Oh dat wil ik ook wel, maar dan ook trouwen met Jamie Fraser.
Ik ken een stel uit Engeland die na het trouwen hun achternaam hebben laten wijzigen naar de naam van hun kat (Millicent) Pawcett. Vernoemd naar Millicent Fawcett Millicent Fawcett - Wikipedia
Mijn partner zou mijn achternaam willen aannemen (ofwel volledig ofwel met streepje met mijn achternaam voorop) maar ik ben zelf zo hopeloos ouderwets dat ik het belangrijk vind dat zijn naam wordt doorgegeven aan onze kinderen. Ik moest hem bijna omkopen om het op de âouderwetseâ manier te doen met nu als compromis dat ik zijn achternaam niet gebruik maar wel registreer. Omdat ik het prettiger vind dezelfde naam te hebben in mijn paspoort als mijn kinderen.
Dus deze mannen bestaan nog gewoon!
4 of meer kinderen krijgen bewonderingswaardig vinden? Ik denk eigenlijk vooral, jo ehh hallo er zijn al veel te veel mensen op de wereld please stahp!
ik denk eigenlijk dat het hebben van een schoonmaakster niet opweegt tegen de ongemakkelijkheid van het thuis zijn terwijl iemand anders je huis schoonmaakt. En ook de stress voordat ze komt om alles snel een beetje op te ruimen is vreselijk
Ik vind alleen dat die dubbele achternamen er altijd voor zorgen dat iemands naam zo lang wordt, vooral als het een De Vries-Van der Valk combinatie is. Ik vind het meer qua smaak gewoon niet mooi staan. En ik ben met werk met heel veel accounts bezig en soms wordt het systeem heel ingewikkeld hierdoor
Over achternamen gesproken, ik vraag me al een tijdje iets af. Soms zie je in Amerikaanse series dat gescheiden vrouwen alsnog de naam van hun ex-man gebruiken, of dat als ze scheiden ze weer de naam van een vorige partner gaan gebruiken. Wat is daar de reden van? Ik vind dat echt heel verwarrend en snap niet waarom je dat zou doen.
(Volgens mij spookt dit al door mijn hoofd sinds ik jaren geleden Desperate Housewives opnieuw aan het kijken was.)
Ja bijvoorbeeld die Yolanda Hadid. Ze is gescheiden van Hadid, daarna nog een keer getrouwd en had toen Foster als achternaam. Toen gescheiden en nu heeft ze weer de achternaam van haar ex-man?? Nou ja, zal wel zijn om dezelfde naam als haar kinderen te hebben.
Mijn opa en oma zijn echt al 30 jaar gescheiden en mân oma gebruikt nog steeds zijn achternaam. Zij vond het makkelijker omdat ze overal zo ingeschreven stond vanaf haar 17e en dat het te veel gedoe was om alles terug te veranderen naar haar meisjesnaam. En inderdaad ook vanwege de achternaam van haar kinderen.
Ik weet dat ze bestaan, maar ze zijn wel in een extreme minderheid
Ja is toch raar, ook als ex zou ik denken âeh we zijn met een reden gescheiden, gebruik lekker je eigen achternaamâ. En mag je die naam dan ook gewoon weer gebruiken op officiĂ«le documenten enzo? Maar goed, ik zal dit denk ik gewoon nooit gaan begrijpen maar als iemand weet van het hoe en waarom, dan hoor ik het graag.
Bij Yolanda Hadid en Kris Jenner is het gewoon marketing technisch dat ze de naam van hun ex-man aanhouden.
Edit: al had Kris Kardashian ook prima gekund
Misschien in haar geval ook omdat ze zelf Van den Herik heet en dat in Amerika niet echt lekker bekt?
Ja maar dan zou je de achternaam van je laatste ex-man kunnen houden toch. Om dan die van je ex-man daarvoor weer opnieuw te nemen⊠NMSVPE
Ja vind het maar raar. Waarschijnlijk inderdaad voor dr kinderen of omdat ze bekend is geworden als Hadid. Kris Jenner kan ik me ook niet herinneren als Kris Kardashian
Oh ja, je had toen nog zoân verhaallijn dat Kris zichzelf weer Kardashian wilde gaan noemen terwijl ze nog met Bruce was destijds. Alles voor de views natuurlijk.
Alsof het houden van je âeigenâ achternaam niet ook gewoon een voortzetting is van de mannenlijn in je familie.
Uitzonderingen daargelaten.
Wow, scherp!
Daar had ik zelf nog niet bij stil gestaan.
Dit dacht ik ook maar ik was hier na 20 minuten - toen ik zag hoe de hulp fluitend de voegen schoonmaakte van de badkamer - wel overheen hoor. Beste uitgave ooit
Nee automatisch de achternaam van je vader krijgen moet ook ter discussie worden gesteld.