Dit heeft mij juist van m’n eetstoornis afgeholpen. Maar ieder persoon is niet hetzelfde dus snap dat het voor sommigen niet werkt.
@Vaiana of @Hippe_kikker een van jullie moet haar avatar veranderen want dit is ingewikkeld
Is toch gewoon één persoon. In mijn hoofd wel in ieder geval.
Nee
Zou morgen maar naar Specsavers gaan
Nee brillen staan me niet
Ik denk dat intuïtief eten ook niet meer werkt met ons soort eten. Als je alleen maar gezonde “onbewerkte” producten eet werkt het misschien wel… je zal jezelf niet snel overeten aan gestoomde broccoli en kikkerewrten omdat ze nou eenmaal niet echt heerlijk zijn. Maar zodra er voeding bij komt die is gemaakt om lekker te zijn eet je er al snel te veel van. Al zijn het gezonde dingen zoals brood en pindakaas. Het is zo samengesteld dat we het lekker vinden en er meer van willen, of in elk geval dat ons lichaam ons aanspoort om er meer van te nemen.
Ik vind het heel knap als mensen “gewoon slank” zijn zonder er veel over na te denken of moeite voor te doen. Dat lijkt me echt een blessing.
Haha, echt veel te veel! Ik sluit nooit wat af, maar open steeds een nieuw tabblad… En hij onthoudt alles, dus dat is ook wel fijn.
Ik vind en
gewoon fijne toevoegingen die ik lief bedoel en lees. En ik ben geen boomer. Ik snap echt totaal niet waarom mensen dat als passief agressief lezen, waarom zo zuur?
Omdat de rest van de generatie dat wel zo leest
Is goed
Maar is intuïtief eten niet juist dat je ook van bewerkte producten zoals chocola, pindakaas en chips kunt eten, maar ook naar je hongergevoel leert luisteren en dus weet wanneer je genoeg daarvan hebt? En dat kan de ene keer na een bakje chips zijn en de andere keer na de hele zak.
Ik weet dat die 10 principes van intuïtief eten bestaat maar heb me daar nooit zo in verdiept eigenlijk, maar dankzij intuïtief eten kan ik juíst weer normaal met chips snoep en chocola etc omgaan (wat ik dus niet kon ten tijde van mijn eetstoornis). De chipszak of bak ijs hoeft niet meer helemaal leeg (minstens de helft haha).
Maar zoals hierboven al wordt gezegd, zo zal t niet voor iedereen zijn.
Ik denk dat intuïtief eten zeker kan werken voor sommige mensen, maar ik geloof ook niet dat het dé oplossing is voor iedereen die een struggle voert met eten. Ik heb een tijdje een aantal heel populaire intuïtief eten-accounts gevolgd omdat ik dacht dat ik er objectieve voedingsweetjes zou vinden. Maar het irriteerde me dat sommigen enorm op het emotionele inspelen en had het gevoel dat ze hun visie voorstellen als de enige goede aanpak (aka al de rest is “dieetcultuur” en geldgewin). Ik volg net zoals jij een ander parcours waarvan een aantal principes ingaan tegen die van intuïtief eten. Telkens ik iets las over intuïtief eten kreeg ik het nare gevoel dat ik niet goed bezig ben (terwijl dat in de praktijk wel het geval blijkt). Ik heb dan maar al die accounts ontvolgd omdat ze me geen goede energie gaven. Samenvattend: goed dat intuïtief eten bestaat voor veel mensen, maar blijkbaar werkt het niet voor iedereen.
New 96 new 98 new 118
En @flalamingo Ik heb het merendeel van mijn leven ondergewicht gehad en als ik aan zoiets zou doen als ‘’’’‘intuitief eten’’’’ (wat een onzin term ook eigenlijk) zou het slecht aflopen haha. Heb zelden een hongergevoel, dus moet op sommige dagen mijzelf echt ertoe aanzetten om drie keer per dag een maaltijd te eten en de nodige vitamines en eiwitten enzo binnen te krijgen
ja dat heeft een vriendin van me ook. ze vindt heel veel eten lekker en kent altijd de leukste restaurantjes en delicatessenzaakjes maar als ze een hele dag thuis aan het werk is vergeet ze gewoon te eten.
vind ik zo bijzonder!! het kan zo verschillen tussen mensen hoe hun eetlust en hongergevoel werkt.
Ja, ik heb echt het tegenovergestelde. Ik zou denk ik 100 kilo per jaar kunnen aankomen als ik intuïtief ga eten.
als ik intuïtief eet dan eet ik me misselijk. kan beter niet naar m’n “intuïtie” luisteren want die klopt niet en ik leer daar ook niet van. helaas