Impopulaire meningen #3

Als het hier over een huis kopen of huren gaat, scroll ik soms extra snel naar beneden als ik weer eens een bui heb van ‘het leven is kut, ik heb geen woning’ :’)

1 like

Herkenbaar inderdaad. Ik ga snel vergelijken en voel me minderwaardig als ik minder verdien. Echt onzin natuurlijk want je weet verder niks over iemands situatie.

2 likes

Ik denk dat Nederlands juist veel over financiën praten? Ik heb altijd begrepen dat het in andere landen helemaal not done is

In ieder geval wel vaak in de zin van: wat een leuk jasje! Kostte die? :see_no_evil:

Ja of als iemand een compliment geeft: “oooh dankje, 20 euro bij de pri!”

6 likes

@Westwood haha ja het is wel weer heel on-nederlands om te pochen met hoe duur iets was denk ik. Eerder hoe goedkoop je iets hebt kunnen fixen.

5 likes

Vind Bruce Springsteen echt overrated

6 likes

49 likes

HAHAHAH ZOOo erg dit

De muziek of de persoon?

hahaha, dit doen ze in Ierland ook!
maar dan is het, Thanks Penneys!
(Ierse naam voor Primark )

1 like

Muziek! Vind het zoooo saai :sweat_smile:

1 like

Vooral onder collega’s moet er open over loon gepraat worden vind ik. Zo kwam ik erachter dat mijn rechtstreekse collega € 500 bruto per maand meer verdiende dan ik en ben ik naar mijn manager gestapt.

De loonsverhoging heb ik niet gekregen (jA mAaR JiJ bEnT jOnGeR - oh waar is mijn jaarlijkse loonsverhoging dan? Klootzakken).
Maar het mag voor zich spreken dat ik daar dus ook niet meer werk.

28 likes

Ik snap de hype van Broodje Mario in Utrecht niet

10 likes

36 likes

Ik weet nog dat het op een gegeven moment zo’n trend was dat iedereen het tot onder de borsten droeg.

2 likes

Ja ik vind dit ook lastig. Onder vriendinnen zijn we gewoon super open en daardoor weten ze dat ik veel meer verdien. Als ik dan wel eens vertel dat ik iets te duur vind, dan komen er toch vaak opmerkingen of grapjes en nu ben ga ik daar meestal wel in mee, maar het houdt me toch soms tegen om ergens over te zeuren, omdat ik vind dat ik daar geen recht op heb. Zelfs als ik dit opschrijf schaam ik me gewoon dat dit uberhaupt een probleem is :grimacing:.

Daarnaast vind ik het wel belachelijk hoe weinig sommige vriendinnen verdienen. Ik heb 1 vriendin en die is ook hbo geschoold en verdient 1550 minder voor hetzelfde aantal uren.

Bij wie zit het smalste punt onder je borsten? Je ribbenkast is toch wijder dan je taille? Wespentaille etc?

Net boven je navel.

1 like

Of ze hebben geen smaak…

:zipper_mouth_face:

Salaris vind ik zo’n rot onderwerp, echt een trigger doolhof. Wanneer ik minder verdien dan de ander, voel ik me letterlijk minderwaardig en is het natuurlijk mijn eigen schuld dat ik minder krijg. Ik verdien niet slecht maar praat ik er liever niet over.

4 likes