Nee!
Alleen een enorme mok koffie die ik op zo’n manier natuurlijk onmogelijk kon wegwerken.
Als je op kraambezoek gaat moet je eten brengen, niet verwachten
Sorry vind dat echt onzin. We komen als collega’s een uurtje koffie drinken na een paar weken.
En ik verwacht geen diner ofzo he.
Edit: dit wist je natuurlijk niet maar het was ook ver rijden voor de meesten. Mooi cadeau mee etc.
Ik ben dan wel extreem obsessed met m’n combi drinken+eten maar dit is gewoon bizar.
Nja je komt een uurtje wat drinken bij mensen die waarschijnlijk compleet overvraagd door alle nieuwe indrukken en uitgeteld zijn…
Echt he.
Je hebt net een nieuw wezentje wat je moet leren kennen dan heb je echt wel wat anders aan je hoofd dan fucking beschuit met muisjes.
Wellicht hebben ze een zware nacht gehad met veel gespookt van de baby.
Ik verwacht helemaal niks van een kersvers ouderpaar.
@Pininhetweb nouuu ik kreeg vanmiddag kraambezoek van m’n collega’s en wij taart gekocht (ipv beschuit met muisjes, m’n vriend wilde taart). En maar EEN iemand nam een stuk (je mag wel een stuk).
Welnee. Haha jeetje vind dat zo overdreven altijd. Het is een 2e kindje, alles gaat goed, iedereen was relaxed, man helpt veel enz.
Ik snap gewoon niet dat je zoiets simpels niet regelt. Je collega’s komen nooit bij je thuis, je weet al 2 weken dat ze komen.
Maar misschien ben ik wel jaloers dat je zoveel schijt kan hebben. Ik zou dat niet kunnen, zou me echt schamen. (zelf ook 2x collega’s op kraambezoek gehad en maakte me daar best druk om)
Maargoed het was erg gezellig en we hebben de baby gezien.
Maar zal de combi iets drinken zonder eten nooit begrijpen. Al zet je alleen maar wat overgebleven paaseitjes op tafel ofzo.
Ik zou mijn collega’s überhaupt niet thuis op kraambezoek willen. Veel te privé en intiem. Ik ga wel aan het einde van mijn verlof een kwartiertje de baby showen op kantoor.
Haha kijk zo hoort het had je daar wel tijd voor dan na je heftige nacht???
En gefeliciteerd!
Ja ik durfde het niet meer aan te passen omdat het vast al gezien was.
Ik bedoel natuurlijk dat ze alles samen doen behalve de borstvoeding dan. Normaal is hij weinig thuis dus zo voelt het dan maar het klinkt vreselijk en het doet hem onrecht aan, ik weet het.
Jij noemt het schijt ik noem het gezonde prioriteiten. Volgende keer zelf een rol Mariakaakjes mee
Hmm heb je toevallig collegas uitgenodigd. Want dan weet je nu wat ze er van vinden
Ik ga er zelf niet vanuit dat ik iets krijg op kraambezoek en zelfs het drinken zelf in moet schenken haha. Maar dat is toch ook helemaal prima? Je bent even niet een normale gast maar een gast die zelf de handjes uit de mouwen steekt terwijl de ouders vermoeid maar trots op de bank kunnen zitten
Me neither maar ik zou wel wachten tot me gevraagd wordt ‘wil je wat drinken en een beschuit’ en dan zou ik voorstellen dat ik mezelf verder help. Maar ik zou niet zelf zeggen ‘joh ik pak zelf wel even wat!’ Althans niet bij de meeste mensen
Maar ik denk ook: als je eigenlijk te moe bent om visite te ontvangen, dan wacht je toch gewoon met kraambezoek uitnodigen… Baby’s zijn nog steeds schattig als ze wat ouder zijn en toch ook fijner om bezoek te krijgen als je zelf weer een beetje normaal uit je ogen kan kijken hahaha.
Ik ben over een paar weken uitgerekend en als ik dit lees denk ik alleen maar: wauw, wat ben ik blij dat jij mijn collega niet bent.
Ik zou dit ook niet waarderen to be fair. Ziet eruit alsof dit een erg impopulaire mening is dus.
Het zou al beter zijn als er een appje was met: hee kun je zelf wat lekkere koekjes meenemen, het lukt ons niet zo goed om dat voor je te verzorgen.
Als ik daar ben en er is nog geen één soepstengel, ja dat zou ik wel jammer vinden.
Ik snap wel dat het een reflex is om het voor een moeder met 6 weken oude baby op te nemen en dat is hartstikke lief. Want ja je bent nou eenmaal druk met een baby. Maar is het niet wat overdreven? Ik vraag me nu door deze discussie oprecht af hoe jullie dat dan voor je zien: dat je dan als vader en moeder weken nergens anders meer toe in staat bent? Dat staat voor mijn gevoel (hoe ik het zelf ervaren heb en hoe ik het om me heen zie incl die collega van gisteren) echt ZO ver van de realiteit.
Het lijkt soms een beetje een beeld dat we elkaar aanpraten. Als kersverse moeder hoor je enorm onzeker te zijn, je leven staat helemaal op zijn kop, je bent alleen maar bezig met de baby en niets anders doet er meer toe.
Ik vind dat beeld gewoon niet realistisch. Als je gewoon een gezonde baby hebt die niet overmatig huilt dan.
Dit gold ook allemaal niet voor de collega van gisteren want anders zou ik hier ook niet over geklaagd hebben.
En dat zelf drinken pakken enzo…oke als je een zus bent misschien? Maar verder zou ik het enorm betuttelend vinden als iedereen alles voor mij wil doen omdat ik het zo zwaar zou hebben terwijl ik dat zelf niet zo ervaar.
Ik ben serieus verbaasd over deze reacties haha. Ik ben al zo vaak op kraamvisite geweest en dacht dat beschuit met muisjes er gewoon bij hoorde. Het is altijd een feestelijk moment. Nooit gemerkt dat dat veel moeite was voor de ouders en meestal eten ze zelf ook mee.
Tuurlijk is het niet verplicht maar doen alsof het een enorme opgave is om iets uit te delen of op tafel zetten vind ik echt bizar.
De koffie werd tenslotte ook gezet.
Maargoed hier ben ik het verder wel mee eens:
Ik ben daar dus gewoon kinderlijk in. Dat was ook mijn impopulaire mening: ik wil gewoon niks drinken zonder eten erbij. Ik zou het minder gek vinden om helemaal niets te drinken op een kraambezoek dan iets te drinken zonder eten erbij.
Ja ik snap @Pininhetweb ook. Koffie zetten is meer moeite dan een schaal koekjes op tafel zetten (die je gewoon kunt meebestellen bij je online supermarktorder). Bij een zus of vriendin zou ik prima zelf wat drinken of eten pakken maar bij een collega zou ik die vrijheid niet voelen. Daarbij ga ik ervan uit dat je, als je niet in staat bent om gastvrouw en -heer te spelen, überhaupt geen collega’s uitnodigt voor een kraambezoek.
Maar ik ben idd sowieso ook geen fan van kraambezoek tussen collega’s; ik zou er zelf geen behoefte aan hebben denk ik en andersom vind ik het alleen maar zonde van mijn tijd.