Impopulaire meningen #3

Ik vind dit ook leuk! Ik heb pas dit een maand ofzo geleden (na 6 jaar studeren alweer) endnote voor het eerst gebruikt omdat ik APA 7 niet uit m’n hoofd ken :’)

1 like

Haha ik ook!! Deed het ook graag voor medestudenten die er een hekel aan hadden

2 likes

Ik vind een mondkapje overal op moeten nu toch zo’n onzin. Hoor nog steeds in mijn hoofd die uitspraken van RIVM etc dat het geen zin heeft. En dan zie je al die mensen in winkels en het station met zo’n ding op. Terwijl we allemaal een paar keer met zo’n masker doen, of hem af halen en lekker aan je gezicht zitten. Of alsnog naast iemand gaan staan.
Het voelt echt super ranzig, die warme lucht eronder. En mijn wangen/kin zitten onder de puisten en ik voel het gewoon broeien.
Echt hoe lang moet deze onzin nog.

21 likes

Ik ben zo blij dat ik niet (meer) in een winkel/horeca werk nu en gewoon een kantoortrutje ben. Ik zou het echt niet leuk vinden en er elke dag chagrijnig om zijn :sweat_smile:
Ik zit hier nu dus in de trein met zo’n ding om maar ben alsnog heel angstig dat degene voor of achter mij corona heeft. Een mondkapje verandert echt niks aan die gevoelens en blijkbaar dus ook niet aan besmetting.

@Fuji @Kurisu @Henk als jullie je vervelen :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Ik ook! Ik help ook vaak anderen die het niet of amper gebruiken of geleerd hebben omdat die regeltjes ondertussen helemaal in m’n systeem zitten.

Ja ik ook! Ik deed het ook altijd voor mijn vriend z’n papers omdat ik het zo leuk vond en hij juist een heel gedoe haha. Ook echt dat moment wanneer je je bronnenlijst onder de tekst plakt en de tekstafstand op 1,5 zet, zo’n lekker voltooid en wetenschappelijk gevoel haha.

5 likes

Huh maar doen jullie dit allemaal handmatig dan? :open_mouth:

3 likes

Wij hadden daar op de uni zo’n tool voor, weet niet meer hoe die heet.
Als we die niet hadden dan was ik nu nog steeds mijn masterscriptie aan het afronden vrees ik

Nou daar ben ik zo verbaasd haha want ik gebruik gewoon een referentiemanager. Maar ik herken niet het genot van referenties ordenen, echt een kut werk :joy:

3 likes

Ik vind al die dingen met glitters zo stom, de meeste zijn zo slecht voor het milieu (microplastic) en snap de hype echt niet.

12 likes

Nu doe ik het niet meer handmatig omdat het niet meer bij te houden valt! Voor 2000 woorden heb ik ondertussen 50 referenties. Maar mijn bachelor thesis heb ik wel handmatig gedaan haha, al was dat ook wel een beetje soggen

Endnote! Ik moest in mijn master opeens een andere manier van refereren gebruiken dus toen was het echt mijn reddende engel.

3 likes

:no_mouth:

Ik wil graag weten hoe jullie niet handmatig literatuurlijsten maken :raising_hand_woman:t2:

Via Endnote. Alle artikelen die relevant zijn in een Endnote file doen en dan via Word referenties aan je tekst toevoegen.

6 likes

Met Zotero. Er is een bepaalde Chrome plugin waardoor referenties automatisch op worden geslagen vanuit Scholar of Pdf documenten. Dus dan hoef je helemaal niks meer te doen (behalve dan in Word de referentie aanklikken, maar dat is geen werk). Scheelt zo ontzettend veel werk! En update ook automatisch als je een referentie verwijdert.

3 likes

Mendeley. Sleep alle bronnen in mendeley. Bron toevoegen in een zin vanuit word: klik op de mendeley knop in word, klik op de juist bron in mendeley. De verwijzing wordt gemaakt.
Aan het eind doe je: add bibliography ofzo en dan plakt ie de literatuurlijst eronder.

4 likes

Plaats een foto van je boom erbij dan

Bestaat er zo’n automatische referentiemaker voor de leidraad van juridische auteurs?:grin:
Voor de mede rechtenstudenten, wat een ruk systeem is dat toch. Had liever een wat wijdverspreidere manier van bronverwijzing gehad

8 likes