Impopulaire meningen #4

En als ze dan eindelijk met pensioen zijn komen ze erachter dat hun hele identiteit vasthangt aan hun (hekel aan) werk…

5 likes

ja echt zo. ik vind mijn werk hartstikke leuk, maar als het niet nodig zou zijn, zou ik nooit meer werken. :crazy_face:

5 likes

Ja misschien heb je gewoon een hekel aan clichés en onzin dingen die mensen zeggen.

1 like

Ja precies, al die tijd gedeprimeerd naar het werk en dan gedeprimeerd thuis zitten

4 likes

Oh ik tel het hele jaar door af naar mijn eerstvolgende vakantie. Ik vind niet dat ik continue klaag of in het negatieve blijf hangen, maar ik steek niet onder stoelen of banken dat ik mijn prive leven leuker vind dan mijn werkleven. Ik zal me ook nooit vervelen (doe ik sowieso nooit) en denken “blij als ik weer kan beginnen na mn vakantie”.

8 likes

Ik heb nooit gezegd dat ik dat niet oke vind dat je werkt om te leven he. Dat zou ik juist aanmoedigen, lijkt me een gezonde houding. Het gaat me om dat in het negatieve blijven hangen. En aftellen naar je volgende vakantie over x aantal maanden/weken vind ik echt iets heel anders dan aftellen naar je pensioen wat nog bijna vier (!) jaar duurt.

2 likes

Ja dat is misschien net een stapje verder haha.

2 likes

Mijn impopulaire mening is dat ik de coaching insta bubbel eigenlijk best leuk/inspirerend vind. Uitzonderingen daar gelaten ofcourse.

4 likes

Ik tel nu al af naar mijn pensioen over 40 jaar

55 likes

Nog 480 maanden!

12 likes

Ik voel me echt een loser als ik dit lees :sweat_smile: ik werk niet en tel elke dag de uren af dat ik weer naar bed mag :joy:

16 likes

Ik kijk echt te vaak bij mijn pensioen ding in de hoop dat er iets staat van ‘oh je mag al’ :smiling_face_with_tear:. Maar nee, moet het nog 31 jaar uitzingen.

1 like

Keek van de week naar hoeveel ik per jaar zou krijgen aan pensioen.
Ik blijf nog wel even werken en eens in de zoveel tijd een staatslot kopen en hopen dat ik win

4 likes

Werk je vrijwillig niet? Kan me voorstellen dat dit de keerzijde is wanneer je niet wekt, dat de dagen soms erg lang zijn.

1 like

Uh, gaat niet door mentale en lichamelijke dingen. Dus niet vrijwillig denk ik? Maar idd, dagen zijn lang vooral als je weinig kunt.

7 likes

Daar hebben een special snowflake.

5 likes

Nee daar doelde ik inderdaad op. Dat is niet vrijwillig. Heb je hobby’s waar je je mee bezig kunt houden overdag?

1 like

Jawel, en ben ook nog met therapie bezig, dus op zich zijn de dagen wel gevuld met bezigheden + uitrusten, maar ben elke dag blij als het weer gelukt is :smile: hoop dat dat met de tijd minder wordt. Lief dat je reageert!

7 likes

Hoop het met je mee! :hugs:

2 likes

Ik vind west germany vazen lellik.

16 likes