Impopulaire meningen #4

@branko ja en volgens mij was het destijds vrij vernieuwend. Omdat “iedereen” eerder wel heel erg in de maakbaarheidsgedachte meeging en “beter/groter” wil. Nu word je hier enorm mee doodgegooid en voelt het als een open deur maar was niet echt mainstream gedachte

Edit; maar snap wel heel goed dat het een vage boodschap is

3 likes

Ik heb exact hetzelfde haha Ik heb naast partner/mijn relatie etc ook nog aan zoiets als mijn lief of mijn hubby gedacht, maar dat past niet bij me. En mijn geliefde klinkt meer iets voor een minnaar. Maar raar eigenlijk dat ‘mijn vrouw’ minder suf klinkt dan ‘mijn man’, want ik vind het prima als hij mij zo voorstelt en vind het ook een normale term als je niet getrouwd bent maar wel in een relatie zit, dus waarom niet andersom?

Er moet gewoon een nieuw woord komen! (of het op ‘mijn neukertje’ houden dan maar :joy:).

2 likes

Mijn man had dus mijn achternaam aangenomen, maar er kwam zoveel gezeik van. Hij mocht niet stemmen want de achternaam kwam niet overeen, bedrijven die moeilijk deden, ziekenhuis deed ook moeilijk. Uiteindelijk heeft hij dus bij de gemeente aangegeven dat hij mijn achternaam niet meer wil gebruiken.

Echt zo belachelijk dat dit bij een man zo moeilijk moet zijn en bij een vrouw maar prima is. Verder sta ik heel neutraal in de discussie.
We hadden mijn achternaam gekozen omdat mijn man zijn achternaam helemaal rut vind, vergelijkbaar met de achternaam Beffer (geen idee of dit een achternaam is). Veel mee gepest en krijgt er nu vaak zat nog rotopmerkingen over.
Ons kindje heeft dus ook mijn achternaam.

Ik vind 1 gezamelijke achternaam voor een gezin juist wel heel leuk, maar van wie die achternaam was of is, maakt mij niet zoveel uit.

12 likes

Mijn baas (60+) heeft het steevast over haar vrijer :rofl:

18 likes

Mijn man heeft ook mijn achternaam aangenomen, en op zijn id kaart staat echtgenoot v [mijn naam], zodat hij dat kan laten zien bij het stemmen.
Ook neemt hij voor de zekerheid altijd het trouwboekje mee, maar dat heeft ie nog niet nodig gehad.

Verder echt nog nooit ergens problemen mee gehad, behalve dan onze verhuurder die niet begrijpt dat hij alleen mijn naam gebruikt en zn eigen niet, dus als we post krijgen van hun dan staat dat toch op mr/mevr [zijnnaam]-[mijnnaam]. Heel stom.

5 likes

Haha, ja dat zeiden mijn ouders ook over mijn vriend! Ons … d’r vrijer. Ik vond het zo raar klinken :laughing:

4 likes

Did not expect that maar voel hem wel.

2 likes

Ik vind inductie chiller dan gas

34 likes

Is dat impopulair? In mijn omgeving is iedereen inductie-fan?

5 likes

@esperanza In mijn omgeving in ieder geval wel haha, maar op het forum kan dit natuurlijk wel weer anders zijn!

3 likes

Ik merk het ook in mijn omgeving. Ik was ook altijd wel fan van gas maar ik had verder alleen ervaring met keramisch.

Ik heb laatst weer twee maanden op gas gekookt en het duurt soms gewoon een kwartier voor en grote pan water kookt. Zelfs als je gekookt water erin gooit moet de pan weer opwarmen en ben je vijf minuten verder.
Nu ik weer inductie heb duurt het letterlijk een minuut.

Ik moest ook veel meer wennen aan gas, dat mikt soms zo nauwkeurig. Na twee maanden was ik nog niet gewend en brandde van alles aan en nu was ik al na drie dagen gewend.

En het is zo makkelijk schoonmaken en als je het niet gebruikt kun je er wat op zetten, extra ruimte!

4 likes

Het heeft zeker voordelen, maar ik vind het lastige aan inductie dat je geen visuele en auditieve cues hebt voor hoe hoog het vuur staat. Met gas kan je dat heel goed zien en horen, met inductie niet. Ik vind het dan altijd moeilijk inschatten wat bijvoorbeeld “middelhoog” is, is dat 4, 5, 6? Na 1,5 jaar koken op inductie was ik er nog steeds niet helemaal achter.

4 likes

Ja dat vind ik ook lastig aan inductie, dus bij bereidingen waar het nauw komt zoals sushi rijst schrijf ik op wat werkt. Bijvoorbeeld 5 min op stand 9, daarna 10 min op stand 6. Dan gaat het daarna eigenlijk altijd goed.

2 likes

Kan met gasfornuis ook toch? Pannen, of bedoel je iets anders

1 like

Nee wij drogen er bijvoorbeeld onze vaat op 's nachts, dat kan met een gasfornuis niet.
En wij hebben een vrij kleine keuken dus dat kleine beetje extra ruimte is echt cruciaal haha, als je een grotere keuken hebt maakt dat minder uit.

2 likes

Mijn inductieplaat vind het niet goed als er dingen op geplaatst worden haha, dan gaat hij piepen! Maar in zweer er ook bij, zo fijn en snel

5 likes

Die van ons piept alleen als je iets op de ‘knopjes’ zet, zo lang je daar weg van blijft gaaf het goed. Duurde heel lang voor ik hier achter kwam :sweat_smile: misschien bij jou ook de oplossing?

1 like

Ik vind de handgeschreven “bedankt voor je bestelling” ansichtkaarten die je bij kleine webwinkels vaak krijgt helemaal niet leuk. Het gebaar is lief, maar ik kijk er 2 seconden naar en daarna gooi ik het weg, zo’n zonde van het materiaal.

64 likes

Zo’n klein kaartje vind ik nog niet zo erg, maar soms krijg je echt een grote kaart met dan alleen onderaan dat zinnetje.

2 likes

Laatst kreeg ik er eentje met een best leuke voorkant, als hij nou leeg was of alleen met een klein regeltje onderaan had ik hem nog wel een keer hergebruikt. Maar nu kan je er ook precies niks mee.

2 likes