Ik moet zeggen dat dat ook wel afhangt van het filiaal en beetje het tijdstip.
hier in mijn woonplaats ga ik liever gewoon niet maar die in de woonplaats van mijn vriend is bijv super netjes en gestructureerd. (En zelfscan)
Er mag best kritisch gepraat of gegrapt worden over gewoontes die afstammen van decennialange onderdrukking. Tuurlijk, zelf weten, maar wil je dit echt zelf/is dit het beste voor jou/ of is dit je wellicht met de paplepel ingegoten door het patriarchaat?
Wie heeft de kassa bij de Lidl en Aldi bedacht?? Ik word altijd chagrijnig dat ik alles zo snel mogelijk in mijn tas moet gooien.
Vreeeselijk. Een van de redenen waarom ik er echt een hekel aan heb om daar alleen naartoe te gaan. Ik wil alles een beetje netjes in mijn karretje leggen maar ik word er zó nerveus van dat het allemaal zo snel moet. Zeker als het druk is en ik het gevoel heb dat anderen naar me staan te kijken. Waarom bezorgt lidl eigenlijk nog niet?
Serieuze vraag want ik kom daar nooit: waarom moet dat? Hoe is die kassa anders dan in andere supermarkten?
Volgens mij wordt de scan snelheid van de caissières daar op de een of andere manier gemeten en als ze te langzaam zijn worden ze daar op afgerekend. Heb ik mij in elk geval ooit eens laten vertellen. En bij jumbo, ah etc hebben ze zelfscan kassa’s, bij lidl en aldi (nog) niet
Lidl heeft ook zelfscankassa’s!
Echt?? ‘Mijn’ lidl heeft dat nog niet
je hebt niet echt ruimte als het gescand is, waardoor je er echt bij moet staan en alles heel snel moet inpakken. En dan ondertussen ook nog heel snel afrekenen of ze kijken je boos aan.
De meeste supermarkten hebben een lange band waar de producten na het scannen op terecht komen, dus je kunt het na het betalen gewoon rustig inpakken.
Aldi en Lidl hebben dat niet, waardoor er geen ruimte is om de producten na het scannen neer te leggen. Die moet je dus meteen in je tas doen, maar de scansnelheid is echt nog sneller dan het licht dus je moet als een malle alles opruimen omdat ze anders niet verder kunnen.
Toen ik caissière was was geen band echt mijn droom. Zo ongelofelijk veel slome mensen. Ik vind het echt de uitvinding van de eeuw.
Ik werd er bij Albert Heijn altijd op aangesproken dat m’n scansnelheid te snel was. Maar ben gewoon heel ongeduldig en kan niet tegen sloom, zeker niet als er een rij stond.
Toen ik bij de Appie werkte werd de scansnelheid inderdaad ook gemeten. Er hingen dan iedere week uitdraaien met snelheid, aantal fouten etc. in de kantine. Je kreeg dan ook wel eens een briefje of cadeautje in je postvakje als je die week weinig fouten had gemaakt of sneller scande dan gemiddeld. Ik vond dat altijd wel leuk, maar ik kan me voorstellen dat het niet zo chill is als je altijd onderaan de lijst staat.
Ik haat het als mensen heel sloom alles gaan inpakken en die kassamedewerker daar zo met krekelgeluiden zit te wachten tot de portemonnee eens een keer tevoorschijn komt. Betaal gewoon meteen en pak daarna verder in, kan die kassamedewerker ook door met de volgende klant.
Daarom zijn zelfscankassa’s toch ideaal? Laat mensen die lekker snel zijn dat gebruiken en sommige mensen willen gewoon even rustig hun karretje kunnen inpakken. Ik snap niet alles tegenwoordig gehaast moet gaan.
Dat is het concept wel een beetje vrees ik.
Ik gooi als ik veel heb alles in die kar en zoek dan een rustig plekje op en pak t dan pas in.
O dus net zoiets als de McDonald’s toen het interieur voornamelijk rood en geel was. Die kleurcombinatie was dusdanig pijnlijk voor je ogen, zodat je optyfte zodra je je eten had.
Nog altijd boos dat de nieuw gebouwde Lidl het dorp verderop dus géén zelfscan heeft genomen. Gemiste kans jongens!
Ik wil een fastfoodketen beginnen met zuurstokroze en knaloranje inrichting.