Impopulaire meningen #2

Omg bits die was ik vergeten. Daar stonken we allemaal naar op mn school.

12 likes

Haha mijn leerlingen eten die stinktroep nog steeds. Maarja lust sowieso geen chips dus vind elke soort stinken.

5 likes

Jaaa zo lekker! En het goedkoopste wat te krijgen was :joy:

Heb nu zin in bits en noodles

Ik eet nog steeds soms Doritos Bits, wel de rode versie.

7 likes

Ik heb een keer iets te veel zakjes bits achter elkaar gegeten, dus mijn maag besloot dat ie dat niet meer in zich wilde hebben. Kan de smaak nog goed voor de geest halen en wil daarom nooit meer bits eten.

4 likes

Thanks… nu heb ik zin in bits :cry:

Groetjes van deze chips lover

1 like

Dit is toch geen impopulaire mening? Hier op het forum iig niet denk ik :biggrin:

6 likes

Ik ben het met je eens dat dit goede kledingvoorschriften zijn, maar ik vind ook dat de werkgever dan moet zorgen voor airco om het allemaal wel draagbaar te maken. Als dat er niet is, dan hebben werknemers weinig andere keuze

6 likes

Ik vind dat vrouwen wel hun benen/oksels zouden moeten scheren. Beenhaar/okselhaar vind ik er echt niet uit zien.

7 likes

Dan neem ik aan dat je dit bij mannen vindt? Anders mist je laatste zin nog een stukje.

10 likes

Bij mannen ligt het eraan, bij sommigen is de beharing subtieler en okee. Anderen hebben zoveel plukken en beharing dat ik t onverzorgd/vies vind ogen.

Bij vrouwen vind ik t eigenlijk altijd heel lelijk.

2 likes

Maar wat ik me afvraag: vind je kale oksels dan wel mooi?

Ik ben zelf heel erg geconditioneerd door de samenleving en word gek als mijn benen niet dolfijnglad zijn, maar toch vind ik okselhaar wel schattig/neutraal. Ik vind oksels er niet echt op vooruit gaan qua looks and feel als ze geschoren zijn.

2 likes

Uhm nee ik kan het ze niet verplichten he… maar alsnog kan ik toch de mening wel hebben?

@anon24802271 nou mooi is een groot woord, oksels vind ik nu toch al niet een erg charmant lichaamsdeel, bij niemand. Maar geschoren is in mijn beeld wel verzorgder.

1 like

Maar wat ik me dan afvraag, hoe sta je dan bijvoorbeeld tegenover kledingstukken of kapsels die je niet mooi vind? Vind je dan ook dat mensen geen witte leggings (ik noem maar wat) meer zouden moeten dragen, even los van het feit dat het onrealistisch is om mensen iets letterlijk te verbieden? Of denk je dan eerder niet mijn smaak veel plezier ermee? Ik hoop dat je dit niet opvat als te aanvallend want ik ben oprecht benieuwd, heb het gevoel dat er voor veel mensen somehow een verschil tussen die dingen zit en vraag me af waar dat vandaan komt.

1 like

Leggings en kleding zijn geen onderdeel van persoonlijke verzorging ik denk dat daar voor mij t verschil zit. Plus dat lichaamshaar al snel viezig oogt, dat speelt ook wel mee. En natuurlijk moeten mensen het zelf weten, ik ga er ook niemand op straat op aanspreken uiteraard :grin:

Maar als ik dan een vrouw zie lopen met een leuk rokje en top en daaronder steekt het okselhaar/beenhaar dan denk ik ‘brrrr, jammer’ en dan gaat t leven weer door.

3 likes

Hm oké. Ik ben het er niet mee eens, maar ik kan op zich wel begrijpen dat daar gevoelsmatig een verschil in kan zitten. Dank voor je antwoord :slight_smile:

1 like

Ja dit dus? Ik vind een oksel nou nooit echt specifiek een mooi/verzorgd/onverzorgd lichaamsdeel, echt iets waar ik geen mening over heb haha.
Al scheer ik wel regelmatig m’n oksels omdat ik het idee heb dat m’n zweet minder snel gaat ruiken als ik geen okselhaar heb maar misschien zit dat ook wel tussen m’n oren.

Edit: overigens denk ik ook dat er niet iets mis is met duidelijke kledingvoorschriften op het werk, als het maar niet te ver gaat en gelijkwaardig is voor mannen en vrouwen (ik vind het ook raar om tegen mannen te zeggen dat ze geen korte mouwen mogen en dat vrouwen dat wel mogen bijv.). Alleen waar het nu mis gaat volgens mij is dat random leidinggevenden gewoon bedenken waar zij op dat moment zin in hebben en op basis daarvan opmerkingen tegen mensen gaan maken over hun kleding, waar vrouwen of mensen met een uiterlijk dat afwijkt van ~ de norm ~ veel meer het slachtoffer van zijn dan anderen.

3 likes

Ik vind uiteraard dat je mag vinden wat je vindt, maar ik vind het altijd een beetje stom als mensen er oneigenlijke argumenten bij halen als ‘onverzorgd’ of ‘onhygiënisch’. Het hoort gewoon bij ons, wat maakt het dan onverzorgd of onhygiënisch? Dat is echt volledig opgedrongen door de maatschappij, en heeft met echt verzorgd of hygiënisch helemaal niets te maken. Sterker nog, schaamhaar is bijvoorbeeld hygiënischer dan geen schaamhaar. Ik scheer zelf ook mijn oksels en benen en het is prima als je daar een voorkeur voor hebt, maar zomaar aannemen dat dat een onmisbaar onderdeel is van een goede persoonlijke verzorging vind ik eigenlijk best kwalijk. En daarbij is het dus gewoon onwaar.

25 likes

Het zou sowieso duidelijk moeten zijn welke regels gelden en ze zouden ergens op te zoeken moeten zijn. En dan bedoel ik niet een random mailtje maar een handboek of kantoorregels ofzo.

Overigens vind mijn vriend ook dat hij minder zweet zonder okselhaar. Nu is het wel wat geaccepteerder dat mannen hun oksels scheren maar vroeger werd hij er wel vaak ‘mietje’ om genoemd.

1 like

Daarom zeg ik ook het oogt voor mij viezig en onverzorgd. Of het feitelijk hygiënischer is om wel/niet te scheren heb ik geen idee van, ik hoor daar verschillende verhalen over. Mij gaat het nu puur om het aanzicht.

4 likes