Geef mij maar de 3e klas terug, maar dan voor max 1/10e van de 2e klas prijs. Dan mag je mij in een coupe zonder stoelen als een sardientje bij de rest duwen. Of in de hele coupe alleen hokjes waar je kan staan om optimaal van de ruimte gebruik te maken. Ik lever graag al mijn comfort in voor bijna gratis vervoer!
*grapje zou heel oneerlijk zijn voor mensen die het niet breed hebben maar hier niet toe in staat zijn natuurlijk. En ik betaal zelf niet voor ov dat deed eerst m’n studenten ov en nu m’n werk. (Heb voor dit bedrijf gekozen specifiek omdat ze een ov jaarkaart bieden ipv een bedrijfsauto)
Denk wel dat met het oog op het klimaat het heel onverantwoord is om luxe toe te passen in het ov. Ik ga nooit met de auto want ben het zo gewend dat de trein gewoon een voordelige manier van reizen is, maar ook alleen omdat ik er al jaren niet zelf voor betaal. Meer mensen zouden met het ov moeten als dat kan en dan zijn hoge prijzen en krappe spitstreinen met lege coupes gewoon niet te rijmen