Er is ooit opgeroepen om blaadjes te harken. Maar kan me zo voorstellen dat dat niet rendabel is voor een gemeente.
De rillingen lopen al over mijn rug bij de gedachte aan harken over een stoep haha
Maar ze blazen de blaadjes opzij. Het is niet dat ze ze opruimen. Een windvlaag en het ligt er weer. Dus in die zin snap ik het nut er niet van
Vaak zie je dat ze ze inderdaad op de weg blaazen om vervolgens door een schoonmaakauto/stofzuiger worden opgeruimd.
Ooit van een bezem gehoord?
Werkt nog sneller ook
Haha nee joh, heb je wel eens een professionele bladblazer gezien?
Kijk dit meisje eens gaan, die stoep krijg je echt niet in dezelfde 3 seconden leeg met een bezem. Ik vind het ook irritant om te horen hoor, maar om nou alle gemeentewerkers zich urenlang een hernia te laten vegen omdat ik niet 10 minuten mân oren kan dichtdoen is onzin.
Het geluid boeit mij niet, het is gewoon onnodig slecht voor 't milieu.
Hoezo vind je dat vreemd?
Constateren dat iets slecht is voor het milieu zegt toch verder niks over wat ze vindt van gemeentewerkers die de openbare ruimte onderhouden?
Niet die grove bezems met van die stugge âharenâ. Die geven me toch een kutgeluid! Dat ritmische geschraap over die stenen⊠ieeeeeee
(hallo oplevend trauma door een buurvrouw die de halve dag de tuin aan het bezemen was)
Verder inderdaad: dood aan bladblazers! En van die kantenmaaiers. De uitvinding van stil tuingereedsschap zou de wereld zoveel beter maken
Edit: trouwens zo vervelend dat die dingen geen monotoon geluid maken!! Het is altijd even aan en dan weer uit.
HENGgggâŠheng hengâŠheng heng hengâŠheeeeeeeeeeengâŠheng hengâŠheng heng henggggggâŠ
(Dat was een impressie van een kantenmaaier. Een bladblader is in mân hoofd meer ZOeeeeeeeeâŠzoe zoe zooeeeeeee)
Het gaat er denk eerder om dat het weghalen van de bladeren niet goed is voor het milieu, niet dat het machinaal gebeurt
Bomen moeten gewoon stoppen met dat ge-marie kondo elke herfst
Hahahaha
Eigenlijk zijn bomen ook super lief. Met die blaadjes beschermen ze hun eikelkindjes tegen de vorst en helpen gelijk ook anders plantjes. Ze doen hun cape af om anderen warm te houden. Bomen zijn de og St Maarten.
Bladblazers zijn wel buitenproportioneel vervuilend. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5193822/landen-willen-einde-aan-bladblazer-maar-verbieden-blijft-lastig
In mijn (ultralinkse) gemeente hebben ze elektrische bladblazers! Misschien ook wel groene stroom om ze op te laden, dan valt het allemaal wel mee denk ik?
Ja het zijn vooral de tweetaks blazers die hypervervuilend zijn, elektrisch lijkt me ideaal!
Is het echt erg als er blaadjes op het gras liggen? Gras groeit toch sowieso niet meer vanaf halverwege de herfst (deze lange zomer even buiten beschouwing gelaten;)), dus dat maakt niet uit toch? Ik snap echt niet waarom blaadjes niet gewoon kunnen blijven liggen.
Omdat mensen megapetty elke dag de gemeente gaan bellen om te klagen over de blaadjes die in de weg liggen (ja echt). Waarschijnlijk zijn de bladblazers goedkoper en makkelijker dan de extra mensen die ze moeten aannemen op de klantenservice om al die zeikerds te woord te staan. Ik snap ook niet echt waar men zich druk om kan maken maarja.
Hier in de gemeente zijn ook aantal klagers; die wil zelfs graag dat de gemeente de bomen maar gewoon kapt want dat scheelt overlast!?
Euh, die klagers weten niet precies wat een boom allemaal precies voor ze doet denk ik.
Wij vegen als straat trouwens gewoon om de beurt alle bladeren weg (en in kliko), zo kan het ook gewoon worden opgelostâŠ
Ik maak me hier echt veel te druk om. Die mensen denken echt dat de wereld van hen is ofzo?
Het gaat me meer om de instelling die zij hebben dan om die fkn blaadjes.