Impopulaire meningen #3

Als je nu ook nog even zelf spijkerpoep tools gaat knutselen kun je ook direct een Etsy shop openen. Dan telt het natuurlijk pas echt als “onderneming” :joy:

5 likes

#shitgirl #fitgirl #spijkerenspijker

4 likes

Niet jaloers zijn, hobby’s zijn leuk omdat ze hobby’s zijn. Zodra je er geld aan gaat proberen verdienen, creëer je verwachtingen en is de lol er al snel af.

Anekdotisch bewijs van mijn stelling

Mijn vader begon nog voor ik geboren was met programmeren, ging dat in bijberoep doen. Toen ik een jaar of 4 was, begon hij met judo (het programmeren was niet leuk meer) en ging hij judoles geven. Toen ook dát niet meer leuk was, ik was ongeveer 18 denk ik, ging hij fotograferen. Als hij niet overleden was, was hij waarschijnlijk weer 3 hobby’s verder.

En ik ben een kind van mijn vader dus heb dat trekje ook geërfd en struggle nog steeds om hobbyspullen te kopen zonder te denken “hoe kan ik hier uiteindelijk weer geld aan verdienen?”.

4 likes

Kan bevestigen. Ik had jaren terug een hele grote hobby en heb daar uiteindelijk werk in gevonden. Dacht echt dat ik mijn droombaan bemachtigd had. Werk bleek kut te zijn en zodra ik mijn hobby begon te zien als werk was de lol snel weg. Ontslag genomen en die hobby nooit meer beoefend. Echt jammer als ik er over nadenk…

2 likes

Ha ja dat zegt mn pa ook altijd, als je van je hobby je werk maakt, ben je vaak je hobby kwijt.

1 like

Ik vind de Unox (vega) groentesoep uit zak gewoon echt mega lekker.

2 likes

Nee, je hoeft niet per se bij de kvk ingeschreven te staan.

1 like

Ooh nou dan snap ik het wel dat mensen nu sneller een webshopje maken. Je bent eigeblijk dommer bezig als je het niet doet haha

Ik kan me dit zo voorstellen! Ik haak, vind ik geweldig om te doen, en ik word ook wel eens gevraagd om iets voor een ander te maken maar dat doe ik niet. Dan wordt het iets wat moet, ik wil mn hobby uitvoeren wanneer ik het wil, niet omdat ik een deadline heb. Met mn vorige hobby hetzelfde, ik maakte kaarten met stempels, en een vriendin van me zat in een designteam om voorbeelden te maken. Ze snapte niet dat ik dat niet wilde, want je kreeg van alles gratis! Ja, dat zal best maar een hobby moet voor mij geen moetje worden, dan is de lol er af voor mij.

5 likes

Bijna.

3 likes

Ik weet niet hoe het zit met deze lipgloss, maar ik heb een webshop waar ik zelfgemaakte zeep, shampoo- en conditioner bars en bruisballen etc verkoop. Dit mag niet zomaar, je moet je recepten laten controleren door erkende cosmetische chemici. Dit kost handenvol geld. Dus ik ben ook zo, heel cliché, vijf jaar geleden als hobbyist, maar maak nog steeds geen tonnen winst hierdoor.

3 likes

Ik vind de muziek van MEROL dus echt kut en niet ‘edgy’ ofzo, gewoon kut en irritant

35 likes

Haha

Is ook gewoon zo!

Ik vind het coronanummer met Arjen Lubach nog wel leuk:

Maar daar heeft zij verder ook weinig invloed op gehad behalve dat ze het ingezongen heeft, dus misschien is dat de reden.

:raised_hands:t2::raised_hands:t2::raised_hands:t2::raised_hands:t2::raised_hands:t2:

Denk echt dat 99% van de tiktokbedrijfjes dat niet doet. Zou daarom ook nooit zo iets kopen.

Hier trouwens no shame in van een hobby een bedrijfje proberen te maken. Ik erger me weer dood aan degene die kant en klaar bij de groothandel inkopen en dan doen alsof ze speciaal zijn.

3 likes

Ik vind Nivea de aller chillste huidverzorging. Geen impopulaire mening wat Nivea betreft, want dat is natuurlijk een super groot merk, maar meer dat ik écht geen deep cleanse, olietjes, scrubs, maskers etc. nodig heb. Vind het zo’n onzin. 1 gezichtsmelk en 1 pot Nivea, klaar.

12 likes

Toen ik 13 was kon je een keer een pot nivea soft, met vrolijke kleurtjes (speciaal voor meisjes geloof ik) krijgen, met een bon in de fancy of ellegirl ofzo. Mijn vader zei toen: slim van ze, zo binden ze je al vroeg aan het merk. Ik dacht toen, houd je mond, chill toch, gratis spul. Maar ik ben inmiddels bijna 30 en gebruik nog steeds het liefste nivea.

Moet mijn vader toch gelijk geven.

40 likes

Mijn inpopulaire mening is dan denk ik dat ik die pot nivea helemaal niet zo fijn vind haha.

13 likes