Impopulaire meningen #3

Ja ik zit dus komende maandag met die uitvaart van de opa van mijn vriend.

Mijn vriend: zal ik mijn (donkere) pak aan doen?
ik: ja doei, ik ga voor een linnnenbroek en shirt. het is mooi geweest.

1 like

wat heb je uiteindelijk aangetrokken? ik zou een snorretje tekenen met oogpotlood (heb ik eigenlijk niet nodig met mijn eigen fucking mediterraanse snor maar ok)

en grapje, ik zou dat niet doen. Ik weet niet waarom ik erbij schrijf dat het een grapje is.

4 likes

Mijn mogelijk impopulaire mening is sowieso dat ik themafeesten haat. Ja als ik toevallig al beschik over de nodige kledij en/of attributen dan kan het wel leuk zijn maar 9 van de 10 keer is het gewoon stress omdat ik van tevoren moet nadenken wat ik aan moet doen en wat ik daarvoor moet regelen :roll_eyes: ik wil plezier hebben op een feestje, geen werk moeten doen.

6 likes

Wel zorgen dat er een elastiek in je broek zit of dat de knoop open kan hĂš, ivm catering.

1 like

Is ook een betere outfit voor het buffet :ok_hand:

(Dat was jij toch, anders is dit nogal lomp haha)

2 likes

Dit dacht ik ook altijd, totdat ik een keer op een bruiloft kwam waarbij de oom van de bruid een bodywarmer met een vieze spijkerbroek en klompen aan had. Hoe moeilijk is het om gewoon iets gezelligs aan te doen.

10 likes

Vind dit wel veel mooier dan zwarte kleding eigenlijk, een begrafenis/crematie is al deprimerend genoeg

Mijn vriendin haar oma zei ook vlak voordat ze doodging dat we nou niet allemaal moesten janken bij de crematie want dan zou het zo’n dooie boel worden :joy::joy:

2 likes

Dit komt vaker voor dan je misschien denkt
 dan ik dacht iig.

5 likes

Wow je verwoord hier echt heel goed wat ik voel (maar niet kon benoemen tot ik jouw reactie las).

Voor mijn gevoel is een dresscode symptomatisch voor uitsluiting van mensen die niet binnen de norm vallen. En misschien een redelijk ‘onschuldige’ variant daarop (alhoewel, onschuldig is niet echt van toepassing als het om dit soort onderwerpen gaat). Wat je eigenlijk doet is mensen dwingen binnen een norm te passen, die voor jou als logisch geldt. En hiermee maak je dus (onbedoeld) het leven ingewikkelder voor mensen die om wat voor reden dan ook (geld/ongemak/issues met je lijf of wat voor reden dan ook) hier niet binnen passen. Ik zou me daar zelf niet comfortabel bij voelen.

21 likes

hahaha owjazeker was ik dat. :sunglasses:

@roeptoeter het is er eentje met een zeer rekbare elastische band.

1 like

Hahaha ik ben ook standaard overdressed, maar ergens compenseer ik ook omdat ik me op mijn werk nooit super netjes kan aankleden haha

1 like

Dit geldt ook voor mijn begrafenis :sunglasses:

Hahaha ja love it, vooral nu met thuiswerken in mn pyjama de hele dag vind ik het leuk om lekker overdressed te gaan. Soms wel awkward bij een kinderverjaardag als ze me aankijken of ik de clown ben maar who cares hahah

2 likes

Als ik ergens in zou investeren op m’n bruiloft is het een open bar!!! Fuck bloemen men moet gewoon lekker kunnen eten en drinken

9 likes

Zijn er ook andere opties? Ik ken alleen maar bruiloften met onbeperkt eten en drinken :heart_eyes:

3 likes

Ik heb ooit een bruiloft gehad waar iedereen twee bonnetjes kreeg voor een broodje kaas of ham. En dan echt zo’n supermarktbolletje met lekker zwetende kaas. Je kreeg één drankje en als je meer wilde moest je zelf betalen. Het feest was ook om vijf uur voorbij zodat er geen catering oid hoefde te komen. Gelukkig was dit wel echt een uitzondering. Alle andere bruiloften waar ik ben geweest was gewoon met eten en drinken.

7 likes

Ah ik vind het ergens wel sneu dat we dit nu belachelijk maken, want die mensen hebben waarschijnlijk niet veel te besteden. Ik zou ook altijd voor een open bar + diner gaan, maar kan het andere mensen niet kwalijk nemen als ze het niet doen. Je bent dan al gauw honderd euro per gast kwijt en dat heeft niet iedereen.

3 likes

Oh nee deze mensen hadden genoeg te besteden. Anders had ik het nooit gepost. Ze hebben ook zelf gezegd dat ze gewoon niet veel geld wilden uitgeven. Helemaal prima en een keuze die ieder voor zich moet maken. Maar persoonlijk had ik dan minder mensen uitgenodigd zodat er meer budget per gast was.

3 likes

Ik realiseer mij net dat ik voor mijn crematie al een hele planning heb (bier, bitterballen sowieso en welke muziek er gedraaid moet worden). Maar over een bruiloft heb ik dan weer niet nagedacht.

5 likes

Maar je weet ook zeker dat je doodgaat, een bruiloft is nog maar de vraag.

44 likes