Dit is oprecht een vraag, maar waarom ‘moet’ je wit zeggen ipv blank?
Ombudsman Adri Vermaat van Trouw lijkt het met haar eens te zijn. “De samenleving kiest steeds vaker voor de term ‘wit’ omdat ‘blank’ - indachtig het koloniale verleden - een superioriteit tegenover gekleurde mensen uitstraalt die er niet zou moeten of mogen zijn. Media dragen bij aan deze ontwikkeling. Ze kiezen vaker voor ‘wit’ omdat er een groeiend aantal redacteuren is dat blank naar racisme vindt neigen.”
Wat een mega kinderachtige reactie zeg. Dus omdat iemand een weerwoord geeft moet diegene “gaan huilen”. Dat het het impopulaire meningen topic is, wil niet zeggen dat je geen reacties kan of mag krijgen op je mening.
Oh ik had eerst verder moeten lezen. Denk dat mijn punt al 10x (en beter) is gemaakt.
Okee, een iets luchtigere impopulaire mening:
ik vind dit weer echt geweldig. Ik leef helemaal op, ben vanochtend heel vroeg begonnen met werken en super productief geweest. Mijn woonkamer is momenteel 26,5 graad en ik vind de temperatuur perfect zo. Ik heb nog gesport vanavond in een zaal zonder airco en ga zo heeeerlijk slapen. Onder mijn dekbed.
Het weer van vandaag vind ik precies ideaal en zo mag het van mij elke dag zijn.
MAAR WHITE LIVES MATTER TOOO1!!!11!!! EN ALS ER GAY PRIDE IS MOET ER HETERO PRIDE ZIJN!!!11111!!!
Ik snap echt niet waarom mensen met jonge kinderen (baby’s zelfs) ver op vakantie zouden gaan, terwijl je op heel wat minder uur ook prima weer kan hebben. Kind krijgt er toch niks van mee, je bespaart jezelf en het vliegtuig ook ellende, denk ik dan. 10 uur in het vliegtuig met baby lijkt me voor niemand prettig en voor baby zelf vind ik het ook zielig, met die gevoelige oren in vliegtuig.
Om te bewijzen dat er niks veranderd als je een baby hebt!!!1
Hahaha what the actual fuck. Dit is het verkeerde land voor jou. Jij moet je talenten in gaan zetten in Indonesië bijv.
Dit weer vind ik helemaal prima en ben blij dat ik lekker jurkjes en rokjes aan kan zonder panty. Maar Ik heb vandaag een hele leuke nieuwe spijkerbroek en blouse met lange mouwen binnengekregen en ik baal dat ik het morgen niet aan kan doen .
Zo grappig om te lezen dat mensen dit echt oprecht fijn vinden. Ik heb vanmiddag 10 minuten rondgelopen buiten en verbrandde zowat levend en nu lig ik in bed met de ventilator aan het voeteneind te puffen.
Haha jij bent het tegenovergestelde van mij. Ik slaap slecht, ben moe, prikkelbaar, chagrijnig, zweet me een ongeluk, voel me slap en heb geen energie om iets te doen want het is overal te warm voor.
Gelukkig is er een weerseizoen voor iedereen
Roze en bruin is de nieuwe standaard
Ok doei.
Beige!!!
(Zoals Paulien Cornelisse dat zo mooi kan zeggen)
Deal!
Kon iedereen eerlijkheid, directheid en soms-niet-zo-vriendelijkheid maar zo waarderen! Ik heb in de laatste jaren zoveel “vrienden” verloren doordat ik regelmatig heel direct zei waar het op staat. Nog steeds denk ik met pijn in mijn hart terug aan het moment dat me de rug is toegekeerd door de hele groep. Ze vonden me te direct.
Ik snap het nooit als ik uit eten ga en er chips bij krijg. Ik hoef geen chips bij mn avondeten? Vind dat echt raar.
Huh waar krijg je dat dan?
Bij dingen waar ik wel eens ga eten? Niet echt restaurants, meer bij bars. Of bij een broodje als je gaat lunchen.