Que
Mijn nichtje (net 7) gelooft sinds dit jaar niet meer, haar broertje van 4 wel. Het is haar ook verteld (nadat ze er zelf mee kwam) dat Sinterklaas niet bestaat.
Toch was ze een dag na de Sinterklaas intocht er heilig van overtuigd dat ze een Piet zag. Kinderfantasie is écht geweldig!
Ja zo was het bij mij ook! Vond het alsnog super spannend en gezellig. Ik heb het ook nooit aan andere kinderen verteld dat sinterklaas niet echt was geloof ik? Ik wist ook niet dat andere kinderen dat geloofden. Kwam daar pas achter toen mensen mij gingen vragen of ik nog in sinterklaas geloofde en ik niets van die vraag snapte. Toen hebben mijn ouder mij verteld dat er kinderen zijn die denken dat sinterklaas echt is, was helemaal verbaasd haha. Best wel vreemd eigenlijk, ik heb jarenlang op school sinterklaas gevierd en nooit doorgehad dat andere kinderen niet dachten dat het een verklede man was. Misschien is de truc juist om je kind niet te vertellen dat andere kinderen denken dat het echt is. Of mijn ouders hadden gewoon geluk…
Ik vind mensen die heel spastisch reageren op een bericht dat net niet helemaal in een bepaald topic past irritant🙈
Wel een beetje passief-agressief om dat dan in algemene termen in het impopulaire meningentopic te gaan zeggen als het duidelijk over iets specifieks gaat.
Ik doe nu overigens precies wat jij irritant vindt maar goed.
Dit hoort in het forumergernissentopic!
grapjeee!
Wat is jouw username? Een afkorting? Random letters? Heet je echt zo? Hoe spreek je het uit?
Wij gaan ons kind ook niet voorliegen over Sinterklaas maar het toch vieren. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Misschien inderdaad niet vertellen dat andere kindjes wél geloven.
Wij willen trouwens ook blackface op welke manier dan ook vermijden, totdat we het kunnen uitleggen wat er mis mee is. We willen gewoon niet dat ons kind denkt dat dat normaal is. Maar mijn familie (niet gezin) vind het nog wel eens leuk om een blackface Piet uit te nodigen tijdens het kerstfeest.
Heh tijdens kerst ook echt hoe dan :’).
Dit is echt als een kerstboom optuigen met Pasen maar dan met racisme erbij
Ja we hebben vooral volwassenen op het kerstfeest, volgens mij waren de kinderen toen al weg en anders werd het uitgelegd als ‘verdwaalde Piet’, het is alweer even geleden dat ik ben geweest.
Mijn man schrok zich kapot, die had nog nooit een blackface Piet van dichtbij gezien (hij is niet Nederlands). Hij voelde zich zwaaaar ongemakkelijk. Bizar hoe normaal het nog voor veel mensen is.
Ze vertelden dat er vroeger een bisschop Sint Nikolaas was en dat die goed was voor kinderen en dat dat elk jaar gevierd wordt door het verkleden als sinterklaas en het geven van cadeautjes aan kinderen. Ik zag het dan dus wel als een bijzondere kinderdag ofzoiets. Ze wezen er ook niet op dat het nep was. Ik denk dat ik het meer zag als zoiets als carnaval. Daarbij denken kinderen ook niet dat die verklede mensen echt iemand anders worden, maar het is ook niet ‘nep’ of iets dat je voor de gek zou moeten houden.
Ik vind er trouwens niks mis mee om je kinderen wel in sinterklaas te laten geloven en ik geloof ook niet dat het bij mijn ouders eenn heel principieel ding was ofzo hoor. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als ik kinderen krijg.
Ik vind wierrook stinken.
Dit gaat toch over het irritant vinden van huisdierenfoto’s in het WJEKW-fototopic? Dat wordt een paar posts hierboven besproken, dus ik vind het niet vreemd dat @Eyimfihlo deze post hier plaatst.
Het geluid van bladblazers kan me echt niet boeien, het is max 1 uurtje ofzo?
Maar wel een zinloos uurtje. Is er iemand die mij kan uitleggen wat het nut van bladblazen is?
Oh dat kan ook ja! Het ging vlak voor deze post in wjekw ook precies hierover dus het leek wel heel erg alsof het daarover ging.
Ligt eraan waar toch? Ik woon in een stadscentrum, blaadjes worden spekglad als ze vertrapt worden, de gemeente kan niet hebben dat 10 bejaarden op het trapje voor mijn huis hun heup breken, dus ze moeten die blaadjes opruimen.
In je eigen tuin is de noodzaak misschien wat minder hoog.
Maar die bladeren kunnen toch ook op een andere manier opgeruimd worden?
Wat stel je voor?