Impopulaire meningen #2

Niet heel lang meer waarschijnlijk

2 likes

Ik vind de geur van sigaretten lekker, nu ben ik zelf begin februari gestopt dus misschien zijn het nog restjes verslaving :rofl:
Maar geen zure ex roker geworden gelukkig, ik kan beide kanten snappen. Maar ben erg voor leef en laat leven. Ik erger me meer aan zeikerds die zich aan van alles ergeren dan aan rokers

4 likes

Al mijn vrienden rookten tijdens onze studentenperiode, in ieder geval wel tijdens uitgaan. Maar merk dat het wel minder wordt nu we ouder worden. Ben zelf gestopt, heeeel sporadisch nog wel eens een sigaretje gehad, en ook een aantal van mijn vrienden zijn nu gestopt of roken beduidend minder. Ik vind het ergens wel jammer? Soort herinnering aan een tijd dat we dachten onsterfelijk te zijn, die nu weggaat. Heb wel echt goede herinneringen aan roken.

En inderdaad vreemd om te bedenken dat je nu eigenlijk nergens meer mag roken, terwijl op school vroeger op het plein gerookt mocht worden door de bovenbouw. We hadden zelfs een speciaal prieeltje voor rokers zodat ze niet in de regen hoefde te staan

9 likes

Maar iedereen heeft het hier enkel over de geur, maar mee-roken kan ook gewoon schadelijk zijn? Zeker als je al een longafwijking hebt als astma. Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat ik schade (ookal gering) aan mijn gezondheid moet oplopen omdat mijn buren graag willen roken op hun balkonnetje.

24 likes

Nou ja, mijn moeder kan prima door de stad lopen met haar astma zonder acute reactie. Steekt er iemand een sigaret op of erger, een sigaar, en dat waait naar binnen of ze zit op een terras ernaast knijpt wel acuut haar keel dicht. Op de lange termijn zal het qua gezondheid mss niet uitmaken, maar op de korte termijn heb je er wel meer overlast van.

14 likes

Ik vind linnen kleding helemaal niet lekker zitten voor de zomer.

Eens met het eerste deel van je post, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik zie niet in eigenlijk hoe dit ‘praktisch nut’ is (ja, het wordt voeding - maar het leed is daarvoor niet per se nodig en de hele kip is niet per se nodig om een mens te voeden). En in dezelfde lijn zou dan het gezelschap en de liefde die een mens ervaart door het hebben van zo’n huisdier toch ook onder ‘praktisch nut’ geschaard kunnen worden. Ik zie eigenlijk geen verschil tussen deze twee dingen.

11 likes

Dat er verschillende gevoelens bij komen kijken begrijp ik best - al is dat juist een groot deel van het probleem mijns inziens - maar dat maakt het in essentie nog steeds hetzelfde: in beide gevallen wordt een dier lijden toegebracht voor eigen gewin van de mens.

1 like

Even los van of het wel of niet oké is: bij veel mensen gaat het denk ik ook om karakter.

“Fun fact”:

Van alle kippen die in 2019 naar de slacht gaan zijn er ruim 23 miljoen nog niet geboren.

11 likes

:cold_face:

Vindt je dit ook als het dier uit het asiel is gehaald? Of een ‘herplaatser’?

Gadverdamme.

Wat is jouw definitie van doorgefokt? Bedoel je daar alle rasdieren mee of enkel rasdieren die lijden vanwege hun uiterlijk, zoals mopshondjes bijvoorbeeld?

Echt naar dit :weary: arme kips

Ik vind Brabanders dus helemaal niet zo ultra gezellig.

18 likes

Ja die wel haha.

4 likes

Ik vind het ook niet leuk. Zelfde met Queer Eye. Veel te Amerikaans.

3 likes

Welk seizoen? Ik vind de nieuwere seizoenen namelijk ook geen kut meer aan

1 like

Ze lijden (bijna) allemaal vanwege hun uiterlijk.

Vrijwel alle rashonden en -katten hebben een verhoogd risico op gezondheidsproblemen. Er zijn extreme voorbeelden waarvan veel mensen ook wel weten dat het niet oke is (mopshondje, cavalier king charles spaniel, franse bulldog of pers, scottish fold, sphynx). Maar ook bij andere andere rasdieren, van rassen die daar bij het grote publiek niet om bekend staan, heb je te maken met een risico op allerlei ontzettend nare aandoeningen.

Ik ben zelf niet per se dierenliefhebber, maar dat je zó’n dierenhater bent dat je de gezondheid van een dier (je eigen geliefde huisdier nota bene) van ondergeschikt belang acht omdat het uiterlijk en karakter van het betreffende dier jóu zo aanspreken begrijp ik echt niet.

8 likes