Impopulaire meningen #4

Geef mij maar de 3e klas terug, maar dan voor max 1/10e van de 2e klas prijs. Dan mag je mij in een coupe zonder stoelen als een sardientje bij de rest duwen. Of in de hele coupe alleen hokjes waar je kan staan om optimaal van de ruimte gebruik te maken. Ik lever graag al mijn comfort in voor bijna gratis vervoer!
*grapje zou heel oneerlijk zijn voor mensen die het niet breed hebben maar hier niet toe in staat zijn natuurlijk. En ik betaal zelf niet voor ov dat deed eerst m’n studenten ov en nu m’n werk. (Heb voor dit bedrijf gekozen specifiek omdat ze een ov jaarkaart bieden ipv een bedrijfsauto)

Denk wel dat met het oog op het klimaat het heel onverantwoord is om luxe toe te passen in het ov. Ik ga nooit met de auto want ben het zo gewend dat de trein gewoon een voordelige manier van reizen is, maar ook alleen omdat ik er al jaren niet zelf voor betaal. Meer mensen zouden met het ov moeten als dat kan en dan zijn hoge prijzen en krappe spitstreinen met lege coupes gewoon niet te rijmen

3 likes

Ander perspectief;
Ik heb 2 jaar in eerste klasse van en naar het werk gependeld omdat ik strugglede met een intense angststoornis. Het OV gebruiken was een énorme drempel en zorgde wel vaker voor paniekaanvallen, ben dus wel dankbaar dat ik die periode meer kon betalen om rust te vinden in de eerste klas waar veel minder prikkels zijn en zo vaak paniekaanvallen vermeden konden worden.
Lijkt mij ook goed voor mensen met andere aandoeningen zoals OCD en smetvrees? Kostte me wel wat, maar alsnog goedkoper dan een eigen auto en gaf me toch de mogelijkheid te blijven meedraaien in de maatschappij waar mijn conditie toen al vaak genoeg voor isolatie zorgde.

8 likes

Precies, vind het ook altijd zo een onzin om bij iemand anders in z’n nek te gaan staan hijgen terwijl er een meter verder op stoelen vrij zijn. Met zulke drukte komt de conducteur toch nooit :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik mag voor werk ook eerste klas en dat is voornamelijk prettig, omdat het minder druk is. Stel je schaft de eerste klas af en je hebt alleen maar tweede klas treinstellen (en dus veel langere treinen), wat zorgt voor rustige treinen in het algemeen: top. Het is in de tweede klas soms bij de beesten af hoe druk en vies het is. En vind het ook extreem prijzig.

7 likes

Ja dat perspectief snap ik en zie ik, alleen al wat @Corvus al noemde, dat kunnen dan alleen mensen die daar geld voor hebben. De anderen mogen dan in een overvolle tweede klas staan…

2 likes

Ja, mee eens. Het heeft er alles mee te maken dat het overheidsbeleid al tientallen jaren is om te investeren in kansrijke gebieden ipv kansarme (de randgebieden van NL). Met als gevolg dat sociale voorzieningen daar verdwijnen, dat mensen wel een auto moeten hebben omdat er steeds minder bussen gaan en de dichtstbijzijnde supermarkt 3 dorpen verderop zit, en die snelle spoorlijn, dat valt inderdaad in de categorie ‘waarom zouden we, de kansrijke gebieden hebben er niks aan’. Als je dit interessant vindt is het boek Een klein land met verre uithoeken van Floor Milikowski een aanrader.

13 likes

Dat is inderdaad niet eerlijk, en zo gaat het bij zoveel dingen hé :confused:

4 likes
5 likes

Oh het gaat me verder niet om de discussie, ik sta een beetje in het midden tussen jullie in met mijn mening. Maar ik vind op de man, al dan niet verboden, wel een zwaktebod waarmee je je hele argument onderuit haalt. Het doet lijken alsof je geen goede inhoudelijke argumenten hebt en dat is zonde. Wat iemands beweegredenen zijn is totaal niet relevant - het is veel relevanter wat zijn/haar argumenten zijn en wat je dáár tegenin te brengen hebt.

Nogmaals, het gaat me niet specifiek om jouw mening of bovenstaande discussie, maar je gaf zo stellig aan dat op de man niet verboden is dat ik daar even op in wilde haken. :wink: Maar je hebt gelijk, het is niet verboden, en er is geen wetboek voor discussies. Maar in mijn optiek getuigt het wel van slechte discussietechniek als je een drogreden gebruikt (waar op de man dus over het algemeen wel onder valt)

12 likes

Hahaha oh vreselijk

2 likes

Ik moet als ik hem zie altijd aan Breaker High denken, een serie van vroeger. Vond hem daar altijd zo irritant in (z’n rol daar maar ook het hoofd dat ie steeds trok) dat ik die link standaard blijf leggen ook al is het 100jr later

image

22 likes

Jaaa met die clown vriend van hem!

4 likes

Weet je wat ik nou van hem vind. Ik kan hem mij veel te goed voorstellen als kind. Zeg maar hoe hij er als kind uitgezien moet hebben, en dat vind ik bij iedere man zo’n afknapper eigenlijk hahaha. Helemaal als je al aan ze kan zien dat ze hoogstwaarschijnlijk een irritant kind zijn geweest. Of natuurlijk een RGK haha

17 likes

Ik vind hem in die shirtless scene van Crazy Stupid Love wel leuk hoor :flushed:

4 likes

In La La Land ook nog wel in die laatste scene achter de piano. In the Notebook vond ik hem echt helemaal niks.

2 likes

Ik vind techno echt kut en ik snap de populariteit ook totaal niet. Daarnaast denk ik dat een groot gedeelte van de techno festivalgangers vooral gaat omdat ze het cool vinden en ze daar drugs kunnen gebruiken. Mijn beste vriendin is echt de meest basic white girl ever (no shade, ik ook hoor) en antwoordde laatst op de vraag wat haar favoriete muziek was “techno”. En in dacht echt bij mezelf: meit loop niet zo interssant te doen opeens, dat kan je ook alleen maar waarderen wanneer je een een x-aantal pillen in je mik hebt

Met hardcore heb ik ook totaal niks en snap ik ook echt niet dat je daar uren in kan staan, maar ik vind hardcore liefhebbers dan bijvoorbeeld veel authentieker

43 likes

Ohhh je vriendin is echt een :sparkles: technovlinder :sparkles: :butterfly:

:face_vomiting:

7 likes

Eigenlijk is dat met alles zo toch? Ik heb het gevoel dat we op deze wereld niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk in rondjes gaan. Eke ontwikkeling die er is levert steeds dezelfde soorten reacties op, maar dan in andere contexten: de ene keer de gabbers, de andere keer techno. En met grotere maatschappelijke dingen is het precies zo.

En toch denken we elke keer dat wij authentiek zijn, terwijl hele generaties voor ons dezelfde soort discussies hebben gevoerd :sweat_smile:.

8 likes

Helaas wel, de horror low rise jeans krijgen we ook maar niet verbannen😭

8 likes

Hahaha deze look is zo erg. Maar de film wordt gemaakt door Greta Gerwig dus ik ben op zich nog wel benieuwd!

Maar ik vind Ryan Gosling ook niks. Ik vind sowieso blonde mannen zelden aantrekkelijk eigenlijk…

12 likes