Impopulaire meningen #2

Heb je het eigenlijk over de boeken of de films/series? Want dat is ook wel een groot verschil.

1 like

Het gaat er bij dat soort dingen ook vaak om dat je de eerste bent die het heeft bedacht en gemaakt. Als je bijv. naar schilderijen van Mondriaan kijkt dan weet ik zeker dat wij dat allemaal kunnen maken, maar het bedenken en uitvoeren is wel wat anders.
Ik zou nu ook een Harry Potter achtig verhaal kunnen schrijven maar dat is omdat ik het heb gelezen. (Niet op het zelfde niveau uiteraard maar het ging om de fantasie.)

Ik vind het een beetje plat/gemakkelijk om te zeggen dat iedereen dat zou kunnen want deze mensen zijn wel baanbrekend geweest in hun vakgebied en dat is niet voor niks.

34 likes

Ik heb nog nooit een seconde van game of thrones gezien

31 likes

Plus het is uberhaupt al best wel moeilijk om een heel boek, laat staan een serie,

te schrijven?? Daar heb je echt veel motivatie/doorzettingsvermogen voor nodig lijkt me?

1 like

Ik heb zoveel ideeĂ«n voor boeken gehad, maar heb het altijd laten afsterven na 10 pagina’s ofzo :joy: Dus het doorzettingsvermogen van een auteur is wel echt bewonderenswaardig vind ik

7 likes

Ik vind Frozen echt de minst leuke Disneyfilm en baal een beetje dat er nu weer een 2e uitkomt dan barst er weer zo’n gekte uit (al is het nooit Ă©cht weggeweest) en willen allerlei kinderen daar weer spullen van hebben. Dan ben ik geen loeder hoor die ze niet geeft wat ze willen hebben voor hun verjaardag maar toch archhhh er is zoveel leukers van Disney.

18 likes

Haha ja en ik had met Harry Potter eerlijk gezegd ook het idee dat het eigenlijk bedoeld was om bij een boek te blijven, maar door succes de reeks is ontstaan. Aan het einde van het eerste boek was Voldemort soort van dood. Heb de boeken best met plezier gelezen enzo, maar vond het op een gegeven moment wel voorspelbaar dat er aan het eind steeds een duel is tegen Voldemort en dat Harry het natuurlijk altijd net redt met -naar mijn gevoel- vaak een soort deus ex machina. Ohhh we hebben nog nooit gehoord van een verbinding tussen toverstokken en priori incantatem gehoord maar nu is het er opeens en redt het hem! Vond het soms wel ‘makkelijk’ dat overal een draai aan verzonnen kon worden want toveren is toch niet echt. En ik ergerde me eraan dat je aan de naam van een personage al kon voorspellen hoe diegene is. No way dat draco Malfidus/malfoy ooit gewoon een leuke vriendelijke kerel zal zijn ofzo. Maar ja, het is officieel natuurlijk ook een kinderboek. Ben er gewoon ook niet zo weg van als sommige anderen, al heb ik de boeken wel allemaal (met plezier) gelezen. Maar heb ze niet gekocht maar geleend bijvoorbeeld en zou ze ook niet herlezen.

Ik vind het altijd knap als mensen een goede thriller schrijven waarin je niet gelijk doorhebt wie de moordenaar is, maar dat er achteraf wel al veel clues gegeven zijn en dat alles perfect past zonder overduidelijk te zijn. Of boeken met prachtig woordgebruik. Dat lees ik dan meer voor de zinnen omdat ik ervan kan genieten en niet zozeer het verhaal. Persoonlijke voorkeur denk ik.

4 likes

Nee het hele verhaal had JK Rowling al in haar hoofd vanaf het begin. Voldy is dus niet soort van dood op einde van deel 1.

Sorry ben echt een Potter nazi haha

En MAGIC IS REAL DONT F WITH ME

13 likes

Inclusief the cursed child enzo?

Zou kunnen natuurlijk, maar ben er zelf wel sceptisch over. Had in de latere boeken wel eens het idee dat er ineens veel uitgelegd moest worden wat eerder nooit ter sprake is gekomen.

Heb ook echt het gevoel dat de dingen als fantastic beasts enzo allemaal een beetje uit winstbejag zijn (don’t kill me)

4 likes

Nee Cursed child is een godslastering waar ik het niet over wil hebben.

Nou ok snap wel wat je bedoel maar er zijm door de boeken heen wel vaak subtiele hints in eerdere boeken over bepaalde dingen die dan veel later in een ander boek ter sprake komen. Maar dat valt dan dus op als je gaat herlezen enzo. En het zal vast wel dat ze later dingetjes erbij verzint, dat lijkt me ook wel logisch gaandeweg maar de hoofdlijnen had ze echt al vanaf het begin vast staan.

En Fantastic beasts is idd meer voor de lol en de moneys.

13 likes

Ik ben ook mega fan van HP maar dat hij dood gaat in het laatste boek en even een tĂȘte-Ă -tĂȘte met Perkamentus heeft vond ik echt te ver gezocht.

3 likes

But ofcourse it’s in Harry’s head @Banananana, that doesn’t mean it isn’t real!

Ps. Hij gaat niet dood, de horcrux gaat dood doordat hij zochzelf opoffert met de WIL om dood te gaan

7 likes

Een tĂȘte-Ă -tĂȘte in ze head

10 likes

Oh maar ik wil juist allerminst zeggen dat anderen niet idolaat van Harry Potter mogen zijn of dat het dom is als ze dat zijn. Dat ik de idolatrie niet snap, zegt natuurlijk niet zoveel, behalve dat ik er gewoon zelf niet zoveel/minder mee heb. Verder ben ik helemaal voor het Harry Potter fangirlen, vind het wel schattig zelfs hoe diep de liefde gaat. Maar ik voel dat zelf niet zo.

3 likes

Ik heb ook het idee dat het de laatste jaren hip/cutesy is om te zeggen dat je diehard potter fan bent.

7 likes

saai (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
(van personen) waarvan weinig uitgaat; niet erg levendig
2
(van toestanden enz.) vervelend

Maar ik zei dat ik het saai vond, niet dat het saai was. Ik weet dat veel mensen het geweldig vonden.

2 likes

:heart::heart::heart:

1 like

Ik vind dat je dit heel mooi hebt omschreven. Ik was al wat ouder toen harry potter uitkwam maar als ik dit zo lees kan ik me er helemaal een voorstelling bij maken

2 likes

Ik ben echt GoT fan maar ik kan me best voorstellen dat je de eerste seizoenen saai vindt als het je genre niet is. Als je er niet inkomt, kan het best langdradig zijn.

Daarover gesproken (volgens mij heb ik dit niet eerder gepost maar ik twijfel), ik vind Peaky Blinders best saai. Ik heb één seizoen gezien en ik geef het tweede nog een kans. Als ik het dan nog steeds niet leuk vind ben ik er klaar mee.