Impopulaire meningen #3

Aan de andere kant zijn kinderen vaak ook blij met hele kleine dingen (of misschien nu niet meer? :thinking:) mijn ouders konden heel creatief zijn: een briefje van de sint, koek/snoep dat al in huis was of zelfs fruit met een gezichtje erop, een tekening van piet, speelgoed dat al vergeten op zolder was geraakt

Maar misschien waren wij hele makkelijke kinderen😅

9 likes

Ik ben dol op velvet maar wat ik wel haaaaat is dat door de manier waarop het geweven is, er een soort wrijving ontstaat met andere kledingstukken.

Als ik een niet zware jas (zoals een trenchcoat ofzo) aanheb over een velvet jurkje, ontstaat er een soort wrijving waardoor mijn jas helemaal opkruipt toch boven m’n kont. En dat is nogal een raar gezicht met een trenchcoat haha

Ja het is aan alle kanten onpraktisch materiaal gewoon :joy:

1 like

Tbh, het enige wat ik me als kind zijnde van deze discussie herinnerde is mijn (stief)moeder die na 5 december kattig praatte over mijn tante omdat mijn neefjes en nichtjes veel meer een duurdere cadeaus kregen op 5 december. Als ze dat niet had gezegd had ik dat nooit door gehad.

2 likes

Maar Sinterklaas zegt toch nooit dat elk kind iedere dag zijn schoen mag zetten?
Hij zegt alleen op de aankomstdag “jullie mogen vanavond je schoen zetten”. Dus alleen op de aankomstdag.
Mijn kinderen hebben die dag erna gelijk een brief in hun schoen gekregen van de Sint met dat ze op zaterdag en woensdag hun schoen mogen zetten, zodat hij op de andere dagen bij andere kindjes langs kan gaan.
Volgens mij is dit ook wel gebruikelijk? In mijn omgeving dan. Vrij veel kinderen hier, maar heb nog nooit gehoord dat kinderen elke dag hun schoen mogen zetten.

19 likes

Jaaa vreselijk! Vond er als kind al niks aan. Elke keer weer dat flauwe gedoe “of hij wel komt dit jaar?!?!” Die droge pepernoten gemengd met gore schuimpjes die je uit zo’n zak kreeg. De kutmuziek met zoete kinderstemmetjes die onbegrijpelijke teksten uitkramen.

12 likes

zo zo zo, Sint hoort alles he?

51 likes

Lijkt erop alsof iemand toch nog op vakantie naar Spanje mag dit jaar @Rilah

40 likes

Ik vind een vette huid vaak mooi staan. Juist leuk, een beetje glans.

12 likes

Jammer dat dit vaak ook gepaard gaat met puistjes :sweat_smile:

2 likes

Oh ja, dat lijkt me erg vervelend :frowning_face:

Maak zo’n schoenendoos vol met gele/groene gel en dan het kadotje erin dat omwikkeld is met 3 rollen plakband

3 likes

Dit kreeg diegene die mijn vader had getrokken. 16 jaar lang.

9 likes

Ik ga later tegen mijn eventuele kind zeggen dat Sinterklaas nep is denk ik. Ik hoor wel meer ouders die dat eigenlijk zouden willen maar niet ‘durven’ omdat ze bang zijn dat hun kind het aan andere kinderen vertelt, maar ja wiens probleem is dat eigenlijk? (Hoewel, misschien ben ik tegen die tijd wel minder zuur maar nu denk ik er zo over.)

27 likes

Dus doen zou ik zeggen. Kind blij. Opvang niet blij en vraagt je nooit meer. Jij ook weer blij

3 likes

Kan iemand later bij me langsgaan en voor zure tante spelen? Ik durf het zelf niet te zeggen, want dan krijg ik ruzie met mijn moeder.

1 like

Hahahaha zo chill

3 likes

Ik vind dierenfoto’s nooit boeiend. Ook hier in het fototopic. Saaai.
Zijn ook de mensen die later veel foto’s van de kinderen posten. Minstens zo saai.

22 likes

Ik denk dus dat dit voor jonge kinderen niet echt uitmaakt omdat ze meegezogen worden door de omgeving, ook al weten ze dat het nep is.

3 likes

Wat is dit voor onzin ik dacht dat die verplichtingen in groep 5 begonnen? Kinderopvang is ook school-voor-ouders-op-afstand eigenlijk he