Impopulaire meningen #3

hahaha same, echt uuurenlang in bed. Mn ergste periode heb ik nu wel gehad maar ik kan me er nog steeds gigantisch mee vermaken

Ik zit er nog midden in. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 3 weken vakantie heb en niet veel meer doe dan op mijn mobiel zitten, wandelen en animal crossing spelen. Met een paar dagjes weg als uitzondering want ja Corona.

Misschien moet ik hiermee naar het biechttopic:

9 likes

Ik zie jou liken @Soy.peor en nu moet ik er aan denken wat jij op insta stuurde over die wolven/honden die je beschermen op de wc? Had je dat gezien op tiktok toevallig? Want ik kwam op de fyp dus een video tegen van een meisje waarbij haar twee honden ook voor de deur lagen en zij vertelde precies hetzelfde als jij mij stuurde haha.

Hahaha jaa had ik van tiktok.

1 like

Dit is volgens mij globaal wel ongeveer de populairste mening haha, dit is toch de grootste app op het moment ofzo? :smiley: hoewel ik het na de reacties hier soms wel begrijp

1 like

Ja meer om de reacties hier. Veel mensen zeggen dat het voor kinderen is of vinden er wat van als je als volwassene op tiktok zit. Maar volgens mij denken de meeste dat het alleen maar blije dans filmpjes zijn, maar er zijn echt wel meer mooie, leuke en grappige filmpjes dan alleen maar blije dansjes.

1 like

Oh wauw! Tijd om die eens te veranderen… Is me nooit opgevallen tot nu dus bedankt haha.

1 like

Ik hou echt van slapen in de warmte. Niet als het klam is maar zo als nu. Heerlijk toasty

5 likes

Ik vermoed dat ik hier op de juiste plek zit als ik zeg dat ik deze bonus niet begrijp. Uit welke portemonnee gaat deze bonus (geschatte kosten: 800 miljoen) komen?

Een structurele loonsverhoging is elke zorgverlener wat mij betreft gegund.

Die loonsverhoging gaat vgm niet door. Dus ik denk dat deze eenmalige bonus minder kost dan zon loonsverhoging. Moet zeggen dat ik zob bonus dan zo “stom” ( weet even geen ander woord) vind. Zo van ja hier heb je een paar honderd euro bonus gaat wel nog belasting vanaf je kan er miss 1x van op vakantie mja je mag nergens heen. Veel plezier er mee en nu niet meer zeuren he !

2 likes

Dit dus! Echt sneu. Geef die loonsverhoging, dat verdienen ze duidelijk.

@HvO Daar heb ik toen niet over nagedacht. Noodregelingen of tegemoetkomingen waarbij mensen anders helemaal geen of een groot deel van hun inkomen kwijt zijn (al weet ik er het fijne niet van) vind ik van een heel andere orde dan een eenmalige “coronabonus” bedoeld om mensen te belonen voor hun inzet. Dat lijkt me meer een taak voor de werkgever. (Als daar het geld niet zit, dan vind ik dat de overheid zich daarmee bezig zou moeten houden. Met een eenmalige bonus doe je in mijn ogen het zorgpersoneel tekort.)

Ik weet niet precies hoeveel de bonus pp is. Maar vind zon eenmalig bedrag tw min voor wat ze allemaal doen. ( Natuurlijk verdienen ze het wel maar doe dan een iets kleinere bonus boven op een loonsverhoging)

2 likes

Door wie denk je dat de zorg betaald wordt?

1 like

De personeelskosten worden toch door de verschillende werkgevers betaald of zie ik dat verkeerd?

1 like

De bonus is 1000 euro per persoon.
Echter zit er wel een addertje onder het gras. De werkgever moet namelijk via een loket dat in oktober geopend wordt de bonus aanvragen. Dus als je werkgever dat niet doet omdat die vind dat het zorgpersoneel van die organisatie het niet ‘verdiend’ heeft, krijg je dus niks. Ik wacht dus rustig af, zal mij niks verbazen als wij als organisatie dus niks krijgen, omdat wij geen Corona in onze verpleeghuizen hebben gehad (wel alle andere ongemakken als boze familieleden, onbeschermd werken etc…)

1 like

Jeeetje wat een kromiteiten weer zeg pff.

Ik heb een heel ander beeld bij Portugees dan wat het eigenlijk is. Soms als ik Portugees hoor dan verwar ik het voor nouja, geen idee, meer Centraal Europees ofzo.

2 likes

Ja Portugees Portugees klinkt vaag Russisch, qua intonatie. Ik kan er geen woord van verstaan ook.

Maar Braziliaans Portugees is veel langzamer en lijkt veel meer op Spaans. Dat vind ik zelf wel een mooie taal en goed verstaanbaar over het algemeen.

8 likes

Oh ik heb denk ik nooit echt stil gestaan bij Braziliaans Portugees. Maar bv in die netflix serie van Maddie McCan vond ik het inderdaad echt bijna Russisch klinken

4 likes

Ik heb laatst een filmpje gezien over Portugese en Spaanse accenten en daarna werd gezegd dat Portugees klonk alsof of een dronken Poetin Spaans probeert te praten en ik ben het daar helemaal mee eens haha.

3 likes