Impopulaire meningen #2

Maar bij hockey, tennis etc. is het verschil tussen hoeveel geld en aandacht voor mannen en vrouwen is ook veel kleiner.
Waarom zou een vrouw niet even goed kunnen worden als een man met precies dezelfde training etc? Zeker als het met tennis en hockey e.d. dus wel kan.

Overigens vind ik dat je het mag vinden hoor, haha, ik snap je argumenten alleen niet.

1 like

Ik vind die hele Nederlandse hiphop/rap scene echt om te kotsen, terwijl veruit de meeste mensen het helemaal geweldig lijken te vinden. Maar ik walg er dus echt van. Al die mannen zijn zo ontzettend vol van zichzelf en het gaat alleen maar over geld geld geld en vrouwen neuken. Kan mensen die er echt naar luisteren vaak ook niet serieus nemen en in mijn hoofd is het gewoon echt bedoeld voor 14-jarige jongetjes die heel stoer door het winkelcentrum lopen met zo’n dikke JBL speaker in camouflage kleur. Godzijdank kan ik deze haat met m’n vriend delen, eens in de zoveel tijd gaan we bewust naar dat Topnotch kanaal om even extreem te cringen op Lil Kleine, Ronnie, Frenna, Kraantje Pappie, Bizzey en weet ik het allemaal. En dan die comments
 “Je gaat kaolo dik neef” “Je bent echt op je grind” “Niffo wollah je bent relax” “Kanker spang kill” :woman_facepalming:t4::woman_facepalming:t4::woman_facepalming:t4: Crrrrrrrrringe. En toch ken ik ook veel twintigers die dit helemaal geweldig vinden en deze muziek het liefst hebben tijdens het uitgaan. Ik snap het niet en zal het nooit snappen.

38 likes

Ahhh, hier kan ik me zo goed in vinden! Ik vind vriendelijkheid belangrijk (vooral in oppervlakkige interacties, maar waar het kan ook in diepere relaties!), maar in mijn vriendengroep zit bijv. een meisje dat het altijd extreem belangrijk vindt om altijd en door iedereen aardig gevonden te worden, en dat vind ik juist allesbehalve bevordelijk in een jarenlange vriendschap. Ik kan echt heel weinig op intiem niveau met mensen die discussies alsmaar vermijden en zichzelf niet durven te uiten, ik vind dat namelijk erg belemmerend.

5 likes

Wat vind je van Amerikaanse hiphop?

1 like

Mijn impopulaire mening is juist dat ik het opbiechttopic niet zo heel leuk vind, omdat ik de meeste dingen allesbehalve juicy vind. :upside_down_face:

24 likes

Ook kut, maar dat kan ik beter handelen. Heb het idee dat Amerikaanse hiphop/rap enigszins beter in elkaar zit en af en toe nog echt ergens over gaat. Die NL hiphop is naar mijn idee alleen maar billenschudmuziek over geld en wijven neuken, en dat is hier gewoon veel populairder op het moment.

Zo met jou eens, ik vind t ook minder leuk en begrijp ook het verschil wel in zendtijd, aandacht etc. Bij dergelijke fysiek zware sporten zijn mannen nu eenmaal ook sterker/sneller etc. En dat geeft meer spektakel om naar te kijken. Niks vrouwonvriendelijks aan, we zitten nu eenmaal anders in elkaar. En dat geeft verschil in kwaliteiten soms in voordeel van de vrouw en soms in dat van de man.

4 likes

Mijn eigen impopulaire mening (in ieder geval bij mijn vriendinnen maar denk ook wel hier):

Ik zou het heerlijk vinden om op de Zuidas te wonen. Alles lekker nieuw dus geen muizen, alle voorzieningen binnen handbereik, op fietsafstand van het centrum, dicht bij een station en de snelweg, genoeg horeca en lekker rustig in het weekend.
Sfeer is overrated.

30 likes

Dameshockey is ook wel iets anders dan mannenhockey. Je ziet bij bepaalde elementen bij mannenhockey dat er inderdaad meer op kracht word gespeeld en bij vrouwen op behendigheid. Misschien moet het vrouwenvoetbal zich hierin ook meer ontwikkelen? Ik denk dat er nu heel krampachtig wordt vastgehouden aan het idee dat vrouwenvoetbal net zo goed, bekend en goedbetaald moet zijn als mannenvoetbal want dan gaan we als maatschappij vooruit terwijl het inderdaad niet erg is om verschil te hebben.

1 like

Ik denk dat als er niet krampachtig over gedaan wordt, we nergens komen. Kijk naar het team van de verenigde staten, die zijn zo goed omdat voetbal daar een vrouwensport is. Nochtans hebben Amerikaanse vrouwen geen ander lichaam dan Nederlandse. Dus ik denk dat een beetje aandacht en ondersteuning geen kwaad kan.

3 likes

Het team van de Verenigde staten speelt wel degelijk van een veel hoger niveau. Ja maar dus om net zo goed te worden moet je wel die kansen krijgen. Als je geen gelijke kansen geeft kun je ook geen gelijke resultaten verwachten. Dat is emancipatie. Als gelijkheid krampachtig over komt, dan is dat maar zo.

Ik denk dat trouwens dat voetbal een vrouwensport is in de VS, omdat ze het eigenlijk niet stoer genoeg vinden. American football is natuurlijk veel grover en stoerder.

2 likes

Nee ik weet dat je dat niet bent. Maar om daar te komen moet het wel ‘krampachtig’ worden gestimuleerd. Zonder een Aletta Jacobs hadden vrouwen ook nooit kunnen studeren. Deze positieve aandacht is nodig om daar te komen.

3 likes

Gustav Mahlerplein, George Gershwinlaan

1 like

Gelukkig hebben we ook nog Jiggy Djé, Typhoon, DAC, Flinke Namen, Rico & Sticks, Wudstick, Boef en de Gelogeerde Aap, Fakkelbrigade, Opgezwolle, Osdorp Posse en guilty pleasure Brainpower :see_no_evil:. Verder ben ik het helemaal met je eens, vind Famke Louise en Maan en dergelijke ook niet echt cool.

17 likes

En Fresku en Winne :muscle:t2:

Mijn blijkbaar impopulaire mening is dat ik het jammer vind dat als het gaat om Nederlandse hiphop, men het alleen heeft over de nu populaire namen. Hiphop is super breed, en tuurlijk zijn er dan rappers met plattere teksten, maar er is wel meer dan dat te vinden.

18 likes

Ja vind ik ook wel jammer, maar ik doe er zelf ook wel aan mee. Zeuren over ‘de muziek van tegenwoordig’, omdat ik over het algemeen meer naar oudere muziek luister terwijl ik echt niet alle muziek van nu ken.

3 likes

@Kiedis Ik begrijp het ook wel hoor. Ik snap ook wel dat mijn schoonmoeder niet snel Frenna zal opzetten haha. Maar als je dan uitlegt dat er ook meer bestaat, dus oa de artiesten die net werden genoemd, dan wordt het vaak toch nog als “Yo-Yo” genre weggezet, wat ik ook niet terecht vind. Heb soms het gevoel alsof het dan bij voorbaat al wordt afgeschreven, want rap. Zal vast niet bij iedereen zo zijn hoor

6 likes

Haha ik ben dus iemand die vrijwel nooit drinkt, anti-drugs is, met geld smijten belachelijk vind, vrouwen denigreren belachelijk vind (duh) en veel schelden ook echt dom vind - en toch HOU ik van deze muziek. Het past zo niet bij me en toch schreeuw ik EY EY EY EY ASS TO THE FLOOR mee met Ronnie Flex.
Ik zal het zelf ook nooit snappen want eigenlijk walg ik van alles wat erachter zit (het gedrag van die artiesten, alle teksten, al het “populaire” gedoe op internet).
Maar zet een nummer van Frenna op en you’ll catch me dancing and twerking :joy:

Lekker zinvolle toevoeging dit.

21 likes

Ik kan niet echt foto’s vinden van de straten maar zal er binnenkort wel eentje maken. Voor het idee: heel veel nieuwe hoogbouw en kantoren.

Het lijkt inderdaad wel een beetje op paleiskwartier in db maar dan met hogere gebouwen.

Ben nog altijd boos dat ze voor een sfeerloze, zielloze plek als de Zuidas ook componistennamen hebben gebruikt. Puur en alleen om dat elitaire gevoel door te trekken. :cry:

3 likes