Impopulaire meningen #3

Dit! Het is vettig en het plakt en in m’n gezicht brandt het. Ruikt wel lekker, dat dan weer wel

6 likes

En Nivea is niet dierproefvrij helaas

14 likes

Ik vond Nivea Soft altijd heerlijk, maar kan er niet meer tegen… ik ben nu aan de Dove Silky body cream
(nou ja, niet op mn gezicht), ruikt zó lekker!

Je moet het ook eerst tussen je handen warm maken en dan smeren en slapen.

Maar soft is idd fijner en ook handig op vakantie. Hoef je niet met 10 potjes crème te zeulen

Ik wou echt dat ze een pot blauwe creme maakten die vegan was :sob: Heb nog steeds geen waardige vervanger kunnen vinden.

2 likes

Wat mij vooral opvalt is dat het soms nog meer lijkt te gaan om het “ondernemer zijn” dan wat ze daadwerkelijk verkopen. Dat zie je inderdaad met creatieve hobby’s, maar ik vind al dat coaching gedoe precies in dezelfde categorie vallen, of soms mensen die content creator/influencer willen worden. Ik wil graag “female enterpreneur” of “girlboss” of “self-made” zijn dus ik ga een product of dienst bedenken om te verkopen. En dan aansluiten bij de online community van andere ondernemers en elkaar “supporten”. Ik denk dat het ondernemen heel erg wordt geromantiseerd.

14 likes

Ik haat het zo als je aan iemand vraagt wat diegene doet en dat je als antwoord krijgt " Ik ben ondernemer"
Ja eh wat onderneem je dan?
Zo interresant klink je niet hoor. Pas als je vol trots over je onderneming verteld neem ik je serieus. Als je alleen maar " Ja onderneming dit jaa veel geld dat " praat dan denk ik meer van ah dat is er weer een die niet weet wat ze in hun leven moeten doen en nu fake it till you make it spelen.

31 likes

Waarschijnlijk denkt iemand dan dat “Ik run een eigen bedrijf” indrukwekkender klinkt dan “Ik verkoop gloeilampjes”. Maar inderdaad, dat tweede vind ik veel interessanter en zegt mij meer over wat je nou daadwerkelijk doet. En het laat zien dat je zelf met trots achter je product staat.

2 likes

Ik ben een planterpernoer volgens @grace. I can work with that.

32 likes

Zo heb je tegenwoordig ook veel jongeren die YouTuber willen worden. En als je vraagt dan hoe of wat voor kanaal ‘gewoon beroemd’ ‘veel geld verdienen’. :’)

2 likes

Waar is die tijd gebleven dat kinderen brandweerman of politieagent wilden worden? :slightly_frowning_face:

5 likes

Dan word ik wel hectometerpaaltje. Dan ben ik tenminste echt bijzonder én betrouwbaar.

9 likes

Dan word ik wel praatpaal (al ben ik dat eigenlijk al), en ben ik opvallend en bijzonder.

Je hebt er zelfs een carnavalpak van.

Impopulaire mening (in onderwijsland):
Ik zou liever zien dat leerlingen in de brugklas alleen Nederlands en Engels krijgen en dat pas in de tweede klas ‘vreemde’ en/of ‘dode’ talen worden aangeboden. Meer uren in de belangrijkste talen kan er misschien ook voor zorgen dat ze die andere talen ook beter zullen beheersen. Misschien hoef je dan ook niet meer op vervolgopleidingen gaten te dichten die er op de middelbare school zijn ingeslopen, of waar weinig tot geen aandacht voor was.

En misschien ook maar in de brugklas deels afstappen van Magister. Alle digitale mogelijkheden zorgen er mede voor dat veel jongeren nu nauwelijks op eigen houtje iets kunnen bijhouden of ze zijn extreem overprikkeld. Een tijd een agenda bijhouden zou ik best een goed idee vinden.

Heel leuk dat vrijwel alles voor je wordt gedaan, maar ze worden er wel steeds luier van.

15 likes

Ik vond een opiniestuk van de Volkskrant heel goed daarover (magister), dit is het stuk maar tis exclusief dus zal screenshots in spoiler zetten.

artikel

50 likes

Interessant! Bedankt voor het delen.

1 like

Waar kan magister dan allemaal voor worden gebruikt? Ik ken het alleen voor je lesrooster en cijfers. Mijn middelbare school gaf zelfs les in plannen en je kreeg de eerste drie jaar een speciale agenda van school die je verplicht moest gebruiken, dat was toen misschien een beetje suf, maar achteraf ben ik daar echt blij mee.

Begrijp ik je goed dat ze niet meer met (papieren) agenda’s hoeven werken omdat er nu magister is? Lijkt me, behalve dat hele privacy gebeuren @Kusjessoldaat, ook helemaal geen goede ontwikkeling. Ik denk juist dat er veel meer tijd gestoken moet worden in effectief leren (hoe leer ik het beste, wat voor manieren zijn er - mindmap maken, samenvatten, luisteren whatever) en ook op time-managen. En dan eigenlijk het liefst niet door een leraar, maar door iemand die dat echt zelf goed beheerst. Dan is juist zelf een agenda leren bijhouden essentieel lijkt me (ik ben geen leraar trouwens, meer een frustratie puntje van wat ik een gemis vind van een middelbare school)

Oh en natuurlijk het liefst ook op papier. Maar ik denk dat op papier dingen noteren echt een impopulaire mening is zo langzamerhand, haha.

14 likes

Ja, een agenda bijhouden leert je ook een stukje verantwoordelijkheid? Als je nu het wiskundehuiswerk niet noteert, weet je straks niet wat je moet doen. Met Magister zet de docent alles online en hoef je niks meer te doen. Vind het ook niet perse een goede ontwikkeling. Een van mijn sterkere kanten is dat ik op school zo goed heb leren plannen…

5 likes

Ik krijg hier zo’n enorme kriebels van. Vind het ook echt typisch dat er zo veel ouders zijn die als een complete KGB agent hun eigen kind in de gaten houden. En ondertussen snappen ze niet waarom hun kind niet kan plannen, zenuwinzinkingen heeft, niks meer durft te zeggen tegen zijn/haar ouders.

30 likes

Ik vind het ook een enorm slechte zaak. Ik weet dat Magister net een ding werd toen ik nog op de middelbare school zat en mijn moeder expres nooit keek want het ging haar niks aan. Ze heeft één keer gehad dat ze had gezien dat mijn broertje een 1 gehaald had voordat hij het zelf gezien had en dat vond ze toen zo vervelend voor hem dat ze nooit meer gekeken heeft. Je moet je cijfers in je eigen tijd kunnen vertellen. Mijn vader heeft denk ik uberhaupt nooit gekeken.

Soms heb ik het idee dat ouders vergeten zijn dat ze vroeger ook wel eens jong waren en dat ze toen ook van alles stiekem deden. Waarom wil je nu zo bovenop je kinderen zitten? Laat ze lekker. Als het echt fout gaat dan weet de school je echt wel te vinden.

21 likes