Impopulaire meningen #2

jagerbombs <3

1 like

Ik snap mensen die kinderen krijgen, maar echt 0,0 doen om hun steentje bij te dragen aan een beter milieu echt niet. Sowieso is het best asociaal om het niet te doen, maar als je kinderen krijgt een nog grotere plicht.

26 likes

43 met jus d’orange is ook lekker. Smaakt naar Raketjes. Kan er 4 achter elkaar wel aanraden.

11 likes

Smaakt het niet naar Split? Net zoals 43 met Fanta.

Raketje was bij ons Bacardi razz fanta

8 likes

Oh ja het is (bananana)split!! Haha sorry ik zit hier heel stom te lachen. Tijd om naar bed te gaan.

4 likes

474aae8fe337f7e8f8c98838ab21056a49e4e299a604f10a55963ba54d03cd7d

Slaap lekker!

6 likes

Maar als iedereen dan in huis gaat roken gaan hun huizen zo naar rook stinken en kan je daar ook niet meer over de vloer komen :woman_shrugging:t4:

Of stel je voor dat je een nieuw huis gaat kopen, je droomhuis, maar het huis ruikt naar rook en de muren zijn geel geslagen omdat de vorige bewoner niet in de tuin of op straat mocht roken.

Dan toch liever buiten roken haha

1 like

Ja of mensen met kinderen die worden ‘gedwongen’ in huis te roken waar die kinderen bij zijn.

En op verjaardagen enzo zit je dan ook in de rook.

2 likes

Of een muur door het land bouwen en alle rokers wonen aan 1 kant van de muur en alle niet-rokers aan de andere kant? En dan ventilatoren er op zodat de rook aan de rokers kant blijft.
Of alle niet-rokers blijven gewoon binnen?

12 likes

Nouja, zo makkelijk is dat niet. Roken is wel echt een ernstige verslaving waar moeilijk vanaf te komen is.

Overigens hoorde ik vanmorgen op Radio1 iemand van een woningcorporatie waar ze bezig zijn om ook buiten roken op balkons en in kleine tuinen te gaan verbieden.
Lijkt mij wel een goed idee. Zo smerig als er buren buiten roken en ik alle ramen dicht moet doen om die stank buiten te houden.

11 likes

Ik rook zelf niet en ben ook geen fan de geur. Je ruikt het meestal meteen als iemand rookt, maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze roken willen verbieden op balkons/tuinen van mensen. Snap dat smerig is want heb er zelf ook last van met mijn buurvrouw, alleen een tuin/balkon is wel eigendom van iemand (of je het nou huurt of niet). Ik vind dat mensen die roken steeds meer beperkt worden.

9 likes

Maar ja het zorgt wel voor overlast, toch? Eigenlijk is het net zoiets als geluidsoverlast.

2 likes

Ik ben zo’n klote ex roker die nu echt iedere roker mega irritant en vies vindt. De onderbuurman rookt en onze hele slaapkamer meurt nu steeds. Dan ben ik ook echt zo’n kutwijf die expres hard zucht en de deur dichtslaat. Maargoed, ik kan ĂŒberhaupt niet zo goed tegen mensen.

10 likes

Daar heb je ook gelijk in! Alleen het valt me gewoon zo veel op dat er steeds meer beperkingen komen voor rokers.

Edit: vind het eigenlijk echt een lastig punt en lastig om zo over te hebben omdat ik beide kanten wel snap qua roken.

1 like

Mijn moeder heeft heel lang gerookt en is een paar jaar geleden gestopt. Dus nu heb ik een error als ik mensen zie roken. Dan denk ik echt he is dat nog een ding
 ik dacht dat roken pase was.

7 likes

Ja dat het verslavend is maakt het gewoon heel lastig. Anders zou het ‘gewoon’ als overlast bestempeld kunnen worden, denk ik.

1 like

Er zijn wel meer dingen die onder overlast vallen maar die ook niet verboden zijn (bbq’en in de tuin bijvoorbeeld). Ik vind het lastig, ik snap heel goed dat mensen er last van kunnen hebben maar vind het ook heel erg betuttelend dat je zelfs in je eigen omgeving niet meer mag roken.

12 likes

Hmm goed punt!

ik vind de consumentenbond echt stom

1 like

Ik vind het zo raar dat het op stations gewoon mag. Stopt je coupe net in de buurt van de rookpalen en wordt je bij het openen van de deuren verwelkomt door die smerig geur. :cry:

4 likes