Impopulaire meningen #4

Een vriendin van mij is zwanger van nummer 2 en die riep gelijk please geen babyshower meer 1 vond ik leuk maar bij de tweede vind ik dat overdreven.

Een andere vriendin zwanger van nummer 3 riep gelijk “oh maar ik heb er wel 2 gehad en ik verwacht met nummer 3 ook wel wat. Ja helemaal nu ik een jongen krijg na 2 meiden, we moeten toch veel weer nieuw kopen, dan is zo een babyshower wel handig”.

Ik zat echt van eehm sorry wat zeg je?!

leuk dat je zoveel kinderen wilt maar ik ben toch echt niet van plan je halve baby uitzet voor je aan te gaan schaffen :joy: Een romper kan je krijgen en bij de geboorte doe ik wel iets uitgebreider.

23 likes

Zijn er mensen die daar oprecht zin in hebben.
Lijkt me echt vreselijk om als je zwanger bent 100 dingen te organiseren. Tenzij je allemaal cadeaus krijgt maar ik zou t niet voor de lol doen Hha

4 likes

Volgens mij is het de bedoeling dat het voor jou georganiseerd wordt en ook dat het een verrassing is.

Dat was wel zo bij de enige babyshower waar ik ooit ben geweest. :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben niet zwanger en wil nou al niks doen. Maar showers worden voor je georganiseerd toch

Oh haha sorry @neroli

3 likes

Ooh dat lijkt me ook vreselijk hahaha.

2 likes

En dan elkaar voorschut zetten met van die spelletjes in de stad. No thanks. Vind het overigens ook vet irritant als je dan op straat aangesproken wordt door zo’n groepje mannen met de vraag of je met iemand een opdracht wil doen. Uh, nee. En dan nog boos worden als je niet wil.

9 likes

Grappig, ik kwam net hier om te zeggen: ik GEEF liever online les dan op de campus. Net eerste dag gehad en ik mis mijn kat en mijn joggingbroek.

9 likes

Er is vaak ook een moeder bij die dan met de vriendinnen van de bruid piemels moet gaan boetseren.

Dat hoef ik toch liever niet met mijn moeder, persoonlijk.

19 likes

Echt een verrassing als je partner geforceerd en gestressd tegen je zegt dat je écht even met hem op die dag wegmoet.

2 likes

Wij zijn uit eten geweest en hebben cocktails gedronken en in de middag zaten we op een kleine boot. Die stopte ergens en ineens kwam er een stripper voor me aan boord. Ik vond het geweldig haha :sparkles:

5 likes

Ik ken dus iemand die bij een babyshower was (als gast) met een dresscode en waar ze het eerst uur ongeveer bezig waren met allemaal poseren voor foto’s voor Insta :cry: :cry:

Edit: ohja, ook een beetje in dit thema: ik kwam er dus vrij recent achter dat ‘Proposal Planners’ bestaan. Moet je voor de grap even googlen, echt bizar. Wel handige relatiecheck want als ik ooit een relatie heb met iemand die denkt zoiemand nodig te hebben om me ten huwelijk te vragen is het gelijk klaar. :grimacing:

4 likes

Degene die het durft dit ooit voor mij te organiseren hoeft niet op mijn bruiloft te komen, heel rigoureus maar ik meen het wel haha :upside_down_face::wave:t3:

Om in de trouwstemming te blijven. Het lijkt me ook vreselijk om met vriendinnen een trouwjurk te kopen. Geen say yes to the dress taferelen voor mij. Alleen mijn moeder mag mee, verder niemand.

5 likes

Baargoud krijg je van je partner. sorry echt lelijke naam inderdaad maar ik wil wel iets terug voor deze lijdensweg.

Zwanger zijn 3/10 tbh

17 likes

Gedverredemme ik haat dat woord

1 like

Het probleem is dat de lijst met vrouwen lang is, die zeggen dat ze écht geen babyshower willen en dan toch teleurgesteld zijn als ze er geen krijgen.

4 likes

Jij hebt een baarbag nodig, goud kan altijd nog :joy:

1 like

Wat betreft dat tweede: een oud huisgenoot deed dit heel erg. Dan ook tegen huisgenoot die in handdoek door de gang naar de douche liep opmerkingen maken. Maar ik vond dit dus zo ongepast en vervelend, voelde me daar echt niet fijn bij. Maar de rest vond het grapjes en was allemaal niet zo erg

Een babyshower is toch net als de gender reveal gewoon iets wat uit Amerika is komen overwaaien om cadeaus te kunnen krijgen? Nog niet zo lang geleden ging je gewoon op kraambezoek als de baby geboren was en that’s it. Niet al die andere verplichtingen er ook nog eens bij waar niet iedereen tijd/zin/geld voor heeft.

11 likes

Maar is het per se om de cadeaus? Zeg maar het principe van zo’n event wel, maar denk wel dat in Nederland veel vrouwen het ook gezellig vinden nog even stil te staan bij de zwangerschap, beetje middelpunt van de belangstelling voor een dag en al je beste vrienden om je heen? Denk dat in Nederland het toch vaak kleinigheidjes zijn die je krijgt (iig waar ik geweest ben) en het meer om de dag zelf gaat.

Dat kan ik dan wel snappen dat je zo’n dagje als zwangere leuk zou vinden.

11 likes

Ik ga robotstofzuigers nooit snappen. Heb hem nu aanstaan en word er helemaal zenuwachtig van.

4 likes