Ik durf het bijna niet te vragen/zeggen maar ik doe het toch.
Ik vind mannen die buiten het strand en zwembad met ontbloot bovenlichaam lopen ook erg storend, inderdaad, trek een shirt aan.
Maar dan wordt vaak de vergelijking gemaakt met vrouwenborsten, wij doen dat toch ook niet, want dan is het ineens ooh blote borsten!
Wat ik hier niet goed aan snap is, een vrouwenborst Ăs toch ook heel anders dan een mannenborst? Een vrouwenborst dient inderdaad ook bijvoorbeeld voor borstvoeding maar is in mijn ogen ook een verleidelijk mooi lichaamsdeel, sexy, intiem. En dus anders dan een mannenborst. Waarom vinden sommige vrouwen dan dat een vrouwenborst dan ook gewoon bloot kan zijn âwant mannen doen het toch ookâ. Of zelfs dat het hetzelfde is?
En over het niet dragen van een bh. Ik zag een poos geleden een meisje rond de 23 lopen met mooie volle borsten, en dan zonder bh, in een T-shirt. En haar borsten wiebelden heen en weer, heel sensueel, vond ik. Maar toen dacht ik wel: waarom draag je geen bh? Ik heb er niet per se behoefte aan om zo iemands wiebelende borsten te zien. En nu snap ik dat er vast reacties komen in de trant van: wij kleden ons niet naar een bepaalde manier omdat jij er geen behoefte aan hebt, want dat is niet relevant. Ik kan mezelf ook niet zo goed uitdrukken zoals velen hier wel kunnen, dus hoop niet dat ik hier op aangevallen word. Het is voor mij het zelfde als een man in een linnenbroek zonder boxer en dat je dan zijn penis ook helemaal ziet. Ik hoef daar niet mee geconfronteerd te worden en zou het zeer waarderen als deze man een boxer of onderbroek zou dragen.
Maar ik ben oprecht benieuwd waarom ik ook op dit forum vaak lees dat het raar is een bh te dragen omdat de maatschappij ons dat zo heeft aangeleerd? Een vrouwenborst is toch ook best intiem?
Wat mij ook een beetje opvalt is dat er soms flauwe reacties worden gegeven, oogrollende gifjes ofzo. Ik hoop dat dat nu niet gebeurt want nou, ik ben gewoon echt benieuwd zonder dat ik belachelijk gemaakt hoef te worden dat ik mij dit afvraag. Misschien dat ik het straks beter begrijp.