Impopulaire meningen #4

Ja precies dit! Hou van naar restaurants gaan en heb volgens mij nog nooit iets gegeten dat ik vies vind. Maar er gaat thuis gewoon geen trigger af dat aangeeft dat ik honger heb. Kom er, als ik er niet op let, dan pas aan het einde van de dag achter dat ik niks heb gegeten

Echt heel gek inderdaad dat het zo kan verschillen. Dat ‘intuitief eten’ klinkt echt als een of ander stom marketingtruukje uit de net zo stomme dieet wereld

2 likes

Same denk altijd dat ik honger heb. Past altijd nog wel iets lekkers bij :sweat_smile:

5 likes

Ik woon met zo iemand samen. Dan kom ik thuis van werk rond 5, helemaal hongerig na twee maaltijden en duizend tussendoortjes, en zegt hij doodleuk dat hij het zo druk had met werk dat hij nog niets heeft gegeten :woman_shrugging:t2: Gelukkig kan 'ie wel normaal eten en snaaien als hij eenmaal bezig is, want voel me soms echt een vuilnisbak naast hem haha.

5 likes

Ik vind schuine pony’s eigenlijk best leuk.

14 likes

Ik snap niet hoe je intuïtief kan leren eten. Als je het moet aanleren dan is het dus blijkbaar niet je intuïtie dus hoe werkt het dan? :woozy_face:

Voor mijn gevoel is dat echt iets wat je hebt/kan of niet.

2 likes

Meer in de zin van je aangeleerde regels los leren laten denk ik? Je leert dus vooral iets af.

4 likes

Het is voor een groot deel ook het loslatem van dingen die je aangeleerd hebt en leren luisteren naar je lichaam. Het gaat hier vaak over wat voor vervelende relatie mensen met eten hebben (goed/slecht, gezond/ongezond), dat probeer je bij intuitief eten ook los te laten.

6 likes

Love dit weer.
Net gewandeld met parapluutje en wordt altijd zen van het geluid van regen.

6 likes

same, ik ben speciaal gaan lopen naar mn werk met regenjas en paraplu

2 likes

In mijn geval was het om weer een volgevoel te krijgen en daarnaar te luisteren. De eerste paar weken heb ik mezelf volgepropt, omdat mijn lichaam gewoon veel gemist had. Daarna merk je dat je sneller vol gaat zitten en dat je lichaam weer went aan normaal eten.
In mijn geval werkte dit goed

5 likes

Omg Jaaa! Ik heb niet specifiek dit pincet, maar dit probleem heb ik ook vaak. Die kinharen die bij mij groeien zijn soms zo weerbarstig dat het net is of ik het zwaard van Excalibur eruit moet trekken. En dan heb ik zo’n kut pincet dat dan die haar telkens korter knipt totdat ik er niet meer bij kan en er zo’n lelijke zwarte punt blijft zitten haha. Echt ineens moet ik dealen met een hele baard bekant sinds ik 30 ben, wat is dit?!?! :rofl:

12 likes

Hahaha het is heel vreemd maar het werkt wel. Je gaat wel aankomen in het begin, maar uiteindelijk blijf je wel goed op gewicht zonder er echt actief mee bezig te zijn en dat is wel echt heel fijn. Voor mij ging er wel een nieuwe wereld open. Helaas ben ik aangekomen door het samenwonen met mijn vriend waardoor ik slechte gewoontes van hem heb overgenomen, en door munchies van wat meer wiet roken haha. Nu ben ik toch maar kcal gaan tellen, maar switch nog steeds naar intuïtief eten in mijn weekend, of op dagen of soms zelfs weken dat ik het even niet kan opbrengen om erop te letten en dan blijf ik meestal wel redelijk hetzelfde

5 likes

Ik heb dit twee jaar gedaan en ben toen 20 kg aangekomen, het werkt inderdaad niet voor iedereen. Ook niet als je het even de tijd geeft. :melting_face:

6 likes

Voor mij werkt het dus echt niet omdat ik dus wanneer ik aan het werk ben dus letterlijk geen hongersignaal krijg. Hierdoor eet ik veel te weinig waardoor mijn lichaam alles opslaat zodra ik wel een keer wat eet en hierdoor ben ik echt veel en veel te zwaar. Ik ben dus nu samen met oa een diëtist, coach, huisarts en trainer bezig omdat allemaal weer te herstellen want het intuïtief eten heeft bij mij echt heel veel negatieve effecten gehad.

7 likes

Ohhh damn dat is wel naar dat je er zo’n slechte ervaring mee hebt gehad. Ik denk ook dat het vooral goed werkt voor mensen die door de dieetcultuur zijn verpest eigenlijk en daardoor out of touch zijn met normaal eten, tenminste dit was bij mij echt het geval. Ik was echt zo iemand die continu alleen maar aan afvallen dacht, en iedere dag weer opnieuw begon aan een dieet, en daardoor had ik eetbuien omdat ik nooit iets van mezelf mocht. Ook kon ik mezelf totaal niet waarderen en haatte ik mezelf alleen maar omdat ik te dik ben, waardoor je echt in zo’n neerwaartse spiraal komt. Bij mij hielp het dan echt heel erg om dat gevoel los te laten, want toen ik eenmaal alles gewoon mocht verloor het echt z’n appeal en at ik iedere dag gewoon wat ik kon hebben denk ik.

7 likes

Kan dit onderwerp naar een ander topic verplaatst worden? Misschien bodypositivity ofzo? Ik heb die topics bewust op negeer staan en vind het best triggerend zoveel over gewicht en dieet te lezen. @moderators

18 likes

Ik heb dit geleerd na een eetstoornis. In mijn geval ging het vooral om regels rondom eten en verboden voedingsgroepen loslaten, leren luisteren naar de behoefte van je lichaam in plaats van een strak eetschema en dus ook soms een maaltijdmoment overslaan of een groter maaltijdmoment hebben zonder dat exact zo plannen. Aanvoelen wanneer je vol zit, of juist op dat moment iets extra’s kunnen nemen omdat het lekker is. En bv ook merken dat je na een week pizza, zin hebt in broccoli en daarop durven vertrouwen. Ik denk dat ik zonder eetstoornis verleden dat onderscheid intuitief eten (leren) vs gewoon eten ook niet zo had kunnen maken overigens. Voor mij is intuitief eten dat ik exact neem waar ik zin in heb, op het moment dat ik er zin in heb, in de hoeveelheid waar ik zin in heb.

Heel lastig uitleggen haha, maar ik merk ook dat ik me nu totaal niet meer kan indenken dat ik ooit niet wilde/durfde te eten en hoe dat is ontstaan en hoe dat voelde, dus misschien is het voor mensen die in meer of mindere mate altijd al onbewust intuitief eten hetzelfde zodra je gaat nadenken over hoe anderen dat leren.

6 likes

Ik snap niet dat dit zo lang door gaat eigenlijk en dat we nu eigenlijk nog verbaasd zijn dat iedereen anders is en dat iedereen een andere manier heeft van zijn beste leven lijden of 't nou qua eten of qua leefstijl is

11 likes

Geen idee in hoeverre dit impopulair is, maar ik vind Floortje Dessing en al die mensen waar ze heen gaat altijd zo pretentieus, alsof ze beter zijn dan de rest van de wereld omdat ze in de middle of nowhere gelukkig zijn met niks

65 likes

Even een lijstje aan mensen/dingen waar ik een schijthekel aan heb, maar niemand last van heeft:

• Toto, serieus fuck Toto
  • Yvon Jaspers, hypere kleuterjuf
  • Frits Sissing, tweedehands stofzuigerverkoper
10 likes