dat is ook het beeld dat ik erbij heb? of dat je constant valt omdat dat de zool zo flexibel is wat totaal niet logisch voelt met een hak
Lol, lijkt net alsof er zo een zelfde hak z’n kont ondersteunt.
jammer dat ze niet in mijn maat meer verkrijgbaar zijn
Ik snap wel dat je dit zegt hoor maar sorry ik vind dat allemaal zo’n lulkoek. Als jij solliciteert op een baan en je zegt: geef mij maar salaris x en dat is minder dan het minimumloon, dan gaan ze je dat toch ook niet betalen. Mensen wringen zich in allerlei bochten om goed te praten dat je een schoonmaker weinig betaalt en dat snap ik, want het wordt normaal gevonden. Ik heb zelf als schoonmaker gewerkt en ik dacht er zelfs vroeger zo over. Maar het is niet normaal. Je bent gewoon (een soort) werkgever met de verantwoordelijkheid die daarbij komt.
Door corona hadden bijvoorbeeld veel schoonmakers geen inkomen omdat mensen niet wilden dat ze langskwamen tijdens lockdown, maar ook niet doorbetaalden. Als je daar even over nadenkt kun je dat toch niet voor jezelf rechtvaardigen.
Ok, ik heb zelf het idee dat ik de schoonmaker een net bedrag betaal (wat ze zelf vraagt). Maar even een poll voor de beeldvorming.
Anoniem
Hoeveel krijgt jouw schoonmaker per uur?
- 7,50 euro
- 10 euro
- 12,50 euro
- 15 euro
- 17,50 euro
- 20 euro
- 22,50 euro
- 25 euro
0 stemmers
Ik vind 15 voor iemand die niet zwart werkt al veel en veel te weinig. Heb ik hier verder uitgelegd:
Edit: oh en waarom zouden ze zwart moeten werken? Omdat we huishoudelijk werk niet beschouwen als echt werk en daarom er niet een normaal uurloon voor willen betalen.
Die 7,50 is een grap toch
Geen idee, ik heb daar niet op gestemd.
(En nee, ik vind dat geen normaal bedrag. Heb gewoon voor een wijde range van de poll gekozen.)
Nu is het net alsof wij ze niet normaal willen betalen en ze daarom noodgedwongen zwart moeten werken. Ik had mijn voormalig schoonmaakster met liefde en plezier een ‘normaal’ uurloon willen betalen maar ze koos er zelf voor om een paar uurtjes in de week zwart te werken voor haar botox en weigerde meer geld
Oké maar hoe veel van de mensen die op 15 stemmen hebben hun schoonmaakster nou echt meer geld aangeboden
Bij beide schoonmaaksters die ik heb gehad moest er per se contant betaald worden. Dat is wel een indicatie dat er zwart gewerkt wordt. Prima, hun keuze. Ik ga me daar echt niet tegenaan bemoeien.
Ja goed punt, dan ga ik iets teveel van mezelf uit. Ik moest met kerst altijd een envelop met extra geld in de brievenbus stoppen en dan heel hard weglopen zodat ze het niet terug zou geven haha.
Mensen met hsp hebben last van prikkelverwerking dus die zitten sowieso in het neurodiverse spectrum.
Nog een impopulaire mening: Het autisme spectrum is veel te breed waardoor appels en peren vergeleken met elkaar worden.
Dat en ik vind hoe diagnoses worden vastgesteld vaag (intensief, maar vaag) en ik heb liever dat je een hersenscan kon doen ipv over mijn jeugd vragen stellen.
Wow, 25 per uur! Liggen lonen daar uberhaupt zo hoog?
Gewoon zoals we ook lichamelijk diagnoses uitvoeren maar dan geestelijk. Voor een gebroken been worden ook eerst foto’s ervan gemaakt. Het zou fijn zijn als er vermoedens zijn van autisme/adhd/bipolaire stoornis/etc.
Maar helaas is de kennis hiervoor nog niet
Ik denk van wel
Volgens mij zijn een aantal dingen wel te zien op een scan. Heb ik ooit een keer ergens gezien weet niet meer waar. Vgm was het een depressie naar pin me dr niet op vast.
Favo studie ooit
Als de wetenschap dit soort dingen kan aantonen (of in ieder geval bepaalde verbanden, wat nu trouwens mogelijk is overigens) is het toch geen kwestie van erin geloven of niet haha
Ah wat een fijne post om te lezen😄