Ja
Ik heb het niet over driedelig pak en gala jurk en kleding in thema kleuren. Gewoon iets wat niet een spijkerbroek is. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat iemand dat niet heeft. Bijvoorbeeld boeren gaan toch ook naar bruiloften, begrafenissen en naar de kerk ofzo?
Ik wil op mijn eigen feest smart casual wat 1 stapje hoger is dan spijkerbroeken maar veel stappen lager is dan black tie. Ik ben alleen op bruiloften geweest waar de dress code strenger was en waar je als bruidsmeisje bijv. een specifieke jurk moet kopen. Daarom vind ik mijn eigen (theoretische) dress code helemaal niet streng, juist heel normaal. Maar ik ken dus geen mensen die ik op mijn bruiloft zou vragen die geen nette kleren hebben dus er is ook geen probleem. Als jij alleen mensen kent die geen nette kleren hebben kan je toch de dress code aanpassen. Het ging erom dat het jouw feest is en dat je dat soort dingen zelf kan aanpassen. Ik zie het probleem niet.
Mensen die in hun oude kloffie naar een bruiloft gaan klinkt voor mij meer als een uitzondering dan de norm en is ook niet het beeld wat je meestal online of in de media ziet. Als jij zegt dat ik wereldvreemd ben nouja misschien is dat wel zo dan? Maar ik denk ook niet dat de mensen hier op FF het merendeel van de bevolking vertegenwoordigen. Dit is ook een bubbel.