Haha ok! Ja dat kan natuurlijk ook, dat het de andere kant op werkt.
Ik ook niet! Je offert een heel keukenkastje op voor iets dat ook in een hoekje op een aanrecht kan staan. Maargoed, ik heb bijna geen heet water nodig voor koken, drink zelden thee, heb een kleine keuken en zie geen enkel ander nut om zo veel geld uit te geven voor iets dat ook voor een paar tientjes kan.
Vergelijkbaar: ik krijg op YouTube vaak deze ietwat vreemde tell sell-achtige filmpjes aangeraden en ik kijk ze altijd omdat ik het muziekje zo leuk vind.
Ik vind die dingen ook afschuwelijk, dat kokende water spettert ook zo in de rondte dus ik sta er altijd een meter vanaf met zo’n moeilijke bek
Dit werkt hypnotiserend
Wat is de schroot trend? Zijn dat die takken in vazen of die houtjes tegen de muur en op de kast?
Ugh vreselijk, ik probeer me er nu ook doorheen te worstelen en denk dat ik het maar ga opgeven
Muur
OVERAL latjes op plakken. Verschrikkelijk
Ik trek altijd ovenhandschoenen aan als ik water uit de Quooker moet pakken.
Ja dat lijkt me beter voor jezelf. Ik moest mezelf er doorheen slepen want ik was zo benieuwd naar die o zo diepe boodschap. Spoiler: Jaag je dromen achterna. Alsjeblieft, nu kun je een leuk boek gaan lezen.
(Voel je vrij om me tegen te spreken als je iets anders uit het boek heb gehaald, want ik heb echt het idee dat ik het boek niet begrepen heb ofzo.)
Gebeurt dit niet standaard als je trouwt? Bij mannen én vrouwen? Of kies je hiervoor?
Nee, daar kies je voor.
Nee bij mij vroeg de baliemedewerkster het toen ik net getrouwd was (zag ze in het systeem) en ik een nieuw rijbewijs aan het aanvragen was.
Ik vond het wel leuk maar het heeft weinig toegevoegde waarde. Mijn man heeft het straks ook als hij een Nederlands paspoort heeft.
Nu zijn we eindelijk elkaars eigendom.
Ik heb de naam van mijn man achter mijn eigen achternaam laten plakken want dat voelde voor mij destijds logischer dan eerst zijn naam en dan de mijne, maar als ik het nog eens zou doen, zou ik misschien alleen mijn eigen naam houden. Want het is best een lang gevaarte zo en ik merk ook dat mensen verward raken over het feit dat die eerste achternaam dus mijn eigen achternaam is (mijn geboortenaam komt niet vaak voor in Nederland, dus mensen beginnen er vaak over) en dan moet ik dat weer helemaal uitleggen en vind dat best gedoe haha Maar goed waarschijnlijk als je de naam van je partner niet aanneemt, moet je dat weer uitleggen, dus je bent hoe dan ook de Sjaak met verklaren waarom je die keuze zo hebt gemaakt .
We zijn dit najaar 8 jaar getrouwd en ik heb hem destijds gevraagd of hij mijn geboortenaam achter die van hem wilde hebben, maar dat wilde hij toen niet. Ik heb zojuist nav deze discussie aan hem voorgelegd hoe hij daar nu in staat en hij zei dat hij dat nu misschien wel zou doen, dus vond ik leuk om te horen (alhoewel ja, in feite is mijn achternaam dus ook maar de voortzetting van de mannelijke bloedlijn in de familie. Scherpe opmerking @Mort ). Wel heel leuk om te lezen dat sommigen bewust de geboortenaam van de moeder doorgeven aan de kinderen.
Misschien nog een biecht of impopulaire mening, maar ik ben dus nog steeds niet helemaal gewend aan de titel ‘mijn man’. Mijn man heeft het juist graag over mij als zijn vrouw, maar ik vind ‘mijn man’ wat ouwelijk klinken ofzo? Ik vind het wel volkomen normaal als anderen zo over hun man praten, dus het is iets dat alleen voor mij zo voelt. Meestal zeg ik ‘mijn man + zijn voornaam’ om hem voor te stellen aan een ander en heb ik het daarna meteen over hem via zijn voornaam om dit te omzeilen haha
Tldr; nieuwe namen en titels kunnen gedoe zijn en soms wen je er blijkbaar nooit helemaal aan.
Yes! En ook die vreselijke ‘terra’ kleuren trend op alle muren. Die huizen voelen alsof je de binnenkant van een vagina binnenloopt.
Ik snap soms niet waarom mensen hun voeten helemaal kapot maken voor die Dr Martens schoenen?
Een vriendin had een nieuwe paar en het gaat een aantal dagen echt over blaren en allerlei leed.
Ik heb die van mij bij de schoenmaker afgezet, hij heeft er twee weken lang vormen in gedaan en sindsdien draag ik ze zonder pijn.
Omdat je ze even moet inlopen maar daarna kunnen ze makkelijk 10 jaar mee al dan niet langer