Impopulaire meningen #3

Is dit omdat er naar leraren beter wordt geluisterd in deze situatie? Dus de afweging: hoe essentieel is het werk, en is er een alternatief voor te bedenken? En dat andere branches hier minder creatief in zijn? Dus eigenlijk zijn de andere werkgevers organisaties fout (toch? Of lees ik je bericht verkeerd)

Hun creatieve oplossing voor 1 persoon van hun organisatie levert wel een probleem op voor 20 ouders die al weken oplossingen hebben moeten zoeken omdat hun kind niet naar school kan.

3 likes

Ik vind het echt super leuk om met dit weer auto te rijden. Slippend door de bocht, handrem aantrekken enzo. Voel me net een klein kind :tada::tada:

11 likes

Jaren geleden tijdens mijn rijlessen had het ook een keer veel gesneeuwd. Toen ging ik met rijles naar een parkeerterrein om te kijken hoe het werkt met slippen en de handrem enzo in de sneeuw :star_struck: ik was eerst een beetje angstig maar na een paar minuten was ik full-on GTA op dat parkeerterrein hahaha

19 likes

Leuk he! Ik ben gister ook naar een parkeerterrein gereden haha

Wat @morange indd zegt, waarom kunnen die leraren (van mn dochters school, weet niet hoe het met andere scholen zit natuurlijk) schijnbaar tegen hun werkgever zeggen dat ze niet kunnen komen en dat die werkgever dan zegt Ja snap ik we roosteren alle klassen wel een dag minder in. Moet ik eens proberen, dan doet m’n manager de winkel wel een dag dicht.

1 like

Bij ons op school is het nu ook zo. van 5 naar plots 4 dagen. Misschien is de rek er bij de leerkrachten ook uit? Die ondersteunen de samenleving toch ook al sinds het begin? Ik snap dat het niet fijn is, vind ik zelf ook niet (want net als vandaag kwam ik om 3 uur vannacht thuis na m’n dienst en werd om half 8 weer wakker want zoontje kon vandaag niet naar school want dicht). Dus ik snap je heel goed!

Mja, ik weet niet, de rek eruit. Ik weet alleen dat op onze (speciale) school de kinderen geen online les kregen dus de leraren waren echt vrij, sommigen moesten hun eigen kinderen dan wel thuisonderwijs geven ofzo, maar die zonder kinderen niet. En dan nog, waren ze dus thuis met hun kinderen, hadden geen baan erbij.
Ik kan niet over andere leraren spreken. Wel n=11 maar de basisschool leraren in mijn vriendengroep vonden het niet zwaar, en zeggen dat ze juist genoten van meer vrije tijd met hun gezin.
Maakt niet uit verder, maar vind het gewoon frappant dat scholen dus zomaar besluiten 4 dagen bijv. te doen terwijl andere beroepen dat niet zomaar kunnen.

1 like

Uiteraard snap ik dat mensen soms in de knel knel komen en scholen ook. Maar dat is dus het ding waar ik mee zit, iedereen heeft dat? Collega van mij heeft bijv 1 kind en die ging altijd naar kdv, zij helemaal geen familie hier. Onze winkel zegt ook: je komt maar gewoon werken anders vakantiedagen inleveren (heeft ze niet), en dat terwijl winkel dicht is he. Zij heeft letterlijk niemand hier, haar kind ging zelfs soms naar familie in A’dam en bleef daar dan een paar nachten slapen. Nogal wat
 maar, ze moest wel wat regelen anders ontslag of weet ik t. Ze had geen vakantiedagen meer.
Andere mensen moeten zich soms dus ook in allerlei bochten wringen, leraren lijken me daar geen uitzondering in.

1 like

Huh maar die collega van mij toch ook niet?

@Croky Dat het voor de een kut is wil toch niet zeggen dat het dan voor iedereen kut moet zijn. Wat fijn dat er een werkgever is die zorgen van werknemers serieus neemt en de situatie werkbaar probeert te houden.

16 likes

Maar als scholen gaan bepalen dat ze zomaar dagen minder les gaan geven zodat het voor hun personeel minder kut is, dan wordt het wel weer kut voor de kinderen en de ouders?
Daarnaast krijg ik dan weer een waarschuwing dat er gewoon leerplicht actief is en ik mijn kind niet zomaar een dag thuis mag houden wanneer ‘t mij schikt.
@Banananana @Madelief

1 like

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze dit ‘zomaar’ en lichtzinnig besluiten. Dat doe je toch alleen als de nood aan de man is lijkt me.

13 likes

Ze hebben dit de hele coronaperiode zowat gedaan. Dus het zal best dat ze lastig het rooster rond kregen maar als leraren mogen afmelden ivm gebrek aan opvang of coronaangst lijkt me wel dat je dat sneller krijgt. Toch blijf ik erbij dat het apart is dat je dan gebrek aan opvang als reden opgeeft als school, aan ouders die de hele tijd geen opvang hebben gehad en het ook hoe dan ook opgelost hebben. Dat is hetgeen wat ik zo raar vind.

1 like

Ja vind ik ook. Al vind ik eigenlijk ook dat het juist goed is dat scholen hun werknemers proberen te ontlasten. Het feit dat sommige andere werkgevers dat niet doen en niet coulant zijn naar hun werknemers met kinderen is dan weer niet hun probleem.

3 likes

Ik kan zo in de winter af en toe echt genieten van erwtensoep uit blik of zak.

15 likes

The Weeknd was tijdens de Super Bowl echt alleen maar tof door het impressionante decor en iedereen errond. Hijzelf? Meh.

5 likes

Ik schrok zo van zijn tanden! Had dat niet bij hem verwacht of zo haha

Gezeik over de Elfstedentocht. Ik geef er niks om. Dan zitten er weer bejaarde elfstedentochtwinnaars bij de talkshows zich hardop af te vragen of de tocht door gaat of niet. Who de fuck cares :weary: Houd die commotie lekker in het noorden van het land en val mij er niet mee lastig

27 likes
Summary

36 likes