Ik ben al getrouwd gelukkig
Iedereen heeft wel iets nets. Wat doe je aan naar een sollicitatiegesprek dan?
Edit: ik ben zelf getrouwd in een jurkje van de forever21 die ik al had dus het is niet zo alsof ik de lat mega hoog leg
Ik ben al getrouwd gelukkig
Iedereen heeft wel iets nets. Wat doe je aan naar een sollicitatiegesprek dan?
Edit: ik ben zelf getrouwd in een jurkje van de forever21 die ik al had dus het is niet zo alsof ik de lat mega hoog leg
Ik heb wel een keer bij een dagbruiloft na alle officiĂ«le shit, ja ik weet ff niet hoe het anders te verwoorden, mn hakken uit gedaan en verwisseld voor slippers. Toen waren de fotoâs enzo wel geweest en het waren wel nette slippers maar ik kon echt niet meer. Mn vriendin vond dat geen probleem en er waren meerdere mensen die dat deden. Maar ik voel me bij een bruiloft wel enorm enorm opgelaten om er netjes en mooi uit te zien. Naja iig wel bij een dagbruiloft waar jij dan ook met je hoofd bij op moet met fotoâs. Avond zou me niet zoveel kunnen schelen.
Ik zou dat ook geen probleem vinden hoor. Ik zou niet willen dat iemand zere voeten heeft. Maar dat is heel anders dan in je oude kloffie aankomen omdat je geen fuck geeft haha.
Als iemand sneakers aan doet met een jurkje vind ik het ook prima als het geheel er gewoon netjes uit ziet zeg maar.
Een vriendin van mij had een mand met slippers voor âs avonds op de dansvloer, vond ik ook leuk!
Haha dat laatste, goed idee! Wij gooiden alle hakken in de auto van iemand toen (was afgesproken), en ook al vaker gedaan, en daar hadden wij weer onze slippers in liggen. En ik wilde zelf ook per se superhoge hakken aan want ja, als je van die fotoâs maakt, en iedereen heeft hakken aan, en dan sta je daar met sneakers. Toch doe je dat niet snel. Oh en over trouwjurken gesproken, weetniet of dat raar is om te zeggen maar mn moeder had dus een voor die tijd, dat zegt ze zelf een hele speciale dure trouwjurk. Ik pas er in, nou wie weet. maar echt hakken i hate it. Vooral als langere vriendinnen het aanhebben, dan moet ik sowieso wel voor mijn gevoel.
Ik durf dit eigenlijk niet te zeggen want het is zo populair hier. Maar ik vind die Lego bloemen/planten echt 3x niks.
Beetje de vrouwelijke versie van dit in je huiskamer:
Sorry!!
Als iedereen hetzelfde mooi zou vinden zou de wereld ook heel saai zijn
Totdat dat ene familielid in zân oude spijkerbroek en Zwarte Cross 2013 shirt komt.
Ik vind het ook vrij onzinnig als iedereen in âpastelâ of paars moet en je een heel specifieke outfit moet kopen die je nooit meer draagt. Maar het valt me elke keer weer op dat je mensen hebt die echt 0 moeite doen.
Ik ken genoeg mensen die nooit een sollicitatiegesprek hebben, of zich daarbij casual kunnen kleden. Ik zie mijn boerenkennissen al in net pak bij een landbouwbedrijf aanbellen, lol.
Ik zelf kan ook gewoon op sneakers solliciteren maar ik heb wel een kantoorbaan.
Haha nou dit is precies mijn punt, dit zou me gewoon echt niks kunnen schelen?
Misschien zie ik trouwen gewoon niet als zo formeel ofzo, als ik een feest geef/mijn verjaardag vier boeit het me ook niks wat mensen daarnaartoe aantrekken.
Ăk vind het leuk om me mooi aan te kleden, en ik doe ook gewoon mee met dresscodes, ik zou het zelf alleen nooit opleggen aan mensen. Ik heb eigenlijk ook nog steeds geen goede reden gezien waarom het nou zo erg is als mensen niet aanhebben wat jij mooi vindt. De reden die ik hier vooral zie is dat mensen vinden dat het uitstraalt dat het die mensen niet genoeg kan schelen dat jij gaat trouwen, maar daarbij denk ik dus dat niet iedereen dat verbindt aan kleding.
Dan vragen we het Normaal repertoire aan bij de DJ en gaan we lekker âdeurdonderenâ
Ik kan me voorstellen dat het vanuit jouw achtergrond anders weegt. Ik denk dat niemand zo veel stress bij zn familie/vrienden op wil liggen. Ik ga er ook vanuit dat de meesten hier denken vanuit een ânormaleâ situatie waarin het een keuze is wat je aan doet. Ikzelf vind een bruiloft HEEL iets anders dan een verjaardag, waar het mij idd ook geen drol kan schelen wat mensen aanhebben. En er zit een verschil tussen je kloffie en dure dresscode proof kleding, en dat is âgewoon leuke /feestelijke kledingâ aan wat voor een groot deel van de bevolking geen groot probleem moet zijn.
Op de bruiloft maakte het me niet zo uit. Het was mijn dag en ik zag er mooi uit. Maar pre Corona hadden wij een begrafenis van iemand die zich altijd netjes kleedde. Dus man en ik volledig in zwart pak en netjes. Waren we de enige. De rest in spijkerbroek, sneakers en korte mouwen overhemd, bloem jurkjes, happy socks and gekleurde jasjes. Gewoon alledaagse kloffie. Vond ik zelf best wel shocking voor een begrafenis. Het was ook niet zo dat de dresscode vrolijk was ofzo.
En dan ook een dramatische onthulling doen? I feel it.
Een geheim kind dat elk moment door de deur komt en aanspraak wil maken op de erfenis. Love the drama :d
Toen mijn opa en oma overleden zag je dit al binnen mijn familie: twee ooms moesten bij mijn vader en twee andere ooms jasjes lenen en schoenen lenen, omdat ze gewoon Ă©cht niets ânetsâ in de kast hebben (en ze wilden graag allemaal een beetje hetzelfde aan, omdat ze de kist gingen tillen als zonen).
Als je in een fabriek of een autogarage werkt, dan heb je dat soort kleding niet nodig in je leven (ook niet als je daar gaat solliciteren).
Edit: mân ooms die nooit nette kleding aan hebben waren wel helemaal verbaasd hoe goed het ze stond, ik heb een hele fotosessie met ze gehouden.
Ja, hadden wij ook op de kaart staan, waar jij je het best in voelt of dat nou een quilt, jeans of Spiderman kostuum is. We hadden een paar gasten in Dirndl, en een paar in quilts. Voor de rest zag iedereen er gewoon prima uit.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel verschillende bruiloften en zoveel verschillende gasten.
Ok, ik wil ook graag mijn geweldige ervaringen delen:
Mijn broer had op de uitnodiging van zijn bruiloft als dresscode âfeestelijkâ staan met als toevoeging: als jij het feestelijk vindt, vinden wij dat ook. Vond dat wel prima, geef je mensen wel mee dat ze een klein beetje hun best mogen doen, maar blijft het wel laagdrempelig.
Bij de uitvaart van mijn oma had ik een mooi, simpel, zwart jurkje aan. Komt er een vent in zijn lelijke, verwassen, zomerse shirt met de mededeling âja, ze hield niet zo van zwartâ terwijl hij mij aankeek. Flikker op, lul. Ter info: het was de ex van mijn tante die echt NIKS met mijn oma te maken had de afgelopen 20 jaar en er alleen was om zijn dochter te steunen (wat prima is, maar bemoei je er verder niet mee).
man man man, wees blij dat je kan trouwen als je dat wil, wees blij dat mensen het met je willen vieren. Het leven, en dus ook je trouwdag, draait niet om wie wat aan had. godsamme zeg wat een discussie.
maar het is duidelijk, er zijn hier 2 kampen en die gaan elkaar toch niet overtuigen.
Ik moest een keer naar een bruiloft met een thema, dat was echt de hel. Ik haat verkleden al sinds ik 4 ben (meerdere fotoâs van carnaval op school waar ik met een sacho kop heel demonstratief in mijn mooiste jurk zit tussen de clowns en cowboys) dus een thema bruiloft was echt mijn grootste nachtmerrie. Echt vreselijk en heb serieus overwogen om niet te komen. Hele dag voor lul gelopen met een vreselijk gevoel.
Edit: het thema was âmaffiaâ, ja echt. Happy forever after
Maar mân Insta