Ja dit!!!
Mijn impopulaire mening is niet zo zeer een mening maar wel iets waar ik me voor schaam en daarom zet ik het hier.
Pas was ik bij een dansvoorstelling en daar dansten ballerinaâs. Bijna allemaal slank en eentje was âstevigâ. Ik ben echt heel erg voor body positivity maar het leidde me heel erg van de dans af dat er één ander lichaam tussen zat. En nu vind ik mezelf heel rot daarom. Ben ik zo geĂŻndoctrineerd, ben ik gewoon onaardig⊠ik blijf het lastig vinden. Het idee achter body positivity vind ik geweldig, maar in de realiteit bemerk ik bij mezelf ook wel fatshaming dus⊠nou ja dat is het impopulaire iets wat ik kwijt wilde.
Lijkt wel omdat het voetbal is dat het dan ineens zo moet zijn van jaa mannen en vrouwen zijn gelijk!!!
Ja dit ja hah. Wou net 2 hele mooie nummers van fresku plaatsen. Overigens is amerikaanse hiphop ook niet alleen bitchea en money zeker als je onderzoek doet naar waar hiphop vandaan komt.
Ik vind rookgeur echt chill. Als ik op het terras zit en er komt zoân vlaag voorbij, heerlijk. Of als ik met iemand zoen die net gerookt heeft, dan kan je me echt opvegen zo lekker vind ik dat. Snap niet zo goed waar het vandaan komt want ik (en het grootste deel van mijn omgeving) heeft nooit (vast) gerookt, dus als ik met mensen ben die klagen over rokers in de omgeving knik ik altijd maar heel hard mee terwijl ik het eigenlijk echt op aan ât snuiven ben als een cocaineverslaafde tijdens ADE
Hahaha ik had dat vroeger ook! Ik liet vrienden ook altijd rook in mn gezicht uitblazen, echt achterlijk. Ik heb zelf op scouting gezeten en daar deden we heel vaak vuur maken en broodjes bakken, dat soort dingen, dus ik denk dat de geur van rook voor mij een beetje daar aan doet herinneren.
Maar dat is toch totaal een andere geur? Rooklucht van een sigaret of kampvuur.
Maar is wel een beetje hetzelfde idee toch?
Vind ik helemaal niet
Oh haha dan verschillen onze meningen daarin
Haha ja!
Oo hier nog een, heerlijke geur! Terwijl ik bbq en kampvuur luchtjes juist smerig vind
Ja inderdaad! Een beetje een wortel geur vind ik altijd. Snap zelf ook niet waarom
Eens of niet is even niet belangrijk, ik vind dat je het mooi hebt verwoord
Ik vind het gek dat iemand die al weken niet kan werken door een burn-out (en er volgens eigen zeggen nog niet aan toe is om een psycholoog te bezoeken) wel 2 weekenden achter elkaar naar een (hardstyle)festival kan. En dit dan ook nog eens deelt op social media.
En ja, ik snap dat zoân burn-out niet op een festival ontstaan is. Maar toch kan ik er geen begrip voor opbrengen.
Ik begrijp die gedachte wel, het voelt een beetje krom. Zeker als jij je op werk uit de naad werkt om het ontstane gat op te lossen en daar misschien geeneens erkenning voor krijgt. Hopelijk snap je wel dat ontspanning heel erg belangrijk is voor mensen met een burn-out, en dat het dus heel fijn is voor hem of haar dat dat is gelukt. En dat je ook niet kunt invullen of je collega ĂŒberhaupt genoten heeft van die feesten. Misschien wil hij of zij dat vooral zo over laten komen naar de (social media) buitenwereld toe.
Hoe weet diegene dan dat het een burn-out is als hij/zij nog geen psycholoog heeft bezocht? Of kan/mag een huisarts die diagnose ook stellen? Ik dacht altijd dat een huisarts het kan vermoeden en je dan doorverwijst naar een psycholoog voor een daadwerkelijke diagnose en daarop aansluitend behandelplan?
Dit is de reden dat ik op wandelingen na niets op mân instastories durfde te plaatsen toen ik overspannen thuis zat.
Bij mij ging alles wat ik wel deed trouwens in overleg met mân leidinggevende (zoals mân vakantie door laten gaan). Maar denk jij dat dr leidinggevende bent en dat dus niet zo is. Dat is wel vervelend
@Twijfelaar Ik begrijp inderdaad dat ontspanning belangrijk is. Maar mijn frustratie zit âm in dit geval in het feit dat deze persoon niet werkt aan een herstel in mijn ogen. De huisarts heeft de burn-out geconstateerd en geadviseerd contact met een psycholoog te zoeken omdat de hulp van de praktijkondersteuner hierin niet toereikend bleek. Daarna is deze persoon thuis gaan zitten en heeft tot op heden dus geen hulp gezocht vanwege ânog niet aan toeâ.
@kika volgens mij mag een huisarts deze diagnose wel stellen en kijken naar welke verdere hulpverlening je nodig hebt. Maar wellicht heb ik het mis.
@Kusjessoldaat ik vind het al heel netjes dat je alles in overleg hebt gedaan, dan is er denk ik ook veel meer begrip. Want ik snap echt wel dat je niet beter gaat worden door als een kluizenaar thuis te gaan zitten. Maar in dit geval krijg ik amper contact met deze persoon en verneem ik dus via social media hoe het âgaatâ. Ben jij er weer helemaal bovenop inmiddels?
@Boppie wat vervelend voor jouw man, lijkt me voor jou ook best pittig? Ik begrijp zoals eerder aangegeven echt dat leuke dingen doen belangrijk is, zeker als de burn-out puur veroorzaakt is door werk. Maar in dit geval ligt dat iets anders en val ik er vooral over dat deze persoon geen professionele hulp zoekt, niet in staat is om te komen werken (want komt niet van de bank, ziet het niet meer zitten, wil geen contact met mensen), maar dan wel naar twee weekenden naar een festival kan. Misschien oordeel ik er inderdaad te hard over, maar krijg er een nare bijsmaak van. Beterschap/sterkte voor je man en jou!
Bij mij was de diagnose zelfs gesteld door de praktijkondersteuner. Ik was er binnen 2 maanden weer bovenop en 't kwam vooral door een samenloop van rotte omstandigheden en moeilijk werk hebben. Maar nu heb ik nieuw superleuk werk dus all is better!