Maar het is toch ook leuk een beetje moeite te doen voor iemand? Ik zou het eigenlijk ook niet waarderen wanneer het keer op keer gebeurt.
Ja als iemand 's avonds komt eten is het wel zo handig dat je eten in huis hebt ja ![]()
Ik heb juist geleerd om altijd iets mee te nemen als ik bij iemand op bezoek ga. Ik mocht echt nooit met lege handen aankomen als ik bij iemand ging eten toen ik jong was (niet als ik gewoon bij iemand ging spelen, maar wel als ik bij iemand ging eten of logeren oid). Gewoon iets kleins. Kwam ik altijd weer aanzetten met een pak koekjes of zakje magnetron popcorn en dan voelde ik me vaak zo stom. Maar nu doe ik het nog steeds en vind ik het eigenlijk wel heel leuk. (verwacht overigens niet dat anderen dit ook bij mij doen, maar als ik het zelf niet doe hoor ik nog steeds mijn moeder met 'neem je nog wel even iets mee voor x of x??? en dan fiets ik altijd toch maar weer even langs de supermarkt of bakker haha).
Water drink ik wel zonder iets te eten erbij maar koffie, frisdrank en wijn liefst niet. Krijg het dan minder goed weg/geniet er minder van. Het ging oorspronkelijk om ādrankje doen in de stadā wat ik stom vind zonder snacks maar blijkbaar vind ik dat op visite ook een ramp haha
Wat mooooooeilijk allemaal. Ik heb al nooit wat in huis want ik eet geen zoet of snacks dus bij mij moet al helemaal niemand komen. Ik heb thee of limonade of water. ![]()
Bij visite denk ik je komt toch langs voor mij? Als je langs komt voor het eten dan neem je zelf maar wat mee. Dat gevreet hoeft toch niet altijd. Kom je dineren is het een ander verhaal.
Dat gevreet moet wel altijd is mijn mening haha. Zoveel moeite is een zak chips en een rol koekjes toch niet.
Wat een hoop gierigheid allemaal. Zowel de mensen die niks aanbieden, als de mensen die na een kraambezoek waar iemand een watermeloen uit haar punani heeft geduwd als enige hebben onthouden dat er geen droog beschuit met muisjes was.
Hahaha wtf. Moeten mensen ook eigen campingstoeltjes en een toiletrol meenemen?
Wat is nou de moeite van een pak koekjes en wat nootjes hebben liggen en aan te bieden aan gasten, niemand vraagt van je om elke keer een hele chocoladetaart te bakken. Een keer niets kan gebeuren, maar structureel niks aanbieden vind ik echt bijzonder ongastvrij.
Tattas gonna tat
Heel aso dat āie niet deelt. En ook nog eens krijsen.
Als iemand zo gierig is zou ik bijna heel petty allemaal lekkere dingen meenemen en lekker in mn eentje alles ongegeneerd zitten opvreten en veel kruimels achterlaten. ![]()
Gewoon zo in je handtasje?
Hahahahaha. Ik zie dit al voor me. Dat diegene waar je te gast bent ook iets wilt pakken en dat jij dan " Nee nee⦠als je honger hebt had je zelf maar iets moeten kopen"
Ik moet zeggen dat als ik naar vrienden ga om te eten dat ik dan wel ook wat meeneem. Maar zij hebben vaak wel vanalles in huis.
@kali ohja die haring discussie toen ![]()
![]()
![]()
Wil er iemand nog koffie? Aka optyfen naar huis aub?
Haha ik zou wel ff opkijken als mn gast zo ff een haring uit de handtas vist.
Lol ja juist ook als je het zelf normaal nooit eet. Je hebt zelfs veel koekjes of cakejes die per stuk of met een paar zijn verpakt, dus dat kan je gewoon vaak maanden in de kast laten liggen bij wijze van spreken.
Een collega vertelde dat ze bij haar zus langs ging en die heeft nooit wat in huis, want gierig. Dus ze had een heel borrelpakket gemaakt met wijn en kaasjes etc en dat meegenomen want ze wilde lekker wat eten en drinken daar.
Maar die zus ging daarna dus alles wat over was gewoon in haar eigen koelkast leggen en zeggen dat dat lekker was voor de volgende dagā¦ā¦ š«
Maar opzich vind ik dit niet zo vreemd? Want als iemand eten meeneemt ga ik er niet vanuit dat diegene de restjes wil meenemen naar huis? Misschien dat ik het wel ff zou aanbieden. Als ik zelf eten meeneem laat ik het ook altijd bij degene bij wie ik op bezoek ben. Maar dat ze het in de koelkast legt en die opmerking is wel heel lomp ![]()
Ik zou dat zelf op zich ook normaal vinden. Zou zelf ook de restjes achterlaten en daar zelfs op aandringen. Als die andere persoon ook gewoon af en toe eten verzorgt of zelf wel eens iets meeneemt. Maar iemand die zelf nooit iets in huis haalt en dan wel geniet van wat er meegenomen wordt en het dan wil bewaren komt op mij echt gierig over.
Ik vind dit dus best een interessante discussie.
Als je bij iemand op bezoek gaat, wie doe je dan een gunst? De host, die blij mag zijn dat er gasten komen en daarom de taak heeft om die gasten te verzorgen. Of de gast, die blij mag zijn op bezoek te mogen komen en daarom de taak heeft ook iets mee te nemen.
En met kraambezoek: moeten de ouders blij zijn dat mensen hun baby komen bewonderen? En ze daarom warm ontvangen met iets lekkers? Of moeten de gasten blij zijn dat ze de baby mogen komen bewonderen, en moeten ze daar al blij genoeg mee zijn en dus niet meer verwachten?
Bij mezelf schaam ik me altijd zo voor mn rotzooi als mensen op bezoek komen en ben ik altijd zo bang dat ze het niet leuk vinden bij mij oid dat ik ze probeer tevreden te stellen met teveel eten en drinken ![]()