mijn excuses.

6 likes

Het is een beetje als dat ene plaatje.

Black people : Please stop killing us.
Other people : But…

9 likes

Ik vind het wel gejank ja, om alle redenen die hierboven zijn gezegd. Maar misschien kun je beter bij jezelf afvragen waarom je je laat tegenhouden om je mening hierover te geven door iemand die zichzelf ‘vagina’ noemt op het internet.
De mensen die gisteren op de dam stonden vonden het belangrijk om gehoord te worden en dat wordt nu overspoeld door iedereen en zijn moeder die het ‘niet vindt kunnen’ vanwege corona. Als jij je echt laat tegenhouden omdat ik jouw standpunt ‘gejank’ vind moet je je misschien afvragen of je het allemaal wel zo belangrijk vindt. Ik denk niet zo belangrijk als de mensen die gisteren op de dam stonden.

Het spijt me wel dat jij nu in je eentje wordt aangesproken terwijl er heel veel mensen zijn die deze mening delen. (Volgens mij is het niet echt een onpopulaire mening.) Eigenlijk zou ik het tegen al die mensen moeten zeggen.

15 likes

Ik vind het protesteren op de Dam niet kunnen en volledig uit de hand gelopen. 5000 mensen bij elkaar, hoe kon dit geaccepteerd worden? 4000 mensen hadden zich op Facebook aangemeld, daarmee had de politiek kunnen inschatten hoe groot dit zou zijn. Verder speelt het mee dat mensen al weken thuis zitten, het goed weer was en, het belangrijkste, dat het gelukkig een actueel onderwerp is.
Wellicht hadden ze de mensenmassa moeten verspreiden over de verschillende pleinen in Amsterdam. En bij een bepaald aantal mensen het plein dan dicht maken.
Ja, achteraf praten is makkelijk… daarom zit ik niet in de politiek. Dan nog is mijn mening dat ik vind dat er steken zijn gevallen. We zullen zien hoeveel effect dat gaat hebben op de zorg over 2 weken (en hoeveel mensen hier uiteindelijk aan sterven). Laten we hopen dat het virus niet zo besmettelijk is als gedacht wordt.

En ja, als die pandemie niet gaande was had ik het juist fantastisch gevonden om te zien dat zo veel mensen zich verzameld hebben. Een vuist tegen racisme.

10 likes

Ja want die piek komt dan sowieso door de demonstratie waarbij iedereen mondkapjes droeg en niet doordat de horeca en musea weer zijn opengesteld en de parken het hele weekend overvol zaten. Waarbij overigens niemand een mondkapje droeg.

53 likes

Lol sorry maar Ook benieuwd naar al die terrassen die gisteren open zijn gegaan? Die overvolle stranden en parken afgelopen tijd? Die attractieparken? Shoppen in de stad? Mensen die überhaupt schijt hebben aan 1.5 meter,
Of alleen benieuwd naar deze fucking demonstratie.

63 likes

Ik zou hier heel genuanceerd op willen reageren maar dat heb ik vandaag al 5 x gedaan. Lees even een paar reacties boven je en educate yourself voor dat je met deze bullshit komt.

21 likes