Impopulaire meningen #3

Denk dat dat de ondertitel van heel veel mensen kan zijn haha.

Mijne is meer “matige Cito-score was nog geen indicatie van hoe veel lager ik terecht zou komen”

5 likes

Als ik tiktok mag geloven; onder andere op Omegle. Ze noemen het nu gewoon human trafficking wat wel wat beter de lading dekt dan ‘loverboy’ vind ik zelf.

13 likes

Interessant dat je dit zo noemt want je hebt het helemaal goed opgemerkt indd dat het tegenwoordig niet meer het stereotype loverboy is in een dikke waggie wachtend bij een middelbare school en meiden verwendmet cadeautjes. ze zijn tegenwoordig veel meer online actief, en dat gaat er harder, geniepiger, makkelijker en sneller aan toe helaas. Chantage bijv is haast hun nummer 1 tactiek, want ja een foto of filmpje heb je zó verspreid…
Deze mensen blijven online ook veel makkelijker weg in beeld bij de politie, ze worden steeds slimmer (gaan echt niet meer opvallend in een dikke waggie rondrijden en meiden aanspreken) en hebben veel meer online mogelijkheden. Dus tegenwoordig is dit probleem nog groter en ingewikkelder geworden, echt nog veel groter …

6 likes

Hahaha het woord loverboy doet me denken aan toen ik 15 was en ‘omging’ met een zeer twijfelachtige jongen van 17. Mijn moeder nam me toen een keer met tranen in haar ogen apart om te vragen of het geen loverboy was. Nee mam, hij was gewoon een puberale eikel.

15 likes

De film Loverboy heb ik zo vaak gekeken en nog steeds is dat mijn beeld als ik dat woord hoor. :sweat_smile:

afbeelding

38 likes

Was die niet van de luizenmoeder? Ik ken m ergens van :joy:

1 like

Same.

Jaaa ik ook! Moet dan ook altijd denken aan dat moment dat hij met een mes een snee in haar wang maakt. Maakte echt indruk toen haha

6 likes

Ik vind Magister vooral nu met online onderwijs wel fijn om bij te houden of leerlingen er zijn en of ze hun huiswerk gemaakt hebben. Ik heb verder echt NIKS om op af te gaan hoe ze oefenen en vorderingen maken, toetsen worden verplaatst/gaan niet door en ik kan leerlingen gewoon niet in het lokaal aan het werk zien. Bijhouden of leerlingen hun opdrachten maken en inleveren is echt het enige dat ik kan doen, dus ik zet het zeker in magister als dat niet gebeurt. En dat zien ouders ook, maar ik ga ook niet invullen dat alles gemaakt is als dat niet zo is.
Het is ook zeker in deze tijden enorm belangrijk om bij te blijven en achterstanden zo klein mogelijk te houden, en daar moet ik dus soms magistermeldingen voor inzetten. Veel 13-jarigen hebben weinig intrinsieke motivatie voor schoolwerk en overzien nog geen langetermijngevolgen van het niet maken ervan. Dat ik ze dan in de goede richting moet duwen d.m.v. Magister neem ik even voor lief. (Ben geen autoritaire zak ofzo hoor haha, leerlingen kunnen altijd het gesprek aangaan en toelichten waarom iets niet gemaakt is bijv.)

3 likes

haha wow deze film maakte destijds echt veel indruk

7 likes

Maar dit is ook wel het andere uiterste toch? Ik werk in de hulpverlening en heb - helaas - nog steeds te maken met ‘loverboyproblematiek’. Het lijkt me niet zo zozeer dat door meer controle van school op cijfers e.d., dit verminderd is in de samenleving. ‘In mijn tijd’ - klink erg oud zo - hadden we nog geen magister, maar waren er wel degelijk gesprekken / overleggen met ouders en werd aan de bel getrokken als dat nodig was. Ik werd een keer de klas uitgestuurd en kreeg een gele kaart ; mijn ouders werden gebeld en ik moest de kaart ondertekend weer terugnemen naar school haha.

2 likes

Ja!! Echt een eng einde

1 like

Alles wat je aandacht geeft groeit :tulip:

Dus geef aandacht, daar groeit iemand van, maar ga er niet bovenop zitten.

Knuffel :heart::heart:

4 likes

Shit nu val ik door de mand, dat ik hem niet zelf heb bedacht :see_no_evil:

Klopt hahaha, je kunt veel zeggen over dat programma, maar in sommige gevallen slaan ze de spijker op zijn kop!

1 like

Hahaha sorrryyyyy :grimacing::joy:

1 like

Ja ik weet het niet hoor. Ik heb natuurlijk alleen maar anekdotisch bewijs maar ik ken zó veel mensen die vroeger konden spijbelen wat ze wilden. Maar goed, inderdaad wel het andere uiterste en je hebt magister ook niet nodig om dit te voorkomen.

1 like

Ik vind van die pakken yoghurt en vla e.d. met een dopje eigenlijk wel fijn, vind die andere pakken met zon flapje altijd zo’n geknoei, maar kan ook aan mij liggen

29 likes

Vind het zo’n bewijs van de koloniale drift van de mens, dat we blijkbaar denken: het is er!! dus we moeten er heen en het koloniseren!!

Dan denk ik hallo we hebben al 1 planeet verpest, zullen we de rest met rust laten? Die opvatting dat mensen overal recht op hebben vind ik steeds misselijkmakender.

28 likes

Hoe is dit een impopulaire mening? Dit is toch precies waarom de pakken met het dopje bedacht zijn haha

Haha ja ik dacht eraan nav een ander topic, waar besproken werd dat het fijn was dat Campina het dopje in de ban doet ivm plastic en het milieu etc.

2 likes