Impopulaire meningen #4

En waar ben je dan precies tegen?

4 likes

Het koningshuis

@evert Touché.

Ik denk dat ‘we’ het nog wel een goeie 500 jaar volhouden en 5000 als we innovatief genoeg zijn. Plus dat elke levende mens, vooral met onze westerse levensstijl, een complete aanslag is op het voortbestaan van de aarde.
Misschien is die 5000 jaar te hoopvol; ik denk in ieder geval niet dat we de mensheid tot in de eeuwigheid kunnen rekken. Betekent ook niet dat we daarom moeten denken ‘na ons de zondvloed’ natuurlijk. En ontkennen helpt ook niet.

Maar puur persoonlijk voor de boeren: ik snap ook dat veel boeren echt uit een hele trotse lijn van boerenfamilies voortkomen en zich nu in hun kern aangetast voelen. Dat gaat veel verder dan hun beroep, hun hele levensinvulling zal misschien anders moeten worden. Kan me voorstellen dat o.a. dat punt, plus een stapel andere ellende (teruggedraaide beloftes, armoede, het idee dat de ‘rijke randstad’ + overheid tegen je is) je tot wanhoop drijft.

5 likes

Ik denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van hoe rijk de meeste boeren zijn. Iets van 20% van de miljonairs is boer volgens mij. Denk niet dat ze met jaloezie naar de ‘rijke’ randstad kijken haha.

En waarom zou je innovatief moeten zijn als de oplossing er voor een deel al is. We moeten innovatief zijn ja omdat dit niet genoeg gaat zijn. Maar het is wel een beetje je eigen glazen ingooien als je vervolgens een van de meest obvious oplossingen negeert.

33 likes

En ik denk dat innovatie veel meer gestimuleerd wordt als er een duidelijke noodzaak is. Het voortzetten van stikstof uitstoot door boeren lijkt me aan die noodzaak afdoen

3 likes

Ik haat alle vormen maar snap nog het minst hoe je het in je hoofd haalt om een gummybeer of een soort spiraal vorm te snoeien :dizzy_face:

5 likes

Jullie kunnen de discussie over boeren hier voortzetten:

6 likes

Houten snijplanken vind ik sowieso onhygiënisch :sob:

8 likes

Dat het een geweldig goeie grap is zul je me niet horenzeggen, maar dat het goedmoedig bedoeld is lijkt me wel
zo duidelijk dat het woord ‘gemeen’ me vreemd voorkomt.

2 likes

Ik heb op werk houten snijplanken en er wordt regelmatig controle gedaan door een bedrijf in voedselveiligheid en ze komen altijd ruimschoots door de test! Gewoon hygiënisch dus.

3 likes

Mijn bank heeft als logo een groene appel en voor hun kantoor staan ook drie buxussen in de vorm van een appel, ze zijn alledrie lelijk maar daarbij zijn ze ook nog eens niet gelijk, dubbel zo irritant!!

2 likes

Wordt er ook vlees op gesneden?

2 likes

Ja!

3 likes

Misschien een domme vraag, maar hoe maak je zo’n houten snijplank het beste schoon?

2 likes

Wij hebben een specifieke soort die in de vaatwasser kan, maar dat vindt niet iedere houten plank heel leuk. Voor thuisgebruik zou ik er gewoon geen vlees op snijden (mocht je dat eten) en met de hand afwassen.

2 likes

Ik vind zichtbare bhbandjes die onder kleding uit piepen zo lelijk. Dan draagt iemand een mooie top of jurk en zie je zo’n verwassen en verlept bandje er onderuit komen. Of nog erger, de hele rugband met die haakjes zichtbaar.

21 likes

Zichtbare bh in het algemeen, tenzij het een mooi kanten zwarte bh is.

9 likes

Ik vind het ook echt niet mooi, daarom vind ik de jurken van nu ook zo ruk met die open ruggen of strikken etc. Ik moet nu eenmaal een beha dragen en er vallen nu zo veel jurken en tops af. Echt jammer

9 likes

Ben het mee eens, maar Doja Cat in Hound Dog is een uitzondering

11 likes

Maar die is niet verwassen en afgestemd op dr outfit.

11 likes

Ja of dat iemand dan van die doorzichtige bh bandjes heeft gedaan, zodat het niet opvalt, maar juist daardoor heel erg opvalt.

20 likes