Impopulaire meningen #4

Anders schrijf je even een analyse van de hele discussie zodat je ontdekt dat de eerste post waarop ik reageer begint met precies zo’n zelfde drogreden. Dat het niet chique is, maakt he tniet verboden.

Edit: je kunt sowieso discussiëren of het überhaupt op de man is als de persoon met wie je discussieert het punt als eerst persoonlijk maakt. Zo simpel als de wikipedia pagina is het namelijk niet. Dan zou je ook nooit mogen openbaren wat iemand beweegredenen, verdere intenties en vroegere acties zijn en die zijn in discussie en debat toch behoorlijk relevant. Maar dit is een discussie voor een andere keer, want ik vind bovenstaande discussie echt niet boeiend genoeg om uit te zoeken wat technisch wel en niet toelaatbaar was geweest. Staat je overigens vrij om dat wel te doen:p ben wel benieuwd.

5 likes

Oh het gaat me verder niet om de discussie, ik sta een beetje in het midden tussen jullie in met mijn mening. Maar ik vind op de man, al dan niet verboden, wel een zwaktebod waarmee je je hele argument onderuit haalt. Het doet lijken alsof je geen goede inhoudelijke argumenten hebt en dat is zonde. Wat iemands beweegredenen zijn is totaal niet relevant - het is veel relevanter wat zijn/haar argumenten zijn en wat je dáár tegenin te brengen hebt.

Nogmaals, het gaat me niet specifiek om jouw mening of bovenstaande discussie, maar je gaf zo stellig aan dat op de man niet verboden is dat ik daar even op in wilde haken. :wink: Maar je hebt gelijk, het is niet verboden, en er is geen wetboek voor discussies. Maar in mijn optiek getuigt het wel van slechte discussietechniek als je een drogreden gebruikt (waar op de man dus over het algemeen wel onder valt)

12 likes
mijn two cents over ‘op de man’ in discussies

Denk dat we daar dan anders over denken. Wat prima is hé. Ik vind dat er in discussies veel te vaak angst is om dingen persoonlijk te maken op momenten dat het persoonlijke er wel toe doet. Tuurlijk is het relevant wie er aan de andere kant van de tafel zit op het moment dat je discussieert. Als je dat niet meer mag benoemen voer je per definitie oneerlijke discussies, maar die oneerlijkheid is dan ook onzichtbaar. En tuurlijk is er een grens. Er zijn genoeg dingen die je buiten beschouwing mag houden, maar ik denk wel dat die grens een stuk verder ligt dan het gebruiken van dingen die je over iemand weet die raken aan het onderwerp van discussie.

Ik kan hier een heel essay over schrijven, maar ik denk dat veel negatieve ontwikkelingen in Nederland te linken zijn aan dat we het vies vinden als men de persoon in een discussie betrekt. Alsof een inhoudelijk argument in een objectief vacuüm los van wie je verder bent gemaakt wordt. Het doet er prima toe of je zelf afhankelijk bent van treinvervoer in een discussie als deze net zoals het ertoe doet hoe je je geld verdiend als het gaat om hoe je je geld op maakt en neerkijkt op mensen die dat niet kunnen.

Het zijn vaak mensen die zelf prima begrijpen dat ze meer hebben (macht, geld, privilege) dan de ander die het in een discussies niet kunnen hebben als dat in de discussie wordt gebracht. Ik heb zelf niet zoveel zin in assymetrische discussies waarin ik niet mag inbrengen dat de uitgangspositie, overtuigingen, mensbeeld, wereldbeeld van de discussiepartner totaal anders is dan de mijne ómdat juist die discussies (denk ik) niet eerlijk zijn en dat gebrek aan eerlijkheid dan ook nog eens onzichtbaar is.

18 likes

Hahaha oh vreselijk

2 likes

Ik moet als ik hem zie altijd aan Breaker High denken, een serie van vroeger. Vond hem daar altijd zo irritant in (z’n rol daar maar ook het hoofd dat ie steeds trok) dat ik die link standaard blijf leggen ook al is het 100jr later

image

22 likes

Jaaa met die clown vriend van hem!

4 likes

Weet je wat ik nou van hem vind. Ik kan hem mij veel te goed voorstellen als kind. Zeg maar hoe hij er als kind uitgezien moet hebben, en dat vind ik bij iedere man zo’n afknapper eigenlijk hahaha. Helemaal als je al aan ze kan zien dat ze hoogstwaarschijnlijk een irritant kind zijn geweest. Of natuurlijk een RGK haha

17 likes

Ik vind hem in die shirtless scene van Crazy Stupid Love wel leuk hoor :flushed:

4 likes

In La La Land ook nog wel in die laatste scene achter de piano. In the Notebook vond ik hem echt helemaal niks.

2 likes

Ik vind techno echt kut en ik snap de populariteit ook totaal niet. Daarnaast denk ik dat een groot gedeelte van de techno festivalgangers vooral gaat omdat ze het cool vinden en ze daar drugs kunnen gebruiken. Mijn beste vriendin is echt de meest basic white girl ever (no shade, ik ook hoor) en antwoordde laatst op de vraag wat haar favoriete muziek was “techno”. En in dacht echt bij mezelf: meit loop niet zo interssant te doen opeens, dat kan je ook alleen maar waarderen wanneer je een een x-aantal pillen in je mik hebt

Met hardcore heb ik ook totaal niks en snap ik ook echt niet dat je daar uren in kan staan, maar ik vind hardcore liefhebbers dan bijvoorbeeld veel authentieker

43 likes

Ohhh je vriendin is echt een :sparkles: technovlinder :sparkles: :butterfly:

:face_vomiting:

7 likes

Eigenlijk is dat met alles zo toch? Ik heb het gevoel dat we op deze wereld niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk in rondjes gaan. Eke ontwikkeling die er is levert steeds dezelfde soorten reacties op, maar dan in andere contexten: de ene keer de gabbers, de andere keer techno. En met grotere maatschappelijke dingen is het precies zo.

En toch denken we elke keer dat wij authentiek zijn, terwijl hele generaties voor ons dezelfde soort discussies hebben gevoerd :sweat_smile:.

8 likes

Helaas wel, de horror low rise jeans krijgen we ook maar niet verbannen😭

8 likes

Hahaha deze look is zo erg. Maar de film wordt gemaakt door Greta Gerwig dus ik ben op zich nog wel benieuwd!

Maar ik vind Ryan Gosling ook niks. Ik vind sowieso blonde mannen zelden aantrekkelijk eigenlijk…

12 likes

Ik heb ook echt helemaal niets met blonde mannen, word daar gewoon echt niet warm van. Blonde kinderen vind ik vaak ook irritanter dan kinderen met een andere haarkleur :sweat_smile:

24 likes

Dat vind ik ook haha. Sowieso hebben blonde kinderen een hogere kans om een RGK te zijn

11 likes

Wat grappig, hier heb ik totaal niet over nagedacht! Ik denk dat ik te jong was om de hoogtij dagen van hardcore bewust mee te krijgen maar ik geloof je meteen!

2 likes

Hahaha ja.

Vier jaar promotieonderzoek en mijn conclusie is dat blond haar voor vrouwen is (en voor de gays). Sorry not sorry

13 likes

Blonde kinderen kunnen ook meisjes zijn

2 likes

Daarom schreef ik ook vrouwen

3 likes