Impopulaire meningen #4

Jezus, je doet het voorkomen alsof ik hier schreeuwend op de barricades sta, ik plaats 1 post dat ik het niet eens ben met een verkondigde mening in een discussietopic :joy:

19 likes

Arriva heeft in de nieuwe treinen de eerste klas weggehaald. Maar heb al wel vaak klagende mensen erover meegemaakt bij de conducteur.

4 likes

Maar zou ik dan uit protest in de tweede klas moeten gaan zitten? Vind het niet heel gek dat je gebruik maakt van wat er is. De 1e klas is er, het is voor mij op woon-werk chiller en het wordt voor me betaald op dat moment. Ja dat is een privilege, maar privileges zijn er nou eenmaal. Edit - betekent niet dat je er niks aan hoeft te doen, maar ik bedoel: ik maak NU gebruik van iets dat er NU is en waar ik NU een privilege voor heb.

Jij doet alsof mensen die 1e klas reizen zich te goed voelen voor mensen die 2e klas reizen. Ik ben het met dat statement niet eens. En vind uiteraard wel dat er iets moet veranderen zodat iedereen chill kan reizen, op elk uur van de dag.

3 likes

Eigenlijk zouden alle treinen moeten zijn zoals de nieuwe sprinters. Mensen die moeilijk te been zijn/ of in een rolstoel zitten kunnen makkelijker instappen. En overal zitten stopcontacten gewoon bij de stoelen.

35 likes

Verbaas me ook altijd dat er niet vaker ongelukken gebeuren gezien het gebrek aan zitplaatsen in de tweede klas. Denk dat een kleinere eerste klas al veel zou schelen. Volgens mij is het ook maar een heel select gezelschap dat voor werk eerste klas mag reizen. Veel overheidsdiensten hebben dat er in elk geval de afgelopen jaren uitgegooid.

5 likes

Ik hou gewoon heel erg van heel veel geld uitgeven aan luxe, en ik ben bang dat mensen door deze mening beïnvloed worden en dat er dan een beweging in Nederland opstaat die begint met het afschaffen van de 1e klas in de trein, en waar eindigt het dan hù, dat ik dan straks ook niet meer mag bijbetalen voor eerder boarden op Schiphol, niet meer m’n geld kwijtkan in de fast lane van de Efteling en dan straks bij de Albert Heijn alleen nog maar egalitaire euroshopper kan kopen omdat bijbetalen voor AH Excellent taboe is geworden.
Je ziet het, mijn diepste passies worden hier beroerd, dit is de heuvel waar ik op wil sterven, ik zal sterven in het harnas als het op betalen voor luxe aankomt

Maar even zonder gekheid, we hebben hier toch allemaal heel de dag meningen over dingen waar we geen professor in zijn, dat is de essentie van een discussieforum.

27 likes

Ja en mag het uberhaupt zoveel opgepropte mensen in de trein? In bussen zit er een max aan sta plekken en bij de snelbussen mag je niet eens staan. Ik vind als een sardientje in een blik reizen echt helemaal niks. Gezien het tekort aan personeel zal het wel nog meer voorkomen.

2 likes

Waar probeer je me nou mee om de oren te slaan?

4 likes

Waar haal je die vandaan?

Toch niet zo feilloos:

7 likes

Maar dan verwacht dat NS als bedrijf logisch en redelijk functioneert. Daar heb ik af en toe mijn twijfels over. Maar ze zijn niet zo erg als ProRail.

5 likes

Ik snap niet waarom je daar nou helemaal op zit, het gevoel van de mensen die eerste klas reizen :woozy_face: idc eigenlijk
. Haha

de strekking van mijn mening en daarna @Lemongrab ‘s reactie ging om iets anders toch

4 likes

Met communisme. Het eindigt altijd met communisme

19 likes

Ik heb 1 uitspraak gedaan over cooties en dat is natuurlijk niet letterlijk, het werkelijke punt heb ik al meermaals gemaakt. En nee natuurlijk vind ik dat niet, ik reken het niemand in de 1e klas persoonlijk aan dat die bestaat hoor. Als mijn werkgever dat zou betalen zou ik ook lekker gaan chillen in de eerste klas maar je kunt dan ook erkennen dat dat een ontzettend privilege is en de treinen eigenlijk anders ingedeeld zouden moeten worden omdat er nog wel wat problemen daarin op te lossen zijn ipv doen alsof het niets met klasse te maken heeft. Lekker genieten van je privileges zou ik zeggen, maar doe niet alsof ze er niet zijn.

8 likes

Ik vind het eigenlijk hoog tijd voor de revolutie moet ik zeggen

19 likes

Zo lovely als je in zo’n overvolle tweede klasse staat met je kop in iemands oksel en dat iemand dan in z’n eentje in zo’n eerste klasse coupe zit te zitten in alle ruimte van de wereld en dat je zo naar elkaar staat (o nee ZIT) te staren :sparkling_heart: :dizzy:

23 likes

Daarom reageer ik niet op jouw mening (want: eens) maar een reactie eronder.

2 likes

En ik vind het vet gĂȘnant hoe goed jij mij denkt te kennen en wat voor meningen jij altijd over mij hebt klaarliggen. Ik ben echt zo benieuwd wat voor iemand jij denkt dat hier op de bank zit. En of je echt gelooft dat iedereen hier bloedserieus alleen maar absolute waarheden verkondigt en nooit eens een keer lekker advocaat van de duivel uithangt om een discussie aan te jagen.

Je doet maar in die treinen, het kan mij geen flikker interesseren om eerlijk te zijn, ik vind discussiëren soms gewoon vermakelijk en dit zijn wel de onderwerpen waar mensen lekker hard ingaan.

8 likes

Zullen we van Urk dan een Hollandse goelag maken?

4 likes

Omdat jij op de man probeert te spelen?

4 likes