Impopulaire meningen #4

Ik vind dit erg tegenvallen. Nu heb ik geen spijt van het feit dat ik afgelopen jaar geen Samsung heb aangeschaft.

Deze zou er eigenlijk op moeten staan.

12 likes

Ja bijzonder he, ik ben ook opgegroeid met dat idee maar zie het vaker bij leeftijdsgenoten. Geen enkele moeder die ik kende vroeger had dat, maar ben ook wel opgegroeid in een Amsterdams en linkse bubbel denk ik. Ik moet ook een beetje wennen aan het idee dat jonge werkende vrouwen dat ook doen. Dat mensen uberhaupt trouwen voor hun 30e eigenlijk :sweat_smile:

4 likes

Op mijn werk heb ik ook gewoon mijn eigen achternaam nog, omdat ik geen zin had in het gezeik als ik mijn man’s achternaam toe wilde laten voegen aan mijn account.

En nu is het dus alleen maar heel verwarrend, want ik weet niet meer hoe ik waar heet. Ik probeer overal beide achternamen door te geven, maar als ik me dan voorstel als mevrouw achternaam man kunnen ze me soms alsnog niet vinden. Of andersom.

3 likes

Haha, diegene van wie ik hem overgekocht heb had hem ook uitstaan, maar ik heb het muziekje direct weer aangezet. Het is blijkbaar Die Forelle van Schubert

8 likes

Ik heb zometeen ook een dubbele achternaam.
Op aanraden van de gemeente trouwens.
De dame die ons hielp had al veel gezien qua gezeik met het volledig aannemen van de naam van de partner.

2 likes

Vrouwen moeten het sowieso zelf weten. In mijn omgeving vroeger hadden alleen oma’s dat dus zodoende ben ik opgegroeid met het idee dat het ouderwets is.

2 likes

Eigenlijk is vrouwen beoordelen op hun naamkeuze pas echt ouderwets

94 likes

Fixed that.

38 likes

Een vriendin van mij wordt ook echt pissig als ik niet naam-naam op de envelop van een kaart of zo zet en alleen haar meisjesnaam.
Het zijn ook 2 lange achternamen waarvan eentje ook nog van der in de naam heeft.
Als je nieuwe achternaam Vis-Bakker is dan wil ik het best elke keer zo opschrijven maar dit is gewoon te lang :joy:

5 likes

Ik ben ook pro eigen achternaam houden, het lijkt mij ook heel raar om mezelf opeens bij een andere achternaam te noemen.
Het grappige is ik ben moslim en dat vinden mensen vaak een religie met ouderwetse gedachten. Hierin is overlevert dat het voor de vrouw niet toegestaan is zichzelf toe te schrijven aan haar man. Hiermee wordt bedoeld achternaam overnemen. En ik krijg juist vaak van mensen te horen wat modern dat je je eigen achternaam hebt gehouden.

18 likes

Ik vind dat altijd zo kijk mij getrouwd zijn

21 likes

Prima dat het een impopulaire mening is enzo, maar dat geoordeel over vrouwen die een keuze maken die jij niet zou maken, zullen we daar ff mee kappen? Ik voel me ontzettend aangevallen als mensen zeggen dat ze denken ā€œoh ben jij er zo eentjeā€ als ze mijn achternaam (en die van velen hier waarschijnlijk) zien.

53 likes

Ik ben dan wel benieuwd, heeft je man ook een streepje met jouw achternaam erachter?

4 likes

Mijn geboortenaam is unieker dan de achternaam van mijn man, maar sinds ons huwelijk voer ik zijn achternaam streepje mijn geboortenaam. Het is niet met het idee ā€˜kijk mij getrouwd zijn’.
We stapten in het huwelijk met het idee om kinderen te krijgen, en nu hebben we 1 kind. Ik vind het een mooie gedachte dat we als gezin nu dezelfde achternaam hebben en er gewoon simpel ā€˜Familie Madrigal’ (sorry, overdosis Encanto gehad dankzij dochter) op het naambordje bij de deur kan. Diezelfde achternaam verbindt ons en dat vind ik fijn.

31 likes

Maar iedereen moet ook gewoon de naam voeren die ze willen zonder zich daarbij druk te maken om wat voor eerste (ongenuanceerde en bevooroordeelde) indruk andere mensen daarvan hebben. Ik zou het zelf never nooit doen, een onwillekeurige reactie* daardoor als ik dubbele achternamen zie is okee mij interesseert het geen moer of iemand getrouwd is, maar dat is niks persoonlijks verder.

*reactie bij mezelf - zou ik niet tegen ze zelf zeggen dus

2 likes

Iedereen moet lekker doen wat ie wil maar het is toch opmerkelijk dat er vrijwel geen mannen bestaan die ervoor kiezen de achternaam (al dan niet gecombineerd) van hun vrouw te voeren. Echt een neutrale, puur individuele keuze is het niet.

85 likes

Want?? Wat maakt dat uit?

9 likes

Ik zou ook liever (mochten we ooit gaan voor geregistreerd partnerschap) mijn vriend zijn achternaam aannemen gezien ik nou niet echt een leuke familiesituatie heb :woman_shrugging:t2:

3 likes

Ik ken letterlijk niemand die getrouwd is en niet de achternaam van de man heeft aangenomen haha, wist helemaal niet dat dat zo speelde.
Het boeit mij verder niks want ik ga toch niet trouwen.

Dat zou echt leuk zijn! Ik stem voor.

1 like