Impopulaire meningen #3

In dit filmpje hoor je verschillende Portugese accenten, een aantal Afrikaanse en Brazilië en Portugal. Elke klinkt best anders.

In Brazilië heb je ook nog super veel verschillen in accenten, maar bijvoorbeeld dit liedje is hoe het vrij algemeen klinkt. Het is veel minder Russisch, meer Spaans (vind ik)

5 likes

wow ik ben echt gefascineerd hierdoor hoe anders het allemaal klinkt. Ik vind de verschillende Afrikaanse Portugeessprekers wel weer meer Spaans en dat liedje ook (lekker nummertje ook haha).

2 likes

Hahah ja leuk hè

Ik kan Brazilië, Macau, Timor, Guinee Bissau en São Tomé grotendeels volgen in het filmpje

Ik heb moeite met Mozambique en Angola

Ik versta 3 woorden van Kaapverdië maar hoor wel dat het Portugees is.

Ik versta geen woord van de vrouw uit Portugal. Als ik haar op straat zou horen zou ik niet weten dat het Portugees was.

Heb ook wel eens de Franse versie gezien en verstond ook veel meer Afrikaans Frans dan Frans uit Frankrijk.

Love talen.

8 likes

Haha bij die Portugese vrouw deed ik mijn ogen dicht en dacht: ja dit lijkt Russisch of Pools of misschien zou ik denken Bulgaars ofzo, maar toen zei ze ineens OBRIGADO.

3 likes

Ja dit hoorde ik ook al… wat idioot.

Ik vind al die rokjes en jurken met ruches (en omslag) echt zó suf staan. Vooral omdat iedereen en zijn moeder ze aan heeft.

18 likes

Ik vind de uitdrukking “ik ga stuk” echt mega pauper. Helemaal als het verbasterd wordt naar “ga stuk.” Iedereen die ik dit ooit in het echt heb horen uitspreken had ook gewoon zo’n hoofd erbij:

image

22 likes
4 likes

hahaha ja ik zou echt nooit vrienden kunnen zijn met iemand die dit zegt.

Ah kut ik zeg het ook wel eens. Goodbye :sob:

image
:cry:

Ik zei dit laatst maar wel nadat ik een half uur gierend de slappe lach had gehad om een tiktok

Ja mee eens! Ik lees wel eens dat mensen vinden dat het iedereen staat, zo’n omslagjurk. Nou mij dus 9 van de 10x niet

5 likes

Ik word daar echt zo’n moeke van :frowning_face:

6 likes

Ik ook ja… Geef me een hooivork en ik kan zo op de boerderie. Terwijl ik het bij anderen wel heel leuk vind staan.

4 likes

Haha ja echt precies dat. Ik weet ook niet waarom ik het soms nog blijf proberen

1 like

Haha ja dat ook! Elke keer weer blijf ik ze maar passen en telkens kom ik weer tot dezelfde conclusie

2 likes

Ik vind vaders op bakfietsen echt het meest zaaddodende volk wat er rond fiets, vreselijk en een afknapper

14 likes

Ik vind die curly girl haar routine echt 9/10 keer zo belachelijk, al deze vrouwen met pluizig haar of een gekke knik denken opeens dat ze krullen hebben en gaan het op een bijzondere manier wassen & ‘cRuNcHen’ er wat spul in, en ik vind het er dan uit zien alsof ze of net uit de douche zijn gestapt óf een hele fles mousse door hun haar hebben verdeeld maar dat noem ik geen krullen

Ik zie het echt overal, op fb, insta, tiktok, real life. 9/10 keer vind ik het before kapsel veel mooier, en maken ze mij niet wijs dat ze “eigenlijk krullen hebben”. Er bestaat meer dan stijl - krullen - slag, zit toch zoveel tussen in? Maar ja ik ben geen kapper, dus laten we het er dan maar op houden dat ik het meestal gewoon lellik vind

37 likes

Haha ja omg hier ben ik het zo erg mee eens. Altijd van die plaatjes met kijk ik heb toch krullen!! Nee je hebt gewoon 2b haar met een hoop gel erin

3 likes