Hoe weet diegene dan dat het een burn-out is als hij/zij nog geen psycholoog heeft bezocht? Of kan/mag een huisarts die diagnose ook stellen? Ik dacht altijd dat een huisarts het kan vermoeden en je dan doorverwijst naar een psycholoog voor een daadwerkelijke diagnose en daarop aansluitend behandelplan?
Dit is de reden dat ik op wandelingen na niets op m’n instastories durfde te plaatsen toen ik overspannen thuis zat.
Bij mij ging alles wat ik wel deed trouwens in overleg met m’n leidinggevende (zoals m’n vakantie door laten gaan). Maar denk jij dat dr leidinggevende bent en dat dus niet zo is. Dat is wel vervelend
@Twijfelaar Ik begrijp inderdaad dat ontspanning belangrijk is. Maar mijn frustratie zit ‘m in dit geval in het feit dat deze persoon niet werkt aan een herstel in mijn ogen. De huisarts heeft de burn-out geconstateerd en geadviseerd contact met een psycholoog te zoeken omdat de hulp van de praktijkondersteuner hierin niet toereikend bleek. Daarna is deze persoon thuis gaan zitten en heeft tot op heden dus geen hulp gezocht vanwege “nog niet aan toe”.
@kika volgens mij mag een huisarts deze diagnose wel stellen en kijken naar welke verdere hulpverlening je nodig hebt. Maar wellicht heb ik het mis.
@Kusjessoldaat ik vind het al heel netjes dat je alles in overleg hebt gedaan, dan is er denk ik ook veel meer begrip. Want ik snap echt wel dat je niet beter gaat worden door als een kluizenaar thuis te gaan zitten. Maar in dit geval krijg ik amper contact met deze persoon en verneem ik dus via social media hoe het “gaat”. Ben jij er weer helemaal bovenop inmiddels?
@Boppie wat vervelend voor jouw man, lijkt me voor jou ook best pittig? Ik begrijp zoals eerder aangegeven echt dat leuke dingen doen belangrijk is, zeker als de burn-out puur veroorzaakt is door werk. Maar in dit geval ligt dat iets anders en val ik er vooral over dat deze persoon geen professionele hulp zoekt, niet in staat is om te komen werken (want komt niet van de bank, ziet het niet meer zitten, wil geen contact met mensen), maar dan wel naar twee weekenden naar een festival kan. Misschien oordeel ik er inderdaad te hard over, maar krijg er een nare bijsmaak van. Beterschap/sterkte voor je man en jou!
Bij mij was de diagnose zelfs gesteld door de praktijkondersteuner. Ik was er binnen 2 maanden weer bovenop en 't kwam vooral door een samenloop van rotte omstandigheden en moeilijk werk hebben. Maar nu heb ik nieuw superleuk werk dus all is better!
@Blauwbeertje maar hoe goed ken je die persoon met de burn-out? Want het kan natuurlijk dat ze niet alles met jou deelt. En ik ben het met @Madrid eens, soms kan hulp zoeken best een drempel zijn en wil je eerst even alles laten bezinken voordat je dat doet.
Nou ik vind best veel mensen niet aardig of vriendelijk. En dan bedoel ik niet specifiek tegen mij, maar in zijn geheel als persoon. Tegen mij kunnen ze dan wel aardig zijn, maar ik vind het juist belangrijk dat dat niet alleen tegen mij is. Dus ik vind het wel belangrijk dat iemand aardig is en waardeer dat ook. (Met vriendelijk/aardig bedoel ik geduldig/niet snel commentaar op anderen hebben, beleefd zijn en aan anderen denken).
Ik geniet er ook van maar moet de laatste tijd als het mooi weer is altijd aan die arme Kees Momma denken.
Komen er ooit nog betere tijden?
Zijn Facebookposts waarin het gaat over dat hij slecht gaat omdat het lekker weer is gaan me echt aan het hart
@Blauwbeertje Ik snap je wel. Op dit forum word je vaak afgemaakt als je zoiets zegt want we weten allemaal niet precies hoe het zit, maar ik vind de combinatie burn-out (vaak met enooorme prikkelgevoeligheid, mensen die de supermarkt enzo niet meer inkunnen vanwege drukte, pratende mensen, licht) en een hardstyle festival met heel veel mensen, heel veel herrie en heel veel flikkerende lichten ook wel een beetje opmerkelijk. Denk dat dat gewoon ook wel opmerkelijk is. Het is zo dat je met burn-out ook moet ontspannen natuurlijk, maar je hebt op het strand wandelen en een hardstyle festival zeg maar.
Hier wordt het 37 graden.
hou je daar ook nog van?
Ik vind alles boven 23/24 echt al hel - ook redelijk impopulair. Ik heb ook altijd liever wolken dan zon.
Ik dacht juist dat warmte hier impopulair was. Maar ja ik vind 37 niet erg als ik vrij ben. Als ik moet werken ben ik iets minder blij ermee moet ik eerlijk zeggen. Ik kan gewoon goed tegen warmte denk ik. Alleen met werken in mijn geval met veel fohnen en droogkappen etc die warm worden, word het in de kapsalon al gauw nog warmer en dat trek ik dan niet echt. Als ik lekker kan doen waar ik zin in heb vind ik het niet gauw té warm.
Ik vind onweer alleen maar leuk na een lange heete zomer. Als een soort van afsluiter. Maar dit gestorm elke week vind ik zo irri. Of warm of koud maar niet klam en regen en kut wind ik haaaat wind.
Ik snap het ook niet, boven de 25 graden kan ik niets meer doen
Waar zijn jullie hittehaters in mijn echte leven want in mijn offline omgeving is serieus iedereen dolblij met de tropische temperaturen
verstopt in een bad met ijsblokjes!
Ik heb geprobeerd hittegolfvrij te krijgen maar het lukte niet. Vanaf zondag zit ik al m’n vrije uurtjes binnen met de gordijnen dicht en de AC aan.
Dit wil ik op kantoor (geen airco)!!’
Ik vind die hittegolf juist lekker maar iedereen in mijn omgeving is gek op kou