Impopulaire meningen #4

Dit is fucking naïef ja

15 likes

Ik denk daar wel eens over na inderdaad als ik de Jaguar voltank (nee grap, ik heb geen Jaguar :joy:), maar je moet toch wel vrij die hard zijn om je auto helemaal weg te doen (ik voorzie dan al weer allemaal problemen met vakanties en ‘s nachts na een feestje terug enzo, ik woon ook niet in de Randstad), en zolang je je auto wel op de oprit laat staan is de trein op dit moment maar een klein beetje goedkoper (voor mij althans, en ik heb een heel gemiddelde woon-werk-afstand). En bij mij wint dan toch het gemak van de auto, zeker omdat ik niet volledig regelmatig werk en dan sowieso af en toe met de auto zou moeten omdat ik er anders niet kom.

4 likes

Ik was er al bang voor

4 likes

Daarom wordt het op veel plekken ook minder aantrekkelijk gemaakt om de auto op de oprit te laten staan haha

1 like

@merel Is je account gehackt? Toch niet op gekke linkjes geklikt hè?

7 likes

Maar idealiter ben ik het wel met je eens, het is alleen jammer dat mensen niet gelijk willen zijn en je dus altijd dwang hebt.

8 likes

nou heb al heel vaak een bijna dood ervaring gehad door in dat gat tussen het spoor en de deur te stappen

5 likes

Zeg je dit nou tegen jezelf.

49 likes

Hoe doen ze dat? Landelijk met wegenbelasting enzo, maar bedoel je iets lokaals?

3 likes

Parkeerplekken weghalen, betaalt parkeren, binnensteden autovrij maken etc

4 likes

Oh ja precies, maar dan had je dus al geen oprit :stuck_out_tongue:

1 like

Nou ja dit dus, het zou zo mooi kunnen zijn

6 likes

Ja ik zeg echt vaak verstandige dingen

Vind mezelf de slimste forummer ook

12 likes

In het kader van impopulaire meningen? Grapje, je bent zeker de slimste!

3 likes

Dat snap ik wel hoor, dat er meer aan zit. Maar we praten al jaren over die lelylijn. Toen mijn vader op de middelbare zat praten ze al over een snellere verbinding. Nou je maakt mij niet wijs dat er dan niet al lang en breed een haalbaar plan had kunnen liggen. Er wordt gewoon geen prioriteit van gemaakt en dat vind ik echt niet eerlijk.

Om dan nu met een soort ruil plan te komen nou sorry dat gaat er bij mij niet in.

Het gaat niet alleen om het fileprobleem op de snelweg of spitsuur probleem in de trein op tr lossen het gaat om een fatsoenlijke verbinding met de randstad. Het noorden heeft ook recht om normaal mee te kunnen doen en goed bereikbaar te zijn. Dat zijn we nu gewoon niet.

Het is trouwens algemene frustratie hoor, niet aan jou gericht want jij kan er ook niks aan doen.

6 likes

Joh, als de 2e klas propvol staat loopt iedereen toch 1e klas in? Heb nog nooit meegemaakt dat de 1e klas leeg was terwijl de 2e klas als sardientjes in blik staan. Het is ook niet alsof een conducteur zich dan gaat wagen aan controle

5 likes

Ja dat dacht ik dus ook. Ik heb ook altijd in de waan geleefd dat als de 2e klasse volzat je gewoon in de 1e mocht gaan zitten maar dat zal wel niet waar zijn dan🤪

1 like

Edit: zit mij al even af te vragen wat mij nou zo irriteert hieraan. Ik denk dat ik het weet. Met dit ruilplan vind ik het overkomen dwt het noorden zich in alle bochten moet wringen om mee te kunnen komen. Aanpassen, compromissen sluiten etc. Alsof het noorden zich gelukkig mag prijzen dat het mee mag doen. Dat vind ik irritant en neigen naar voorkeursbehandeling. Het is toch van de zotte dat nu er een nieuw voorstel komt het heel misschien wel door kan gaan. Is dat dan omdat het noorden belangrijk is of komt het doordat de randstad een probleem heeft waardoor het noorden wel ineens interessant is

15 likes

100%. De fucking Betuwelijn en Noord-Zuidlijn zijn gebouwd van Groningse gaswinning, en de Lelylijn is teveel gevraagd?!

19 likes

ik doe dit dus, gaan zitten in de 1e klas maar officieel mag dit niet maar dat vind ik echt bullshit dat er dan lege ongebruikte stoelen zijn en ik zou moeten gaan staan gaat echt tegen mijn levensstijl in.

3 likes