Haha ik zou wel ff opkijken als mn gast zo ff een haring uit de handtas vist.
Lol ja juist ook als je het zelf normaal nooit eet. Je hebt zelfs veel koekjes of cakejes die per stuk of met een paar zijn verpakt, dus dat kan je gewoon vaak maanden in de kast laten liggen bij wijze van spreken.
Een collega vertelde dat ze bij haar zus langs ging en die heeft nooit wat in huis, want gierig. Dus ze had een heel borrelpakket gemaakt met wijn en kaasjes etc en dat meegenomen want ze wilde lekker wat eten en drinken daar.
Maar die zus ging daarna dus alles wat over was gewoon in haar eigen koelkast leggen en zeggen dat dat lekker was voor de volgende dagā¦ā¦ š«
Maar opzich vind ik dit niet zo vreemd? Want als iemand eten meeneemt ga ik er niet vanuit dat diegene de restjes wil meenemen naar huis? Misschien dat ik het wel ff zou aanbieden. Als ik zelf eten meeneem laat ik het ook altijd bij degene bij wie ik op bezoek ben. Maar dat ze het in de koelkast legt en die opmerking is wel heel lomp
Ik zou dat zelf op zich ook normaal vinden. Zou zelf ook de restjes achterlaten en daar zelfs op aandringen. Als die andere persoon ook gewoon af en toe eten verzorgt of zelf wel eens iets meeneemt. Maar iemand die zelf nooit iets in huis haalt en dan wel geniet van wat er meegenomen wordt en het dan wil bewaren komt op mij echt gierig over.
Ik vind dit dus best een interessante discussie.
Als je bij iemand op bezoek gaat, wie doe je dan een gunst? De host, die blij mag zijn dat er gasten komen en daarom de taak heeft om die gasten te verzorgen. Of de gast, die blij mag zijn op bezoek te mogen komen en daarom de taak heeft ook iets mee te nemen.
En met kraambezoek: moeten de ouders blij zijn dat mensen hun baby komen bewonderen? En ze daarom warm ontvangen met iets lekkers? Of moeten de gasten blij zijn dat ze de baby mogen komen bewonderen, en moeten ze daar al blij genoeg mee zijn en dus niet meer verwachten?
Bij mezelf schaam ik me altijd zo voor mn rotzooi als mensen op bezoek komen en ben ik altijd zo bang dat ze het niet leuk vinden bij mij oid dat ik ze probeer tevreden te stellen met teveel eten en drinken
Hahha niemand doet mij een gunst met op bezoek komen hoor. De echte gunst is wegblijven
Ja, same, ik heb het liefst nooit iemand hier, is echt maanden geleden ook volgens mij dat er iemand anders bij mij thuis is geweest Maar er zijn dus ook mensen die het wel leuk vinden blijkbaar. Of niet erg iig.
Deels een beetje schaamte of ongemak. Ik woon klein en het is echt nooit zo opgeruimd of schoongemaakt dat spontaan mensen zou willen ontvangen. Het is niet ranzig ofzo hoor, maar moet wel even flink wat aan kant als ik nu bezoek krijg. En daar heb ik vaak gewoon geen zin in
En ook deels dat ik als mensen bij mij zijn me verantwoordelijk voel dat ze het ook naar hun zin hebben. Dat het gezellig is, dat er genoeg te eten en drinken is, ga zo maar door. Dus ondertussen zit ik dan alleen maar te stressen of alles wel goed gaat.
Dit is bij echt close vrienden natuurlijk wel iets minder dan anderen, maar de basis is een beetje hetzelfde. Dus dan ga ik veel liever naar hun toe of spreek ik in de stad af ofzo.
Edit: het is trouwens niet dat ik iedereen uit mn huis weer hoor, en heb wel meer mensen in mn omgeving die ook weleens geen zin hebben om bezoek te ontvangen, dus dan zet ik me over mn luiheid heen en nodig ik gewoon mensen uit hoor. Niet dat ik alles afschuif haha
Ohh wat een discussie, het is maar net wat je gewend bent lijkt me?
Ik ben zo iemand die wel verwonderd is als er op feestjes of verjaardagen alleen een blok kaas en plak leverworst en komkommer op tafel komt, en als diegenen helemaal uit hun dak gaan zelf nog een frituursnack later.
Maar ik zit er verder niet mee ofzo.
Zelf ga ik liever all out, al krijg ik gewoon 1 goede vriend/vriendin op visite.
Dat wordt vaak zeer enthousiast ontvangen, en toch kan ik soms nog vinden dat iemand āte weinigā heeft gegeten
Mensen die me langer kennen weten zo ongeveer dat ze beter geen avondeten kunnen nemen als ze in de avond bij mij komen
En als ik onverwachts bezoek heb, blijf ik ook eten aanbieden en ga ik liever nog een tijdje bezig om iets te maken waar iemand zin in heeft, dan dat er steeds word gezegd nee we hoeven niets!
Edit: kan iemand even zeggen welke d/dt fouten ik hier gemaakt heb
Geenš
Echt?! Ik twijfel zo en is lang een struikelpunt geweest dus dacht vraag het er gewoon bij wil het gewoon goed doen haha thanks
Oh toch eentje gevonden sorry
Zie nu weet ik welke vorm mij de moeite geeft haha!
Ik vind dit echt veel te confronterend
vast geen impopulaire mening maar ik vind iedereen die oranje draagt met koningsdag er wel een beetje clownesk uitzien
Omg ik vind het echt heel chill als dat soort snacks tevoorschijn worden getoverd
Lang lang geleden - toen ik nog een optimistisch kind was - zette ik een week van tevoren een plekje af met krijt. Lekker met initialen, telefoonnummer en bij wijze van spreken mijn BSN-nummer als bewijs.
Maar nu lees ik in zoān Facebookgroep dat veel mensen het echt MEGA asociaal vinden. Ik ben helemaal in de war, want ik vond het juist een superleuke herinnering. Maar afgaande op de reacties daar, is het een heel impopulaire mening?
Iedereen zijn eigen mening, maar ik zou dit eigenlijk een beetje raar vinden als iemand dat vaker doet als hij/zij bij mij op bezoek komt. Een blikje drinken? Ik zou dan denken 'Sta ik bij diegene bekend als skeer en denkt diegene dat ik niks in huis zal hebben? Of is hetgeen wat ik aanbied niet goed genoeg?