Hahha niemand doet mij een gunst met op bezoek komen hoor. De echte gunst is wegblijven
Ja, same, ik heb het liefst nooit iemand hier, is echt maanden geleden ook volgens mij dat er iemand anders bij mij thuis is geweest
Maar er zijn dus ook mensen die het wel leuk vinden blijkbaar. Of niet erg iig.
Deels een beetje schaamte of ongemak. Ik woon klein en het is echt nooit zo opgeruimd of schoongemaakt dat spontaan mensen zou willen ontvangen. Het is niet ranzig ofzo hoor, maar moet wel even flink wat aan kant als ik nu bezoek krijg. En daar heb ik vaak gewoon geen zin in ![]()
En ook deels dat ik als mensen bij mij zijn me verantwoordelijk voel dat ze het ook naar hun zin hebben. Dat het gezellig is, dat er genoeg te eten en drinken is, ga zo maar door. Dus ondertussen zit ik dan alleen maar te stressen of alles wel goed gaat.
Dit is bij echt close vrienden natuurlijk wel iets minder dan anderen, maar de basis is een beetje hetzelfde. Dus dan ga ik veel liever naar hun toe of spreek ik in de stad af ofzo.
Edit: het is trouwens niet dat ik iedereen uit mn huis weer hoor, en heb wel meer mensen in mn omgeving die ook weleens geen zin hebben om bezoek te ontvangen, dus dan zet ik me over mn luiheid heen en nodig ik gewoon mensen uit hoor. Niet dat ik alles afschuif haha
Ohh wat een discussie, het is maar net wat je gewend bent lijkt me?
Ik ben zo iemand die wel verwonderd is als er op feestjes of verjaardagen alleen een blok kaas en plak leverworst en komkommer op tafel komt, en als diegenen helemaal uit hun dak gaan zelf nog een frituursnack later.
Maar ik zit er verder niet mee ofzo.
Zelf ga ik liever all out, al krijg ik gewoon 1 goede vriend/vriendin op visite.
Dat wordt vaak zeer enthousiast ontvangen, en toch kan ik soms nog vinden dat iemand āte weinigā heeft gegeten ![]()
Mensen die me langer kennen weten zo ongeveer dat ze beter geen avondeten kunnen nemen als ze in de avond bij mij komen ![]()
En als ik onverwachts bezoek heb, blijf ik ook eten aanbieden en ga ik liever nog een tijdje bezig om iets te maken waar iemand zin in heeft, dan dat er steeds word gezegd nee we hoeven niets!
Edit: kan iemand even zeggen welke d/dt fouten ik hier gemaakt heb ![]()
Geenš
Echt?! Ik twijfel zo en is lang een struikelpunt geweest dus dacht vraag het er gewoon bij wil het gewoon goed doen haha thanks
Oh toch eentje gevonden
sorry
Zie nu weet ik welke vorm mij de moeite geeft haha!
Ik vind dit echt veel te confronterend ![]()
vast geen impopulaire mening maar ik vind iedereen die oranje draagt met koningsdag er wel een beetje clownesk uitzien
Omg ik vind het echt heel chill als dat soort snacks tevoorschijn worden getoverd ![]()
Lang lang geleden - toen ik nog een optimistisch kind was - zette ik een week van tevoren een plekje af met krijt. Lekker met initialen, telefoonnummer en bij wijze van spreken mijn BSN-nummer als bewijs.
Maar nu lees ik in zoān Facebookgroep dat veel mensen het echt MEGA asociaal vinden. Ik ben helemaal in de war, want ik vond het juist een superleuke herinnering. Maar afgaande op de reacties daar, is het een heel impopulaire mening?
Iedereen zijn eigen mening, maar ik zou dit eigenlijk een beetje raar vinden als iemand dat vaker doet als hij/zij bij mij op bezoek komt. Een blikje drinken? Ik zou dan denken 'Sta ik bij diegene bekend als skeer en denkt diegene dat ik niks in huis zal hebben? Of is hetgeen wat ik aanbied niet goed genoeg?
Haha zo klinkt het als de Koningsdag variant van mensen die in the all inclusive hun handdoekje op een stoel leggen om daarna uitgebreid te gaan ontbijten ![]()
![]()
Als je als kind voor je eigen huis of in je straat een stukje stoep claimt om je spulletjes te verkopen vind ik het overigens niet asociaal hoor, schattig juist
Haha even voor de duidelijkheid: FERVENT hater van mensen die zwembadbedjes claimen.
Snap de associatie wel, maar als kind was dat echt onderdeel van de spanning naar Koningsdag toe. Was toch zuur als een of ander oud mens 's ochtends met 3 vergeelde blaadjes, schrale schoenen en een waterkoker op jouw plekje ging zittenā¦
Bij ons was het juist ās morgens al vroeg opstaan (een uur of 6) om een goed plekje te kunnen vinden, dat is voor mij dan weer het Koninginnedaggevoel. Een plek claimen werd bij ons in de buurt ook niet echt gedaan.
Oh bij ons zaten sommigen er al om 4 uur! Ik hechtte destijds persoonlijk nul waarde aan een stoepkrijt claim
Als ik om 6 uur met mān skibroek op de koude stoep ben gaan zitten geeft dat mij meer recht op een plekje dan wanneer je om 9 uur komt aankakken met je stoepkrijt reservering haha.
Dit was ook mijn verbazing! Wij stonden echt 5u op om een goed plekje te claimen. Nu kalk je gewoon āBEZETā op een random plek en kom je om 8u je kleedje vullen. Ik deed net een rondje en was echt verbaasd dat zoveel nog leeg/niet klaar was.
Bij ons was het beiden. En claimen en midden in de nacht opstaan om je plekje ook te verzegelen.
Vandaag verbaasde mij het ook echt dat om 9 uur de helft van de kraampjes nog niet stond�