Impopulaire meningen #4

Trekt wel influencers aan. Dus goede business :thumbsup:

2 likes

Ik vind het echt belachelijk. Ik heb ooit heel kort bij Kruidvat gewerkt waar ze ook je snelheid meten en ook hoeveel van die voordeelpassen je scant. Maar die Kruidvat zat onder een bejaardentehuis en er waren gewoon oudere mensen die niet zo snel waren of even een praatje wilde maken bij de kassa als er verder geen klanten waren. En dat mocht dan niet omdat de kassa de tijd meet, ook al was er verder niemand in de winkel. Echt belachelijk en totaal niet klantvriendelijk. Echt een kut baan was dat :fu:t2:

16 likes

Ik zou komen

1 like

Ik ken een aantal mensen die bij kruidvat hebben gewerkt en echt niemand is positief. Schijnt een verschrikkelijke werkgever te zijn.

7 likes

Korting voor mensen in kekke Nikies.

Het zal me niks verbazen als de Kruidvat net zo’n kut werkgever is als de Action.

4 likes

So sneu voor die mensen. Voor sommige mensen is zo’n bezoekje aan t kruidvat t enige contact van die week.

8 likes

Ik heb best wat baantjes gehad en ik vond deze echt het ergste ja, ben ook niet langer dan een half jaar gebleven.

4 likes

Ik verbaas me ook altijd er over hoe niet ergonomisch die kassa’s zijn. Dat je je mandje neer zet en de caissière alles uit dat mandje moet grijpen.

10 likes

Ik heb ook een negatieve ervaring. Er was ook altijd te weinig personeel en veel nieuwe medewerkers namen na een paar weken al ontslag. Ik werkte soms op zaterdag >12 uur achter elkaar omdat ik dan 's ochtends voor openingstijd moest vullen met de vulploeg, vervolgens de hele zaterdag in de winkel stond want ik was weekendkracht en dan na sluitingstijd nog met de ‘vaste’ medewerkers de nieuwe aanbiedingen voor de maandag moest klaarzetten (ik had er alleen een bijbaan in het weekend maar werkte er wel langer dan de meeste collega’s dus ik werd overal voor ingezet).

En ik ben een keer flauwgevallen achter de kassa toen het buiten super warm was en er was geen aico of koeling in de winkel. En vervolgens moest ik gewoon de rest van de dag mijn dienst uitwerken want er was niemand die voor me kon invallen en anders zou er nog maar 1 iemand in de winkel staan en dat kan en mag niet.

7 likes

Ik werk al een aantal jaar bij de Lidl en de scansnelheid wordt niet (meer) gemeten, en bij nieuwe Lidls is er wel een lange band. Alle kleine Lidls die ik ken zijn intussen verbouwd en hebben de nieuwe kassa’s. Scansnelheid is sowieso onzinnig want je bent altijd sneller dan de klant :woman_shrugging:t3:

6 likes

Huh, hier volgens mij niet. Ik ga er even goed op letten als ik er weer heen ga. Als dit zo is, dan ben ik echt nog meer teleurgesteld in die nieuwe winkel. Zoveel gemiste kansen!! :rage:

2 likes

Hehe dit deed ik dus expres als de kassa medewerker l begon met scannen terwijl ik nog mijn boodschappen op de band aan het leggen was. Want dan kan ik per definitie toch niet snel inpakken??

Ook echt haat aan kassa medewerkers die al beginnen met scannen van veel boodschappen terwijl de inpakkend nog helemaal vol was staat met boodschappen van de vorige klant. J dan ging ik dus ook rustig inpakken en pas betalen als ik alles ingepakt had.

Hulde aan de zelfscan, sindsdien is dit geen issue meer.

Sowieso pak je toch gewoon op je eigen tempo in? Ik doe gewoon chill inpakken hoor, vind boodschappen doen al kut, laat staan dat ik me dan moet gaan haasten.

6 likes

Daar staat men ook in je nek te hijgen. Zeker als ik met m’n kindje boodschappen doe ga ik naar de zelfscankassa want leuk voor hem maar mensen hebben nergens geduld.

2 likes

Ik heb een dubbel gevoel bij de lidl. Ik hou van hun producten! Maar het is er altijd zo druk en iedereen loopt kris kros door elkaar heen. Ik wil altijd binnen 2 min iedereen meppen.

8 likes

@Foucher Mijn Lidl is jaren geleden al verbouwd en ze hebben toen inderdaad banden bij de kassa’s gemaakt… die de helft korter zijn dan bij andere supermarkten :smiling_face_with_tear: Ik snap nog steeds niet waarom, want er is genoeg ruimte in die zaak.
Maar love de Lidl verder <3

3 likes

Ik heb een paar jaar bij Nettorama gewerkt als bijbaantje en wij mochten niet eens scannen als de klant nog niet klaar was met de band vol laden. En ook moesten we wachten als aan de andere kant de klant nog niet klaar was met inladen. Tenzij iemand alleen met een pak melk aankwam ofzo.

Stonden in het weekend ook altijd enorme rijen haha, maar het werk was wel echt heel chill omdat er geen prestatieregels waren. Ondanks dat ik ben afgedankt toen ik te oud werd, best een prima werkgever voor scholieren en studenten.

5 likes

Ik heb er in 2011 2,5 jaar gewerkt en vond het juist mijn allerleukste bijbaan, daarna heb ik even bij een franchise Etos gewerkt en dat vond ik wel vreselijk. Bij onze Kruidvat kwamen ook veel bejaarden in de winkel en wij mochten gewoon een praatje maken en met de mensen meelopen als ze wat zochten. Pakte ook altijd de cadeautjes in voor mensen die dat zelf niet konden. Werd heel erg gewaardeerd altijd. Onze scantijd werd niet gemeten, voordeelkaarten wel. Was in de tijd dat ze er net waren geloof ik, maar heb daar nooit druk van gevoeld. Denk dat het ook heel erg aan de filiaalmanager ligt, wij hadden een super leuk team met weinig wisselingen en het filiaal zelf was altijd super netjes.

6 likes

De Lidl hier (Zweden) is heerlijk, lekker ruim en met gewone lange banden zodat je rustig je boodschappen in kunt pakken. Ook heel handig hier, je kunt al pinnen terwijl ze nog aan het scannen zijn. In NL moet je altijd wachten tot ze klaar zijn en dan kun je pas pinnen, hier ben je dan al klaar.

2 likes

Dat vind ik echt aso

Op het moment dat je gewoon rustig aan je zelfscankassa staat is het gewoon jouw kassa en kunnen die mensen de pot op. Gewoon rustig doorgaan, echt opflikkeren met je stress.

20 likes