Ik poets m’n huis zelfs wanneer er kraambezoek komt dus beschuit met muisjes was inderdaad ook geen moeite. Je zet ook koffie/thee. Maar sommige mensen denken er gewoon niet aan om iets bij de koffie/thee te serveren. Misschien omdat ze het zelf nooit doen? Kan me niet voorstellen dat je inderdaad niet even koek/gebak/beschuit kunt aanbieden. Dus het geen tijd argument vind ik onzin. Vergeten daarintegen kan wel haha #zwangerschapsbrein. Maar je hebt toch altijd wel iets van koekjes in huis, denk ik dan.
Het laatste wat ik me herinner van kraambezoeken is of/wat ik te eten en drinken kreeg. Maar ik ben inderdaad alleen naar goede vriendinnen en familie geweest, waar ik me sowieso niet ‘op bezoek’ voel. Die kinderen zie ik ook nog steeds. Ik zou bij mensen die verder van me afstaan überhaupt niet op kraambezoek gaan. Sommige collega’s komen wel een keer met baby op werk als ze aan het einde van hun verlof zijn, maar ook niet iedereen heeft daar zin in.
Haha, je laatste zin. Nee.
Ik zou het zelf overigens niet een probleem vinden verder. Wanneer ik op kraambezoek kom en verder niets te eten krijg aangeboden.
@iloveblush iets wat erop lijkt?
Ik verwacht eigenlijk nooit iets als ik ergens anders op (kraam)bezoek ga, maar had zelf wel wat lekkers en/of beschuit met muisjes klaar staan. Ik heb hele leuke collega’s die vanuit t werk op kraambezoek kwamen, daar heb ik pasta salade voor gemaakt zodat ze wat konden eten. Maargoed, ik zie sommige collega’s ook prive dus dat zal anders zijn als het “gewoon” collega’s zijn.
Maar als je dat appt dan denk je er toch aan en kun je ook wat halen? Of maakt het je gewoon niet uit? Ik wou dat ik iets chiller hierin was, voel me echt opgelaten als mensen bijvoorbeeld onverwacht komen en ik niets kan aanbieden
Maar het is toch ook leuk een beetje moeite te doen voor iemand? Ik zou het eigenlijk ook niet waarderen wanneer het keer op keer gebeurt.
Ja als iemand 's avonds komt eten is het wel zo handig dat je eten in huis hebt ja
Ik heb juist geleerd om altijd iets mee te nemen als ik bij iemand op bezoek ga. Ik mocht echt nooit met lege handen aankomen als ik bij iemand ging eten toen ik jong was (niet als ik gewoon bij iemand ging spelen, maar wel als ik bij iemand ging eten of logeren oid). Gewoon iets kleins. Kwam ik altijd weer aanzetten met een pak koekjes of zakje magnetron popcorn en dan voelde ik me vaak zo stom. Maar nu doe ik het nog steeds en vind ik het eigenlijk wel heel leuk. (verwacht overigens niet dat anderen dit ook bij mij doen, maar als ik het zelf niet doe hoor ik nog steeds mijn moeder met 'neem je nog wel even iets mee voor x of x??? en dan fiets ik altijd toch maar weer even langs de supermarkt of bakker haha).
Water drink ik wel zonder iets te eten erbij maar koffie, frisdrank en wijn liefst niet. Krijg het dan minder goed weg/geniet er minder van. Het ging oorspronkelijk om ‘drankje doen in de stad’ wat ik stom vind zonder snacks maar blijkbaar vind ik dat op visite ook een ramp haha
Wat mooooooeilijk allemaal. Ik heb al nooit wat in huis want ik eet geen zoet of snacks dus bij mij moet al helemaal niemand komen. Ik heb thee of limonade of water.
Bij visite denk ik je komt toch langs voor mij? Als je langs komt voor het eten dan neem je zelf maar wat mee. Dat gevreet hoeft toch niet altijd. Kom je dineren is het een ander verhaal.
Dat gevreet moet wel altijd is mijn mening haha. Zoveel moeite is een zak chips en een rol koekjes toch niet.
Wat een hoop gierigheid allemaal. Zowel de mensen die niks aanbieden, als de mensen die na een kraambezoek waar iemand een watermeloen uit haar punani heeft geduwd als enige hebben onthouden dat er geen droog beschuit met muisjes was.
Hahaha wtf. Moeten mensen ook eigen campingstoeltjes en een toiletrol meenemen?
Wat is nou de moeite van een pak koekjes en wat nootjes hebben liggen en aan te bieden aan gasten, niemand vraagt van je om elke keer een hele chocoladetaart te bakken. Een keer niets kan gebeuren, maar structureel niks aanbieden vind ik echt bijzonder ongastvrij.
Tattas gonna tat
Heel aso dat ‘ie niet deelt. En ook nog eens krijsen.
Als iemand zo gierig is zou ik bijna heel petty allemaal lekkere dingen meenemen en lekker in mn eentje alles ongegeneerd zitten opvreten en veel kruimels achterlaten.
Gewoon zo in je handtasje?
Hahahahaha. Ik zie dit al voor me. Dat diegene waar je te gast bent ook iets wilt pakken en dat jij dan " Nee nee… als je honger hebt had je zelf maar iets moeten kopen"
Ik moet zeggen dat als ik naar vrienden ga om te eten dat ik dan wel ook wat meeneem. Maar zij hebben vaak wel vanalles in huis.
@kali ohja die haring discussie toen
Wil er iemand nog koffie? Aka optyfen naar huis aub?